vrijdag 15 april 2016

Bloemengroet in Voorjaarskleuren ***





Dag lieve mensen, genieten jullie ook zo van dit heerlijke weer, de wereld begint weer kleur te krijgen en wel zo snel dat je het bijna ziet groeien. De ene dag heeft de kastanjeboom alleen zijn dikke vette knoppen en de volgende dag zie je al een heleboel blad tevoorschijn komen. Ook de bloesembomen en de bollen groeien werkelijk als kool, het is puur genieten. Vandaag heb ik al mijn rozenstruiken en alle hortensia's voorzien van mest. De hardhouten meubels geboend met zachte zeep en alles in de olie gezet, wat knapt dat enorm op. Alles is nu zo ongeveer klaar en mijn buitenhuis weer volop geopend, [ zo noem ik mijn tuin altijd vanaf het voorjaar tot laat in het jaar ] Eigenlijk leven en eten we dan meestal buiten. Heb even wat fleurige collage's gemaakt van wat ik al zo tegen kwam in de tuin, een bloemengroet aan jullie allemaal ***


10 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine,

    Wat een leuke collages heb je er van gemaakt. Daar word je echt vrolijk van,en dat op deze wat sombere vrijdagmorgen!
    Bij ons staan er nog geen bloemen in de clematis, we hebben een paar jaar geleden de tuin helemaal opgeknapt en toen zijn veel grote klimmers er uit gehaald. En eer die dan weer groot zijn. Dat heeft tijd nodig.
    Maar het komt goed. We hebben nu groeizaam weer zoals ze zeggen.

    Fijn weekend.

    Lieve groetjes van Thea♥
    Wat staat er al veel in bloei in jou tuin! Heb je eigenlijk een grote tuin? Ik zal het de komende tijd vast en zeker gaan zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOhhh, ik geniet met dodden van dit heerlijke weer, voor mijn gevoel kom ik uit mijn winterslaap, haha, maar het is zo mooi buiten, waar je ook kijkt, bos, tuin en dieren.
    Heerlijke van genieten hoor!
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hè, om zo bezig te zijn in je 'buitenhuis'
    Ik ben ook graag buiten alleen door de hooikoorts is het even niet goed voor mij.
    Ik geniet wel van je mooie foto's.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie collages van al die schoonheden in je tuin, Josephine, ik vind de tweede met de roze-rode tinten wondermooi !
    Fijn dat alles bijna klaar is, dat wordt volop genieten in je buitenhuis ... laat het mooie weer maar komen :-)
    Geniet ook van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi al je bloeiende planten ...lekker genieten van het mooie weer en de tuin...liefs fijn weekend van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend al die pastel kleuren. Het is inderdaad genieten nu buiten. Door de regen schiet alles ineens uit de grond. Jammer dat het nu wat minder is. Maar we genieten van de mooie momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Josephine,
    Zeer mooie foto's!! Lekker fleurig van kleur.
    Leuk gedaan zo als collage.

    Lieve groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello! De waarheid is prachtig! om te genieten van een nieuw seizoen van het jaar, waar u meer tijd buiten door te brengen!
    Ik zeg u dat het leven op een eiland in het Caribisch gebied, hier het hele jaar is het weer hetzelfde alsof het zomer. In feite hebben we niet de veranderingen in de seizoenen en in andere delen van de goede en slechte mundo.Es getuige!
    Hoe dan ook, nu met zoveel kleurrijke bladeren en bloemen uitdrukken, weet je dat je zult meer dan gelukkig zijn! Groeten, Rose M.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Josephine, het was zeker genieten van je fotocollages, prachtig gedaan.Bij ons komen de bloemen ook stilaan open te staan.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine, je hebt weer prachtige foto's gemaakt en het was weer genieten! Sorry voor mijn late reactie, we waren er niet. We zaten in het buitenland en eerlijk gezegd was daar bijna geen groen te zien! Vandaag, op weg naar huis, werd het steeds groener en zagen we bloeiende bomen. Zo mooi! Zelfs onze piepkleine vruchtboompjes hebben bloempjes!
    Zo leuk om te lezen hoe je de tuin beleeft - of moet ik zeggen je buitenhuis?! Geniet er maar lekker van!
    Liefs van Pink

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥