donderdag 2 november 2017

Geborduurd mapje voor een schaartje ***






Er komt maar weinig uit mijn handen deze week, ben snotverkouden en hoest als bootwerker en daar voel je je behoorlijk slap van. Het kleine borduurtje waar ik aan begonnen was heb ik een rustig tempo afgemaakt. Het is een klein mapje geworden waar ik een oud schaartje dat van mijn moeder is geweest in bewaar . Voor het schaartje heb ik een bijpassend kussentje gemaakt. De achterkant van het mapje heeft een ander patroontje gekregen en binnenin het mapje kan je eventueel nog wat borduurnaalden opbergen. Bono ligt nu heerlijk te slapen op deze foto maar eerder op de dag lag hij te rollenbollen in de tuin, dat vind hij altijd heerlijk  maar nu lag er een flinke kattendrol die wij niet meteen in de gaten hadden, jullie snappen het al zijn rug van staart tot kop zat onder de kattenpoep, getverderrie gelukkig is de regenton nog vol met water dus met shampoo buiten een flinke wasbeurt gegeven en moest hij in de garage eerst een beetje opdrogen, de viespeuk, hahaha. Wens jullie alvast een heel fijn weekend toe ***


13 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine,

    Ik hoop maar dat het intussen wat beter gaat, heel vervelend zo'n kou. Daar kun je je nog flink beroerd door voelen.

    Wat een leuk mapje heb je gemaakt. Een schaartje van je moeder, ja dat moet goed bewaard worden! Leuk ook dat kussentje er aan.
    Bah wat zal dat vies geroken hebben. Je moet er niet aan denken dat hij zo naar binnen was gekomen en op de bank gesprongen was! Wat een geluk dat jullie het bijtijds ontdekt hebben!
    Bah bah!!
    Je moet er niet aan denken, toch!

    We zijn al weer aan het einde van de week beland, wat vliegt de tijd toch!

    Fijn weekend alvast.

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Je borduurwerk is zo delicaat en fijn en je gebruikt zulke prachtige kleuren. De map ziet er absoluut geweldig uit. Ik wou dat ik rustig naast Bono kon slapen ... hij ziet er zo comfortabel uit!
    Grote knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Zo mooi gemaakt weer en dan nog maar niet te praten over de schitterende lamp die je hebt gemaakt, in je vorige post.
    Hij is helemaal geweldig geworden, super hoor.
    Een fijn weekend en lieve groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n schaartje kan je allemaal maar zuinig op zijn goed weg geborgen in een mooi etui bono denkt vast eerst na voor hij weer door de strot gaat rollen beetje eigen schuld dikke bult ha,ha beterschap met je verkoudheid en een fijn weekend groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Dat is ook niet zo gek met die schommelingen van temperatuur momenteel. Hopelijk gaat het snel beter met je.
    Je hebt wel weer hele mooie borduurwerkjes gemaakt.
    En wat een verhaal van Bono. Ik vind dat altijd zo vervelend die "huis"dieren van andere mensen die dan effe in jouw tuin hun behoeftes komen doen. Maar goed, gelukkig zag je het op tijd en ruikt Bono weer heerlijk. Je moet er toch niet aan denken dat hij even binnen was gekomen en je lekker kwam knuffelen..hihi...!!!

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief borduurtje heb je gemaakt voor dat oude schaartje... zelfs een kussentje erbij. Er wordt goed voor dat schaartje gezorgd.
    Ik moest wel lachen om die Bono hoor..., maar ik weet ook hoe vreselijk het kan stinken. En kijk hem nu weer eens als een heertje liggen.
    Ik wens je beterschap van je verkoudheid! Dat je er maar snel af bent...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt weer een mooi borduurwerkje gemaakt, fijn om daarin het schaartje van je moeder te bewaren !
    Oh, zie hoe lief Bono ligt te slapen ... ja, hij moet bekomen van het avontuur met de kattenpoep :-)
    Helemaal niet leuk zo'n verkoudheid, hoop dat je snel weer beter bent, Josephine, doe het maar rustig aan !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die verkoudheden kunnen heel hevig zijn. Maar je hebt toch nog wat moois gemaakt. En dat kleine ding is weer lekker schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach arme Bono.....maar hij is nu weer heerlijk fris ...mooi het borduurwerkje voor het schaartje van je moeder.....koester de herinnering .......liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi om daar je schaartje met herinneringen in te bewaren.
    Bono ligt weer prinsheerlijk te slapen, zich van geen kwaad bewust :-) En jij beterschap gewenst en goed weekend hoor, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattig borduurseltje. Leuk om een herinnering in te bewaren.Ha ha Bono in de kattenpoep, nou ja even lekker gewassen nou toch.Ik wens je alvast een fijne verjaardag. Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Josephine, ik wens je een goed herstel.
    Mooi borduurwerkjes hoor, en dat verhaaltje van je schattige viervoeter....heel herkenbaar, maar hij ligt nu toch braaf te slapen ! groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oeps, 1 a teveel ... goed opgemerkt, Josephine ! :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥