vrijdag 15 september 2017

Beer Stippeltje en nieuw Borduurwerkje ***









Vorige week kreeg ik van een lieve blogvriendin Rietje een dikke envelop toegestuurd met een heleboel borduur patronen waaronder ook dit patroon van een grappige dame en nog meer van deze artiest. EMERSON QUILLIN is van beroep Cartoonist en heeft heel wat grappige en gekke dames getekend met treffende teksten. In 1993 is RUTH A. SPARROW begonnen om van deze cartoons borduurpatronen te gaan ontwerpen waar inmiddels al heel veel patronen te koop van zijn. En in die dikke envelop zaten er ook een aantal. Eerlijk gezegd had ik ze nog nooit gezien, ze zijn heel grappig en ben er meteen aan begonnen. Door na het borduren alles door te stikken krijgen de dames wat beweeglijkheid in de haren en de kleding, en dat doorstikken is best bewerkelijk en vooral de onregelmatige tekst. Merklap patroontjes zijn een stuk eenvoudiger om te borduren, maar het was heel leuk om er mee bezig te zijn. Het borduurwerkje is 1 draad over 2 draden  geborduurd en de maat 10 x 5, 7 cm. Heb er meteen een klein beertje bij gemaakt voor op de foto, alleen een borduurwerkje is zo kaal, haha ***


10 opmerkingen:

  1. Voor mij zijn het ook totaal onbekende borduurpatroontjes, ook qua stijl heb ik dit nog nooit gezien! En wat heb je het al weer snel gemaakt... Beertje Stip is ook prachtig en dan heb je ook nog kopje Stip erbij... Wat een leuk geheel!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat leuk. Ik dacht eerst : wat klein maar je hebt het gemaakt over 1 draadje zie ik. Ik borduur altijd over twee draadjes, dan is hij groter en komt dan beter tot zijn recht denk ik, maar zo is ze ook leuk hoor. Weer een schattig beertje er ook bij.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, Josephine, je borduurwerkje met de grappige dame ziet er prachtig uit !
    En wat een guitig beertje is Stippeltje met het punthoedje, zo mooi dat stofje !
    Alles zo mooi weergegeven in de kadertjes en wondermooie blauw tinten !
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Wat heb je toch weer leuke creaties gemaakt. Fantastisch dat grappige beertje. Zo ontzettend leuk. Grappig ook met dat puntmutsje.
    Maar ook je borduurwerk is een erg grappige madame geworden met een hele leuke tekst erbij. Toepasselijk.
    Mooi hoe je zo telkens weer nieuwe ideetjes op doet met al die patronen. Je bent een bezig bijtje Josephine, leuk hoor!!

    Lieve groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken dit soort borduurwerk ook niet. Ik ga toch meer voor de romantische stijl.
    Je beertje is als vanouds weer heel schattig. Die stippen doen het natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine,

    Wat lief. Zo maar een enveloppe vol patronen. Ze zijn wel erg apart.Misschien moet ik er aan wennen?
    Je beertje is super leuk. Het is niet goed te zien wat voor een stof of het is. Het lijkt wel een klein beetje op jute. Maar dat kan ook door de foto zo lijken. Maakt ook niet uit. Het is weer een schatje!

    Ik wens je een heel mooi weekend toe.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, die aanvulling door er stiklijntje om heen te borduren maakt het heel mooi, maar ook heel arbeidsintensief. Pittige dame! Ik ken die patroontjes ook niet, wat schattig om ze zomaar te krijgen van iemand. Samen met je lieve beetje is het nu een beeldig setje. Ik ben wég van de kleine beer...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk !!!........hele fijne week...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Josephine, ik vind dit een geweldig en humoristisch borduurwerkje, daar hou ik wel van hoor.
    Je beertje is een guitig wezentje geworden en zit daar zo ondeugend te genieten...
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Josephine.

    Het beertje is prachtig geworden, zo leuk met de stippeltjes.
    Helemaal te gek vind ik je borduur werkje, geweldig!

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥