vrijdag 14 september 2018

Prunellie, een nieuw klein beertje ***







Het is alweer een tijdje geleden dat er een nieuw beertje geboren is maar deze week ben ik weer eens bezig geweest met een nieuwe. Een lief klein beertje met de naam Prunellie, een Franse naam voor kleine pruim, en dat vind ik nu precies bij dit beertje passen. Heb dit beertje ook weer een kantelhoofdje gegeven waardoor je haar vrolijk of wat droevig kan laten kijken. Bewust heb ik wat rommelig gewerkt om te proberen het een oude uitstraling te geven. Ze is gemaakt van een oud lapje blauwe fluweel. Ze heeft blauwe glasoogjes en van een dun stukje blauw katoen heb ik haar oogleden gegeven, niet echt goed te zien op de foto maar het staat heel leuk als je het in de hand hebt. Geniet allemaal de komende week, we krijgen gewoon weer zomer, HEERLIJK ***



11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk ,lief beertje Josephine! Dat werkt wel moeilijk denk ik , met fluweel zo'n klein beertje maken. Super leuk en ook zo'n mooie achtergrond, mooi merklapje zie ik.
    Fijne week en geniet van de mooie nazomer.
    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Fantastisch wat je weer hebt gemaakt. Wat een mooi beertje.
    Grappig met die kleuren. Leuk hoe je telkens weer inspiratie op doet om dit soort creaties te maken. Super!!
    Toepasselijke naam ook. Het word druk bij jouw thuis..hihi...!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige creatie! Je hebt dit zò in je vingers...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is weer heel knap gemaakt Josephine.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieverdje nu weer deze Prunella. Ik kan maar niet snappen hoe je ze toch zo klein krijgt hihi.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieverdje weer zeg, wat een gepriegel maar een zeer leuk resultaat.
    Hoeveel heb je er al? maak maar een een groepsfoto :-) ik denk dat het een hele leuke familie is.
    Ik ga zeker genieten van de zomerse dagen want ik heb nog lekker een weekje vakantie,

    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat buikje.....wat een schatje ...leuk gedaan weer hoor...ja heerlijk genieten ...soort van indian summer....liefs van mij 🧡🍄🍂🌾🌻🍁

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze heeft inderdaad de kleur van pruimen. Wat een mooie kleur heb je gekozen. Ze lijkt inderdaad echt op een oud beertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine,

    Ik kom bijna nooit meer op mijn blog, zit tegenwoordig vooral op Instagram.Jij nog niet?
    Dus je posten zie ik ook niet! Jammer wat ze zijn altijd zeer de moeite waard!
    Wat is een kantelhoofd? Is niet het gewricht wat we normaal gebruiken toch?
    Ze is weer heel goed gelukt hoor, en ziet er bovendien best al oud uit! Mooi gemaakt weer!

    Fijne dag verder,

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Thea,

      Gezellig dat ik je weer eens langs zie komen, en vind het jammer dat je niets meer doet met je blogs. Nee ik zit niet op Instagram, vind de reactie's altijd zo kort door de bocht als ik het zo bekijk bij mensen dus zelf blijf ik liever bloggen omdat ik dat veel persoonlijker vind.
      Maar om even antwoord op je vraag te geven, het is inderdaad niet zo'n gewricht. Het zijn twee splitpennen met een ronde bovenkant in elkaar gedraaid zodat je er 1 in het hoofd en 1 in het lichaam steekt en met de bekende schijfjes vast draait. Dan kantelt zo'n hoofdje heel grappig als je alles niet al te vast draait.

      Bedankt voor je lieve complimentje.

      Liefs Josephine
      XXX

      Verwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥