donderdag 13 juli 2017

Fantasie vogel ***











Dag lieve mensen, eindelijk heb ik weer even tijd gevonden om een post te schrijven, druk met van alles en de tuin natuurlijk, de dagen vliegen gewoon voorbij. Ben tussendoor weer heerlijk bezig geweest met naald en draad. Zoals jullie zien is het deze keer een fantasievogel geworden. Eerst tekende ik vluchtig een vogel maar hoe nu verder dacht ik?  Als ik tweemaal het vogelmodel van stof knip en aan elkaar naai dan wordt het wel een erg plat vogeltje, haha. Dus moest ik een patroontje ontwerpen en dat viel best wel tegen om er een beetje een realistisch model van te maken ondanks het een fantasievogel is. Met verschillende kleine stukjes stof en allerlei naaigaren en borduurgaren heb ik deze vogel bewerkt. De vleugels en de staart heb ik apart gemaakt en er op en aangenaaid. De poten zijn van dun ijzerdraad gemaakt en met reepjes stof omwonden en vast gezet met garen. Beertje Balou vindt het maar een rare vogel. Hij heeft  ongeveer de maat van een Merel. De foto's heb ik een nostalgisch uiterlijk gegeven dat vind ik wel passen bij deze vogel, en het beertje Balou dat ik al eerder heb gemaakt doet ook een beetje denken aan een ouderwets beertje ***
*** Geniet van het mooie weer ***


8 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine,
    Wat leuk!! Echt grappig hoe je deze vogel zo hebt weten te maken.
    Knap hoor, want dat lijkt me nog niet eenvoudig. Maar dit soort gepriechel is aan jouw wel besteedt. Leuk hoor!!
    Hij is meteen toegevoegd aan de nieuwste vogelgids als de "Fantasie vogel"...hihi...!! Ben benieuwd wanneer ik hem voorbij zie vliegen.
    Overigens ook weer mooi gefotografeerd zo met die beer erbij.

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Fantastisch! De vogel is gewoon mooi. Het prachtige steekdetail voelt een beetje als veren en maakt een prachtig patroon op de vogel. Je hebt een ongelooflijke baan gedaan om deze vogel te creëren. Bravo!
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leukerd ....knap hoor !....fijn weekend liefs ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Josephine, ik dacht eerst dat het een oude foto van een vogel was ... en dan zie ik je eigen ontwerp, 'fantasie vogel' is een juiste benaming, ongelooflijk hoe creatief jij bent en iedere keer weer een super mooie creatie uit je mouw tovert !
    Mooi ook je ontwerp en prachtig op foto gezet samen met beertje Balou, ook zo'n lieverd :-)
    Hier de afgelopen dagen heel wat frisser ...
    geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan! En helemaal zelf ontworpen, wow ... wat een kanjer ben je... En ik vind die vogel zo stoer,alsof hij een paar eeuwen heeft overleefd en nu lekker oer is! Komt ook door die steekjes denk ik...
    Een creatie waar je trots op kunt wezen hoor!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je nou toch iets knaps gemaakt,een vogel , helemaal zelf ontworpen en getekend, geweldig. Gaat dit weer een nieuwe serie worden, allerlei soorten vogels? Ik zie het zo voor me :)))
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet die er goed uit! Knap gemaakt hoor!Ja, alleen een voor en achterpand zou niet genoeg geweest zijn. Dus heb je er nog een apart boven en onderlijf bij gemaakt.

    Hij lijkt heel echt nu. En die poten, knap dat hij zo goed blijft staan!

    Je, het bloggen schiet er hier ook een beetje bij in.
    Ik ben al 2 weken bezig met een nieuw logje. En nog is het niet af. Hihihi...maar het komt wel goed!

    Fijn weekend.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!!!!! wat ben je toch een knapperd, dat je dat kunt.

    Goede vakantie hoor, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥