zaterdag 6 oktober 2018

Vilt popje en Kijkplaatjes ***











Ben van de week weer eens bezig geweest met een popje van vilt te maken, de tweede en ik denk dat er nog meer gaan komen. Lijkt me leuk een serie van die kleine popjes. Je hebt er maar weinig voor nodig, een stukje vilt, een klein stukje mohair of eventueel een hoofdje breien of haken en dan een klein stukje stof voor de kleding te maken, en natuurlijk een dosis fantasie. Het paarse monstertje heeft een hoofdje en armen die kunnen bewegen. Van de week heb ik ook van klei een paar oogjes gemaakt en beschilderd om te gebruiken bij een volgend popje of beertje. Heb een aantal planken uit mijn inmiddels overvolle beren en  poppen kast op de foto gezet, misschien vinden jullie dat wel leuk om te bekijken, het zijn maar een paar hoekjes van een plank want er staat nog veel meer in. Geniet nog maar heerlijk van de NAZOMER, niet te geloven gewoon, JIPPIE ***


11 opmerkingen:

  1. Dag Josephine, het is al een heel gezellige boel in je poppenkast hoor, altijd wel leuk om eens een kijkje te nemen !
    He nieuwe, paarse beertje vind ik een echt schatje !
    Geniet nog van de mooie nazomer !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig om te zien hoe 'klein' groots kan overkomen!
    Vast een fijne nazomer gewenst. @@@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Echt fantastisch wat je weer gemaakt hebt.
    Wat een grappig poppetje. Zo ontzettend leuk en ook bijzonder knap gedaan.
    Op foto 2 staan ze ook leuk bijelkaar. Je hebt al een flinke verzameling ondertussen, zo te zien..hihi...!!

    Geniet van het mooie weer en een fijne zondag.
    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje weer...leuk hoor wat je. allemaal maakt....geniet van een heerlijke nazomer dag...liefs Ria x 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oja wil je even kijken of je mijn test post ziet van eergisteren ? Groetjes Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa zie de post nog steeds goed staan hoor,
      Groetjesssssss

      Verwijderen
  6. Wat maak je toch mooie dingen ... (zucht)...prachtige typetjes en allemaal zo karakteristiek!
    Heerlijk om jezelf zo te kunnen verliezen in je hobby.
    Fijn hè, dat mooie herfstweer... We kunnen nog lang genoeg binnen zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb zeker genoten van je kast. Wat een prachtige verzameling.
    Dit popje gaat de boel helemaal opfleuren met haar kleurige outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Josephine,

    Wat weer een schatje. Vooral het hoofdje is erg mooi geworden! Ik zou het lijfje ook van mohair gemaakt hebben. Ik ben nu eenmaal niet zo dol op vilt. Maar ieder zijn ding!
    Blijft leuk om naar te kijken.

    Fijne dag!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Josephine.
    Wat een prachtige beren kast!
    Het blijft leuk om naar te kijken hoor!

    Dikke kus van Marianne XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeee Marianne, wat leuk je weer eens tegen te komen, hoop dat je dit bericht nog leest want toen ik op je blog ging kijken zag ik dat je alleen Google+ gebruikt. Zelf heb ik geen Google+ en dat wil ik ook net. Als ik bij jou ga reageren ben ik verplicht om dat wel te nemen??? Het jasje wat je hebt gemaakt is echt SUPER mooi geworden. Dus als je dit leest zal ik voortaan via mijn blog reageren op jou posten, hahaha het kan niet anders.

    Liefsssssssssssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥