dinsdag 12 maart 2019

Het kastje van mijn moeder en Frutsels ***







Mijn moeder had dit kastje al toen mijn broer en ik nog kleine peuters waren. Het is van metaal, 30 cm. breed, diep 50 cm. en hoog 70 cm. het kastje staat op pootjes. Er zitten 9 smalle en diepe lade's in vol met allerlei snuisterijen. Op de voorkant heeft mijn moeder allerlei grappige plakplaatjes geplakt en wij als kinderen vonden dat heel er leuk natuurlijk. Dit kastje staat na haar overlijden bij ons thuis. Vol met allerlei soorten garen, bandjes en kantjes, laden vol met allerlei soorten kralen, want mijn moeder was vaak bezig met sieraden maken. Breinaalden, haaknaalden, heel veel knopen ook oude zilveren exemplaren. Haken en oogjes en allerlei steentjes en glittertjes die je overal voor kunt gebruiken. Kortom een fantastisch kastje om in te snuffelen en bijna altijd vind ik iets waarna ik op zoek was. Op internet zag ik filmpje waar ze met satijnband sieraden maken en dat ben ik nu aan het uitproberen. Van een stuk beige band en grijs/zwart satijnband en de kraaltjes, alles uit dat heerlijke kastje van mijn moeder heb ik nu wat frutsels gemaakt, maar als ik er  een sieraad van heb gemaakt zal ik het jullie laten zien. Op de laatste foto zien jullie wat bloemen die ik van crépe papier heb gemaakt, fijne week allemaal ondanks het onstuimige en kletsnatte weer ***



10 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk om zoiets nog te mogen hebben en er dankbaar gebruik van maken! Een prachtige erfenis....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om daar in te neuzen. Je hebt het crea bea zijn van niemand vreemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine,

    Heerlijk zo een kastje met allemaal schatten er in!! Daar weet jij wel weg mee! Je hebt het dus niet van een vreemde! Leuk om te horen dat je Moeder ook al zo creatief was!

    Niks fijner als lekker binnen knutselen, met die storm en regen! Het mag buiten dan al Lente zijn, maar het voelt nog even helemaal niet zo!

    Ik ben razend nieuwsgierig naar je sieraden!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh, wat een heerlijke erfenis van je moeder! Eerst al de herinneringen aan de creativiteit waarmee ze bezig was, en dan alle leuke spulletjes in die laadjes! Veel succes met de sieraden, wat je nu laat zien is al beeldig....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine,
    Wat een prachtige herinnering aan je moeder. Ik weet zeker dat ze blij zou zijn te weten dat de borst zo goed is verzorgd.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk kastje. Ik ben verliefd op zulke heerlijkheden en ik ben gek op laadjes en laden.Altijd weer een verrassing als je een poosje er niet in gekeken hebt.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk en hoe bijzonder dat je dat kastje nog hebt van je moeder...ik heb bijna niks van mijn moeder....wel jammer vind ik dat....koester de mooie herinneringen aan je moeder lieverd iedere dag weer...dat doe ik ook ...dikke knuffel....fijne week liefs Ria 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een ontzettend mooi en dierbaar kastje! Heerlijk dat het bij jou is terecht gekomen... Jouw moeder was vast ook heel creatief, je hebt het van niemand vreemd..
    Je maakt me wel nieuwsgierig naar het sieraad dat je aan het maken bent. Daar zou ik nu geen enkel inzicht/idee in hebben... Dus vind ik het leuk om dit bij jou te zien ontstaan...
    En je bloemen zijn ook al zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Josephine,
    Mooi dat zo'n oud kastje nog bewaard is gebleven. Kun je toch weer leuke dingen mee doen.
    Mooie bloemen heb je gemaakt en mooi foto daarvan ook.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een kastje om te koesteren vol herinneringen waar je vroeger vast wat spulletjes uit hebt mogen gebruiken fijn weekend groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥