vrijdag 7 januari 2022

Piep . . . zei de muis * * *


We stappen met frisse moed het nieuwejaar binnen. Een aantal posten geleden had Anita in een post o.a een muizenboek laten zien, ze wil een keer proberen deze muisjes te gaan maken. In mijn reactie schreef ik haar al dat ik dat ook een keertje ging doen,  en nu was het dan zover.


Kijk het ging om dit boek, misschien kunnen jullie het nog wel herinneren. Er bestaan ook allerlei YouTube  filmpjes die Anita ook had geplaatst waarin je kan zien op welke manier deze muisjes gemaakt worden. Het is een totaal andere werkwijze dan ik normaal gebruik maar mijn nieuwsgierigheid was geprikkeld.


Hier laat ik wat onduidelijke beginfoto's zien, had een heleboel foto's genomen mar weinig bruikbare.


Dit is Nora, een muisje dat ik al eens eerder heb gemaakt, het witte muisje is nieuw en heeft  de naam Nelis gekregen. Het is overigens een totaal ander muisje geworden dan het voorbeeld van de ontwerpster maar ik heb het wel op haar manier gemaakt met dat verschil dat de armen bij Nelis wel los van elkaar  beweegbaar zijn. Ik vind het altijd leuk als alles kan draaien. 


Nelis is een beetje een gek maar toch een grappig muisje geworden, op de eerste foto zie je hem wat beter.


Kiekeboe, ik wil ook nog even op de foto.

11 opmerkingen:

  1. Allereerst nog mijn beste wensen voor een gezond en creatief 2022, Josephine !
    Je bent het jaar al goed begonnen met het schattig muisje Nelis :-)
    Net als bij Nora weer zo prachtig gedaan ... ik hou altijd zo van de details die je erin verwerkt, wondermooi !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat Nora nu een vriendje heeft, mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi begin van het nieuwe jaar!
    Leuk om je verzameling uit te breiden met weer een muisje.
    Wat het is weet ik niet, maar Nelis maakt op mij een heerlijke deugniet indruk. Ik hoop dat hij zich gedraagt.
    Als ik de foto zo bekijk, heeft hij dezelfde maat als Nora. Heb je dat expres gedaan of lijken ze alleen op de foto even groot door een handige montage?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Marjan, ze zijn ongeveer dezelfde maat, alleen de foto is een beetje schuin genomen en dat vertekend een beetje.

      Verwijderen
  4. Die muisjes hadden je aandacht gevangen! En ik snap dat wel, want het zijn echt schatjes. Maar je moet wel het engelengeduld hebben om ze te maken. Ik vind het ook echt iets voor jou om te doen, en Nelis ziet er heel gaaf uit. Leuke naam trouwens ook voor een muis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg grappige muizen Josephine en het valt me op dat jij best wel veel verschillende lapjes/materiaal gebruikt voor zo’n kleine muis, héél knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Josephine!! echt knap, ook een leuke naam, echt een 'jongens'muis Nora, mag er ook zijn, een schatje is ze.
    Mmmm misschien krijg ik binnenkort meer tijd, dan lijkt het mij toch ook heel leuk om het eens te proberen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat vind ik dit toch knap. Geen idee hoe groot ze zijn, maar ik denk dat ze nogal klein zijn. De muisjes uit het boek heb ik hier, net als het boek. De kleinzoons zijn er gek op.
    Ze denken vast dat ik ze zelf kan maken, als ik ze jouw blog laat zien. Maar nee, dat gaat me echt niet lukken. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je er je eigen draai aan hebt gegeven. Zo zijn het echt jouw muizen geworden.
    Het boek ken ik, zo leuk om dat door te bladeren. Je krijgt vanzelf zin om ook aan de slag te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat is Nelis prachtig gemaakt, echt een kunstwerkje.
    Je maakt er toch altijd je eigen draai aan hè, dat maakt het juist zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥