zaterdag 20 oktober 2018

Herfst Bloeiers * * *








Ondanks de kastanjeboom inmiddels al emmers vol kastanjes heeft gegeven oogt de boom zelf nog vol en behoorlijk groen. Wel dwarrelen de droge bladeren langzaam als een mild regenbuitje neerwaarts, zo mooi om te zien. Het is HERFST dat is duidelijk, overal om je heen zie je alles prachtig verkleuren. Toch verbaast het mij dat er nog zoveel kleur te bekennen is. Een aantal rozen, zes verschillende soorten zijn al voor de derde keer aan het bloeien, wel met minder bloemen dan midden zomer maar toch sta ik er van te kijken zo in de derde week van oktober. Trouwens  ook de bloeiende planten gaan triomfantelijk verder  met hun bloemenpracht door de aanhoudende gunstige weersomstandigheden. Het viel me gisteren op dat  een aantal vogelsoorten hun hoogste lied zongen, je waant je gewoon een beetje in voorjaarsstemming, en zeg nu zelf dat is toch puur genieten.
En dan s'avonds gezellig bij kaarslicht, misschien wel de kachel zelfs eventjes aan, want afkoelen doet het wel snel in deze tijd van het jaar, wat heeft ieder jaargetij toch veel charme hé.
Voor iedereen een heel fijn weekend gewenst *** 




10 opmerkingen:

  1. O, Josephine wat weer een prachtige foto's heb je geplaatst! Wat geweldig al die bloemen! Hier is mijn tuin een kaalslag omdat de tuin verandert wordt. Hopelijk komt het ook weer helemaal goed. Toch fijn dat ik even van jou tuin kan genieten.
    Fijne zondag en lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto’s ...en ach je lieve hond wat een schatje is het toch...ja het is echt genieten met het weer...fijne zondag 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine,

    Jou tuin oogt nog wel heel mooi en kleurrijk!
    We boffen wel met het weer, niet!

    En zoveel vruchten hebben we dit jaar, het lijkt maar niet op te kunnen!

    Fijne Zondag verder,

    liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Hele mooie foto's van je tuin.
    Prachtig al die kleurrijke bloemen.
    En wat een grappige foto weer van je hondje. Echt super.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Josephine, de tuin is nog prachtig. Ben een echt zomer mens maar de herfst kleuren daar word ik gewoon lyrisch van zo mooi.
    Nog blijven genieten ook van het lekkere weer,
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een moois nog bij jullie in de tuin! Je hebt het prachtig vastgelegd; zoveel moois om te zien.. daar word je toch blij van!
    Maar nu gaat het weer toch echt veranderen begreep ik...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als dat allemaal nog bloeit bij je in de tuin dan ben je echt een geluksvogel. Wat een pracht.
    Hier zijn de kastanjebomen al zo goed als kaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's Josephine, je tuin is ook nog kleurrijk hoor !
    Dit jaar kunnen we toch lang genieten van de bloemen in onze tuinen, ik wou dat het zo altijd was, ik hou niet zo van de winter.....
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Josephine, bedankt voor je reactie op mijn blog en de goede tip wat de "blauwe bloemetjes" betreft. Mooie foto's van jullie tuin. ik verbaas me er ook over hoe alles blijft bloeien. Jij ook een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Such a beautiful post Josephine, and gorgeous flowers. I still have roses blooming. Your dog is lovely. Have a good weekend x

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥