vrijdag 31 maart 2017

Paper Roses en Magrietje van papier ***








Paper Roses, haha het klinkt veelbelovend maar het is maar weer eens een probeerseltje, ik zag op internet dat je met de origami techniek ook rozen kunt maken, nou dat wil ik dan weleens proberen. Het is best een uitdaging om van kleine vierkante stukjes papier met de dikte van een memoblaadje deze ronde vormen te maken. Als het ware moet je het papier een beetje masseren en natuurlijk de vouwen die je in ie instantie aanbrengt maken het mogelijk. Het was leuk om te doen en eigenlijk helemaal niet ingewikkeld. Dat kleine magrietje heb ik van crépe papier gemaakt. De gerbera's zijn close-ups uit een boeket en de vergeetmenietjes staan weelderig te bloeien in de tuin net als allerlei tulpen en druifjes. Mooie periode van het jaar is het nu hé en we worden zo verwend met deze mooie temperaturen, geniet er allemaal maar heerlijk van, en als jullie me zoeken, ik ben te vinden in de tuin, loop maar achterom dan schenk ik een heerlijk kopje koffie voor je in ***


10 opmerkingen:

  1. Ja we hebben genoten......was heerlijk helaas vandaag niet.....we hebben vrij tis onze trouwdag...maar we gaan maar wat leuks doen ...we zijn zelf het zonnetje....liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Wat een prachtige foto's.
    Knap hoe je die bloemen zo van papier hebt gemaakt. Jij weet ook overal wel wat van te frutselen. Prachtig.
    En wat een mooie gerbra's. Nou geniet maar lekker van het mooie weer, al is het vandaag effe minder.
    Als ik bij je in de buurt woonde, kwam ik effe achterom voor een bakkie...hihi...!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt, en wat heb je weer mooie bloemen foto;s...je blijft er van genieten.
    Maar even om de koffie......ik denk dat de koffie dan oud en koud is haha,
    Geniet van al het moois in de tuin en het zonnetje,
    fijn weekend, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk toch die papieren bloemen en wat geniet je van je tuin.Vandaag was het weer wel een heel stuk minder maar je kan natuurlijk niet alles verlangen. Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Josephine, je bloemen zijn echt tof gemaakt .
    En geniten van het lenteweer en de ontluikende bloemen doen we zeker!
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief mensje,

    Geweldig vind ik jouw paper roses....
    En ik vind het zo knap dat je dit kunt maken!
    Dat margrietje van crêpe papier vind ik het einde,
    zo gaaf zoals je deze hebt gemaakt..
    Ja meis het me daar toch genieten...de wereld krijgt
    weer kleur, dit vind ik de mooiste tijd van het jaar,
    alles groeit en bloeit, en ik doe gewoon mee..

    Wens je nog vele geniet momentjes lieverd,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat mooi allemaal! Knap hoor dat je die bloemetjes zo mooi kon vouwen! Prachtige foto's weer!!!
    Zo, dus je zit lekker in de tuin?! Geniet er maar van!!!

    Liefs van Pink xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig bloemen op deze manier ga zo ook maar eens foto's maken in de tuin hier bloeit er ook weer van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je paper roses zien er prachtig uit, Josephine, zo fijn om te zien hoe creatief je bent en altijd weer nieuwe dingen probeert !
    Vergeetmenietjes vind ik zo mooi, ze zijn zo lieflijk met hun blauwe kleurtjes ... ze beginnen nu ook al te bloeien in onze tuin.
    Ja, heerlijk dit weer, vanalles doen in de tuin, ik heb al heel wat kruiden gekocht en in potten gezet.
    Namiddag zijn we een ijsje gaan eten, maar ik kom nog achterom voor dat heerlijk kopje koffie bij jou :-)
    Wens je een fijne nieuwe week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Josephine,
    Hoe mooi! Uw papieren bloemen zijn prachtig en een gelukkige manier om de lente te verwelkomen!
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥