donderdag 26 oktober 2017

1e poging lamp voltooid ***








Och lieve mensen, wat was het leuk om aan dit lampje te werken. Het is een zwak aftreksel van datgene ik voor ogen had, haha, het is wel een lieflijk lampje geworden maar bepaald niet stabiel. Het weegt bijna niets en als een zuchtje wind toevallig  in de holle onderkant terecht komt vliegt het object pardoes de wijde wereld in. Eerst ga ik maar eens bedenken en uitwerken hoe ik zoiets een stuk steviger kan maken zodat het makkelijk te verplaatsen is. Voor het lichteffect heb ik zo'n sliert  met 40 ledlampjes  [warm wit] die op batterijen werken gebruikt en dat geeft een heel leuk effect in het donker. Het lijfje van de dame heb ik gevormd van laagjes crepe papier geplakt met behangplaksel en daarna  heb ik er een laagje kant overeen geplakt. Jammer genoeg niet goed zichtbaar op de foto's. Het haar zijn dunne  opgerolde sliertjes gemaakt door stripjes crepe papier heel strak op te rollen en daarna rond het hoofdje te plakken. Voor een eerste poging ben ik best wel tevreden over het resultaat, op naar de volgende poging *** wordt vervolgd ***


13 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine,

    Oooo wat knap van je. Toen ik het laatst zag dacht ik niet dat het je zou lukken! Maar ik dacht meer aan iets met een stekker en zo. Aan ledlampjes of zo had ik niet eens gedacht.
    Maar wat goed zeg!
    Dat jurkje is werkelijk schattig geworden.
    Je bent toch een echte doorzetter ook! Niet opgeven tot je doel bereikt is! Heerlijk!
    Mijn complimenten! Het ziet er prachtig uit.
    Daar mag je trots op zijn!

    Fijne week verder.

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjee wat leuk en wat knap dat je dat nou ook weer kan.Het is zo schattig en hoe verzin je het nou weer,dat kantje op het jurkje is ook zo leuk.Je verzint nou vast wel iets waardoor het steviger wort zodat het kan staan.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Josephine,
    Het is een mooie lamp. Ik hou van het lichaamsdeel. Het is heel goed en ik vind haar positie leuk. De lampschaduw gemaakt om eruit te zien als een rok is ook nogal prachtig. Het is een mooi en uniek stuk. Ik hoop dat je het stabieler maakt. Het zou zo jammer zijn dat het breekt of omver draait. Je hebt een fantastische job gedaan.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Ik vind het bijzonder knap hoor hoe je het toch zo voor elkaar hebt gekregen!! Want het lijkt me niet eenvoudig om het zo stevig te krijgen en dan ook nog de lampjes erin. Het lijfje is ook erg leuk geworden. Nou Josephine dikke complimenten hoor, je hebt toch maar mooi iets unieks gemaakt.

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het heel knap gedaan. En de haren zijn echt goed te zien. Die vielen me gelijk al op. Wat zal dat gezellig staan met die lichtjes erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je mag heel zeker tevreden zijn, Josephine ... wow, wat een prachtige lamp is het geworden !
    Mooi met het kant en wat een goed idee voor het haar, het is een lieflijke dame geworden !
    Kijk al uit naar je volgende creatie ... :-)
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Olá Josephine!Seu trabalho ficou lindo , e o efeito ótimo!Abraço

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt fantastisch, dat je dat zo ff doet :-) zo mooi doorschijnend!
    Knap en ik weet zeker dat er meer volgen, steeds mooier. Lijkt me een heel karwei maar wel leuk om te doen,
    succes met de volgende....groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap hoor en dat voor de eerste keer fijn weekend we hebben een uurtje langer dus tijd om nog heerlijk te freubelen.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De aanhouder wint... Wat heb je dit leuk gedaan! Het is vast niet gemakkelijk geweest om alles zo te proportioneren. Maar als je er lol in hebt, dan ga je er voor hè... En die lol straalt er wel van af! Een prachtige dame met lange armen die licht uitstraalt... Straks weer fijn je lampje aan doen als het donker wordt!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kijk dan....hoe leuk zeg!....schattig...goed gedaan !...liefs fijn weekend Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lindo trabalho, uma verdadeira obra de arte. Felicidades.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥