zaterdag 31 maart 2018

Origami objecten en Paasschaal ***










Van de week ben ik weer eens met Origami aan de slag gegaan. In eerste instantie wilde ik wat haasjes vouwen voor de paasdagen maar eenmaal aan de slag was het moeilijk om te stoppen. Zoals jullie op de foto's kunnen zien zijn er wat hondjes gemaakt, een paar vlinders en een bloem een Lelie is het geworden. Gemiddeld zijn er zo'n 40 handelingen [vouwen] nodig voor iets wat er simpel uitziet maar best heel bewerkelijk is. Het zijn net allemaal kleine puzzeltjes. Ook heb ik een soort spin chrysant gemaakt van crépe-papier. O ja * * * op één van de foto's zie je ook nog een paar
origami pauwen, nou ja zo noemen ze dat, haha. Heb er maar een boekje van gekocht want via you- tube is het lastig om te volgen, het gaat dan vaak te snel. Maken jullie weleens iets met deze techniek, de Japanse vouwkunst ? Voor de schaal met Paas frutsels heb ik nog twee grotere eieren beplakt met servetten en allerlei eitjes toegevoegd. De aqua bollen die je er tussen ziet liggen is een sliert lampjes op batterijen en dat staat heel gezellig als die branden. Wens jullie allemaal een * * *

9 opmerkingen:

  1. De paasschaal ziet er prachtig uit, Josephine, verschillende eitjes en de haasjes erbij, heel mooi !
    Zo creatief weer met de origami, een paar jaar geleden heb ik voor Valentijn 'love birds' gemaakt ... de hondjes zijn zo schattig, mooi hoe ze reflecteren in het glas !
    Voor jullie ook heel fijne paasdagen !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig gevulde schaal heb je! Ik had de fut niet om wat te maken of bij elkaar te zoeken en heb maar snel iets gekocht vandaag...
    En wat een papierkunst ... Heel sfeervol zo bij elkaar!
    Fijne paasdagen gewenst en groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Origami! Ik deed het vroeger samen met mijn dochter, zij was er erg goed in.Later had ik veel profijt van het vouwen toen ik bij Douglas kwam werken , want zij pakken alle cadeautjes zo mooi in. Leuke paas schaal heb je gemaakt ik vind het konijntje zo schattig wat op zijn rug tussen de ballen ligt!!
    Fijne paasdagen Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk gedaan weer...fijne dagen liefs Ria x 🐰💛

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh wat ben je toch creatief lieve Josephine en wat heb je veel gemaakt. Wat lijkt me dat moeilijk om te doen Origami, heb het zelf nog nooit geprobeerd maar volgens mij is het wel een geduld-werkje. De eieren vind ik ook erg mooi en wat zal dat mooi zijn als de lampjes branden, vind die bollen ook zo leuk. Helaas heb ik niet veel tijd gehad om te bloggen. Eerst een 10 dagen antibiotica kuur gehad omdat ik maar bleef hoesten na de griep, gelukkig heeft het geholpen. En we haddden zo'n drukke maand maar ik hoop nu weer meer tijd te hebben en hier weer gezellig langs te komen.
    Fijne 2de Paasdag,
    liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Josephine,
    Ik hoop dat je een gelukkige Pasen hebt gehad. Het origami werk dat je hebt gemaakt is gewoon prachtig. Ik hou van de pauwen en je foto van Pasen is zo leuk.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je weer heerlijk bezig geweest. Ik vind het altijd zo mooi dat je zulke mooie dingen kunt maken van papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Josephine..��
    Ik hoop dat je een leuke Pasen hebt gehad al was het weertje veel te koud voor de tijd van het jaar!

    Leuk dat je op visite was ..al was mijn antwoord met ooo zoveel fouten ik deed het te snel haha..
    Wat heb je veel mooie posten�� gemaakt ..ik kijk mijn ogen uit ..weer zoveel gemist..maar ik had dan ook dikke pech met een hele nare griep virus die duurde zo lang ...zucht..
    Al jou mooie creaties van lieve beestjes��..monstertje hihi..moest lachen hoe jij het zei...;)
    en dan Origami.. zoveel mooie papieren beestjes hier op deze post..
    ja je blijft zoeken naar meer creaties wat je kan doen met papier..deed ik vroeger met de kids...het is ook echt uitzoeken hoe dat werkt het vouwen..en het papier wat je gebruikt is ook prachtig!!
    de paas eieren.. wow die zijn ook zo mooi!

    Lieverd het was weer fijn om al je posten te lezen
    Liefssss en dikke Knuffels Gaby..xxxxxxxxxx������


    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥