donderdag 7 september 2017

Dagje Elburg ***












Gisteren zijn we een dagje naar Elburg geweest, ik denk dat ik een jaar of dertien was toen mijn ouders ons een keertje meenam naar Elburg.  Inmiddels dus zo'n 57 jaar geleden. De prachtige stadspoort de "Vischpoort" werd gebouwd in de eerste helft van de vijftiende eeuw. Deze poort had in die tijd grote indruk op mij gemaakt.  Leuk om het nu zoveel jaren later weer eens te gaan bekijken. We hebben het enorm getroffen met het weer, onderweg hadden we veel regen maar daar aangekomen werd het droog en bleef het droog een aantal uren. De zon liet zelfs zijn gezicht nog zien. We hebben echt genoten, lekker rondstruinen, van alles bekijken en af en toe een terrasje pakken. Er was zelfs live muziek en een zeer aangename sfeer . Op één van de foto's kan je zien dat iemand zelfs verse bloemen op de deur had gehangen, wat leuk is dat en het blijft buiten ook best lang mooi. Het viel me op dat de bewoners daar gek op bloemen zijn, zo fleurig hoe alles er bijstaat, het was een dagje met een gouden randje, zo rond 17 uur reden we weer richting Friesland en zijn we s'vonds heerlijk uit eten gegaan bij "Stoof " in Sneek, een restaurant die heerlijke stoofpotjes maakt met  internationale recepten, puur genieten ***


8 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine,

    Dat ziet er idd heel mooi uit.Ik ben er ook nog nooit geweest!
    Dat straatje met bloemen heb ik op FB ok al vaker voorbij zien komen. Zo mooi!
    En die toef verse bloemen aan de deur is prachtig!Als het niet al te heet is blijft het buiten best lang mooi!
    Is best wel een reis voor jullie, toch?
    Prachtige foto's weer.
    Het is intussen echt Herfst buiten. Brrr...
    Moet altijd even wennen. Maar als ik daar doorheen ben, is het wel genieten!

    Ik wens je een heel mooi weekend toe.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Dat moet een heerlijk dagje zijn geweest. Ziet er mooi uit daar.
    En het weer was prima en dan lekker genieten. Lekker toch?!
    Nog een restaurantje pikken aan het eind van de dag. Een mooie afsluiter.
    Je foto's zijn echt super. Leuk om te zien.

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk zo'n dagje....maar meis ben je al 70 ?...nee toch ...ik denk dat je een foutje schrijft...hihihihi...waarom weet ik niet maar volgens mij ben je jonger...nou fijn weekend hoor...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar de foto's. Wij komen er regelmatig en altijd is het weer genieten.
    Je moet er eens heen gaan als er kerst in de vesting is. Dan waan je je echt terug in de tijd. Ik heb er wel eens over geblogd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Josephine,heel mooie foto's hoor !!
    Het ziet er best wel gezellig uit om daar te wandelen, ook je hondje ziet er weer beeldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elburg ziet er prachtig uit ... fijn dat jullie zo genoten hebben, Josephine !
    Zo mooi het straatje met de bloemen en de eerste foto met de fiets !
    En Bono, zo lief met zijn zomerkapsel ... toch spijtig dat we geen mooie nazomer hebben, het lijkt hier al goed herfst ...
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi meissie.
    Wat een prrachtig stadje is Elburg. Ik ben er nog nooit geweest maar ik moet eens met Jan overleggen om daar eens naar toe te gaan.Mooie foto's heb je ervan gemaakt, ze spreken je aan.
    Nou xie ik hierboven een paar vreemde reacties staan. Spreek je arabisch.? Ik zou ze eraf gooien als ik jou was, je weet niet wat ze elkaar wijs maken Ik heb ook eens zoiets gehad, heb ze gelijk maar geblokkeerd.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi stadje is dat, ben er nog nooit geweest.
    Prachtige foto's weer, vooral die van dat straatje.

    Hartelijke groetjes hoor, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥