zondag 24 februari 2019

Aquarel en Fotobewerkingen ***







Het was vanmiddag  een middag met een gouden randje, zo heerlijk ontspannend ben ik begonnen met een aquarel te maken van gele klaproosjes, deze lieflijke krachtige bloeiertjes staan van het vroege voorjaar tot laat in de zomer volop in de tuin te pronken. Het is een vast plant. Tevens heb ik van een aantal foto's die ik nam in onze tuin een fotobewerking gemaakt deze keer in de Sepia kleur. Vroeger fotografeerde ik heel vaak in zwart / wit en dat is ook erg mooi maar de Sepia kleur geeft naar mijn idee net iets meer charme. Zien jullie dat terracotta potje op die metalen pin, het is zo'n mini potje van een paar centimeter, ik zet ze altijd op de steunen die ik bij planten zet om te voorkomen dat ik in mijn enthousiasme bij het tuinieren mijn ogen uitsteek, en het staat nog grappig ook. Mooi ook hé de katjes die al weer volop hangen aan de krulhazelaar, het is echt lente heerlijk gewoon. Geniet maar heerlijk van de warme zon op je huid en de vogels die alweer hun hoogste lied zingen ***




11 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine,
    Wat een kunstwerk dat schilderij. Echt heel mooi gedaan.
    Ook je foto's zijn erg mooi met die lichte sepia kleuren. Prachtig.
    Grappig dat bloempotje en inderdaad handig gedaan zo.
    Het is momenteel inderdaad heerlijk lenteweer dus geniet er maar lekker van.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Ik ben zo ongelooflijk onder de indruk van je talenten. Ik wou dat ik dat mooi kon schilderen. De klaprozen zijn fantastisch.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou veel vaker moeten schilderen, Josephine.. want je hebt echt talent!
    Prachtige foto's, soms van heel gewone dingen maar toch bijzonder op deze manier. Het is maar hoe je naar de dingen kijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi geschilderd zeg prachtig !!...wat ben je toch creatief zeg !...wowww mooi hoor...altijd genieten bij jou...liefs fijne week van mij ...💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk en creatief allemaal! De lente is weer in de lucht! Groetjezzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Josephine, ik vind je gele klaprozen fantastisch, en je foto's ook zo geweldig mooi bewerkt !!
    Geniet van de mooie lentedagen, ze geven ons zo veel energie...
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig geschilderd. Ik wist helemaal niet dat die er ook in geel zijn. Mooie kleuren zo de foto's. We hebben inderdaad heerlijk kunnen genieten van het prachtige weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kunt ook letterlijk alles he!!! ik vind je klaprozen prachtig. Je hebt oog voor detail, maar dat komt ook in je mini werkjes naar voren.
    Foto's ook mooi, en nu weer heerlijk van het voorjaar, alles komt weer boven en dat is toch het mooist vind ik, groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Josephine, ik heb even bij gelezen bij je, wat een prachtige insecten heb je gemaakt, wonderlijk mooi! aquarellen heb ik ook veel gedaan en soms zou ik ook wel weer wat willen doen, maar ik doe al zoveel. Heel mooi met die gele klaprozen. Zijn de nierstenen inmiddels uitgeplast, ik hoop het voor je heel pijnlijk hoor! ik had al eerder op deze post gereageerd, maar heb ontdekt dat als ik een reactie met mijn Ipad geef het niet doorkomt, dus nu maar even op de computer opnieuw gedaan.

    lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine,

    Hoe gaat het nu met je? Ik dacht als ik eerst dit logje lees, weet ik meer. Maar nee, er staat niks over in!!

    Ik hoop dat je genezen bent, intussen!

    Mooi je aquarel, jij kunt ook alles!! Ook je foto's zijn, zoals altijd supermooi!

    Hier is het gewone leven ook weer begonnen, na de Carnaval!
    En ook de tuin roept weer!

    Fijne Zondag verder.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieverd, ik lees net je reactie! Ik ben heel blij dat het weer goed met je gaat! Gelukkig maar! En dat het pijn doet, dat geloof ik meteen!!

    Was het ook zulk onstuimig weer bij jullie vandaag! Poeh, wat een wind!We zijn maar fijn binnen gebleven.

    Fijne week!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥