maandag 15 mei 2017

Bloemengroet uit de Mei tuin ***













Wat is het genieten op dit moment hé, de zon hoog aan de hemel, zwoele temperaturen en de natuur spat zo ongeveer uit elkaar van weelderigheid. De SERINGEN staan zo mooi te bloeien, toevallig hebben wij lang geleden bij toeval een soort gekocht die ontzettend grote pluimen heeft, wel zo'n 30 cm. lang je weet gewoon niet wat je ziet zo mooi, en de vlinders zijn er ook erg druk mee. Ook een nestje koolmeesjes is een lust om naar te kijken. Gisterenavond vlogen 11 zwanen vlak boven mijn hoofd, ik kwam net terug van een wandeling met Bono en hoorde het al aan het geluid,  wat een geweldig gezicht is dat, jammer dat ik mijn camera niet bij me had.  Sinds eergisteren  is ook de CLEMATIS MONTANA RUBENS  volop in bloei gekomen, een feest om te zien. Zo hier en daar heb ik pollen boterbloemen staan en elk jaar vrolijken ze in deze tijd van het jaar alles extra op met hun knalgele bloemen. Zo mooi ook de bloesem van de eerste foto, het is de bloesem van het MALISAPPEL BOOMPJE. Wens iedereen een heerlijke Lenteweek toe, ***

10 opmerkingen:

  1. Prachtig. Wat een haarscherpe foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Wat een geweldige tuin. Het is zo mooi en het ziet er ongelooflijk goed onderhouden uit! De bloemen zijn spectaculair. Wat een feest voor de ogen.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er maar 1 woord voor: PRACHTIG!!!!!!
    Jij geniet .....en ik geniet.....
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al deze bloemen in je tuin ... prachtig, Josephine !
    En ik zie op je foto's zo'n gezellige zithoekjes ... zo fijn om daar te genieten met dit zomerse weer !
    Mooi op foto gezet, de twee- en drieluikjes vind ik zo leuk !
    Vandaag hebben we ons terras een grote poetsbeurt gegeven en morgen wordt het genieten bij zo'n 28° hier :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Prachtige foto's van al deze mooie fleurige bloemen.
    Je tuin ziet er weer keurig uit zo te zien.
    En wat een weertje momenteel. Lekker hoor, kun je er mooi van genieten.

    Zonnige groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine. Wat heb je toch een PRACHTIGE tuin. En alles staat er zo mooi bij. Een lust voor het oog en van je struiken heb je mooie kunstwerken gemaakt. Dat is beslist iedere dag genieten. Mooie potten en bakken en je foto,s laten het allemaal weer perfect zien.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi allemaal ....prachtig !!...wat is het genieten vandaag....zit lekker buiten.....liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad... zeg het met bloemen! En jij kan er wat van zeg...
    Ik kan wel zien dat alles met veel liefde en aandacht is aangelegd, en wordt verzorgd. Een klein paradijsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Josephine,

    Wat een prachtige foto's van je tuin. Zo netjes allemaal! Wat is de bovenste foto voor een plant? Ik herken het zo niet.
    En heb je al Hortensia in bloei staan?
    Hier zijn ze bijna allemaal bevroren....ik moet de lelijke bladeren er nog uit knippen.
    En ik loop nu nog erg achter met allerlei snoeiwerk. In die hitte kun je dat sowieso beter niet doen.
    Net toen we op vakantie waren kwam er een groeispurt in de tuin.
    Maar komt vast weer goed. Iedere dag een stukje...

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine♡
    Wat heb je♡ toch prachtige bloemen♡in de tuin..en ook de foto's zo mooi altijd..met jn seringen waren helaas bevroren en zijn er maar twee uitgekomen..jammer hè. ..ik heb ook koolmeesjes en de jingen zijn er al want de ouders vliegen steeds over mij heen met voer hihi..het is genieten bij je mooie post..liefs Gaby en nu de volgende..xxx♡xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥