vrijdag 10 maart 2017

Een bloemengroet ***









Wat zijn ze toch mooi hé de RANONKELS, het zijn één van mijn lievelingsbloemen en als ik ze weer voor het eerst tegenkom zo in het voorjaar geeft me dat altijd meteen een heerlijk lentegevoel, ze zijn zo teer en lieflijk. Vanmiddag zag ik ook al grote zwermen spreeuwen overvliegen en de madeliefjes staat ook al te bloeien langs de weg, dat is dus echt voorjaar. Als ik al mijn rozenstruiken bekijk krijg ik de indruk dat het een heel goed rozenjaar gaat worden en dat hoop ik ook natuurlijk, haha. Maar zien jullie die laatste foto, ohhh erg hé, dat is ons grasveld althans en klein stukje daarvan. Vorig jaar in de nazomer ging mijn lief het onkruid in het gras behandelen, na een week zei ik tegen hem, het gras wordt helemaal geel maar het onkruid zie ik nog steeds, welnee het komt allemaal goed zei hij. Het gras werd steeds slechter en slechter tot hij maar eens ging kijken waarmee hij het nu eigenlijk behandeld had, hahaha jullie snappen het al niet het juiste potje gebruikt en nu zoals jullie kunnen zien is het een modderpoel geworden. Kan er nu om lachen maar we moeten nu de verticuteermachine er doorheen gaan halen en alles opnieuw inzaaien, nou ja wie weet krijg en we nu een prachtig nieuw gazonnetje terug, de tijd zal het leren ***



14 opmerkingen:

  1. Zo..Josephine..., je zit mooi in de bloemen!! Prachtig die ranonkels. Mooi van kleur ook zo dat wit met paars.
    Hele mooie foto's ook. Het voorjaar begint weer langzaam te komen.
    Nu maar hopen dat je gazonnetje weer groen gaat worden, mooi verhaal hoor!! Vandaar natuurlijk die mooie bloemen bij jouw thuis, dat is een goed makertje...hihi...!!

    Lieve groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine,

    Oooo ja, wat erg! Maar goed dat het in de winter gebeurd is. Dan is het toch net even wat minder erg! En nu in het voorjaar groeit alles veel sneller. Dus dat komt vast weer goed!

    Die ranonkels zijn idd prachtig. Ze lijken altijd wel van plastic. Ze mooi met dat kleine randje er langs. Ik zie ze hier bijna nooit. Vaak moet je nemen wat de bloemist heeft.Ik weet altijd precies wat ik wil hebben. Voel je het probleem....
    Maar het aller leukste is natuurlijk als je zo maar een bloemetje uit eigen tuin kunt knippen.
    Dat ga ik zo meteen ook maar eens doen, denk ik.
    Er staan hier zo veel Helleborussen te schitteren. En er dan meteen foto's van maken. Want niet altijd blijven ze mooi staan. Och dan maken we daar maar een drijfschaal van. Ook leuk.


    Ik wens je een heel mooi weekend toe.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Josephine,
    Was für wundervolle Bilder. Es ist alles sehr schön und eine Schande, dass es weggehen muss.
    Große Umarmung
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige bloemen. Ik heb nog nooit zulke mooie kleuren gezien. Ik ga toch ook eens even naar de bloemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Komt vast goed ...hihihihi....wat een heerlijk lenteweertje was het vandaag genoten....liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie heel graag ranonkels, Josephine, deze met de vlekjes op de randen zijn wondermooi !
    En dat wordt een nieuw en groen gazonnetje ! :-)
    Heerlijk dit lenteweer, was eerst niet voorspeld, dus een fijne verrassing :-)
    Ben met de lenteschoonmaak begonnen en buiten ziet het er niet meer zo winter uit ...
    Geniet van een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve meis,

    Ohhh...wat een beeldschone foto's van jouw
    liefelijke ranonkels...vind ze zo mooi met dat paarse
    hart en die paarse randjes...ja dit geeft mij ook een
    lente gevoel! Heerlijk he?

    Wat jammer van het gras!!!
    Ja ik snap dat je hier even onpasselijk van bent geworden..
    hopelijk groeit het weer snel meis...

    Wens je een mooi weekend...
    liefs,MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe bestaat het toch dat je zulke mooie bloemen hebt in je tuin in dit jaargetijde? Ach, en dat grasveldje... dat komt wel goed hoor.
    Maar je had natuurlijk liever in het voorjaar meteen een gaaf gazonnetje gehad, dat snap ik wel...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was het maar waar Elizabeth dat deze schoonheden in mijn
      tuin bloeien, nee hoor dit bosje heb ik bij de bloemist gehaald, wat zijn ze mooi hé...

      Groetjesss

      Verwijderen
  9. Dat was vast even slikken, je grasveldje dat er steeds slechter ging uitzien. Maar de rest is prachtig je ranonkels ook zo mooi en je hebt ze zo prachtig op de foto gezet.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's Josephine; zelfs van het gras
    : ))))))))))

    Het voelt ook al een beetje als voorjaar/lente dit weekend; geweldig.

    Geniet er maar van! Doen wij ook!

    Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar komt vast weer een heel mooi nieuw grasveldje hoor, even wel wat werk maar dan kan het er weer jaren tegen :)
    Fijne zondag, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Josephine, je hebt hier weer mooie foto's gemaakt van die geweldige bloemen, het is ook genieten als je in de tuin komt en alles weer ontwaakt...
    groetjes van Simone

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥