zondag 6 november 2022

Squash Book Explosion * * *


Ben weer een keer bezig geweest om een nieuw Explosion boekje te maken. Lekker priegelen met kleine stukjes papier is echt een leuke bezigheid.


Inmiddels is dit de derde, het linkse boekje is de nieuwe. Het zijn kleintjes van 3½ X 3½ centimeter.


Hier het prille begin, wat stukjes papier bij elkaar gezocht die ik wil gebruiken.


Het boekje bestaat uit 3 vierkanten stukjes papier die je op een bepaalde manier gaat vouwen, op de foto zie je de witte lijnen dat zijn de vouwlijnen. Belangrijk is dat dat je die vouwlijnen goed scherp maakt. De drie gevouwen blokjes aan de bovenkant zijn eigenlijk het boekje maar moeten nog even aan elkaar vast gezet worden. Een kaft maak je apart iets groter. Het maakt niet uit welke maat vierkant je gaat gebruiken want dat hangt af van de maat die je wil hebben.


Heb even een andere kleur gebruikt om te laten zien hoe het er uitziet als ze verbonden zijn, een kwestie van de 2 vierkanten blokjes in het midden op elkaar te plakken. Het boekje bestaat uit 4 vierkantjes en 12 driehoekjes. Je  kan ook het volgende filmpje bekijken op YouTube
vaak handiger om te zien hoe het werkt.


In het boekje kan je van alles bedenken , kleine teksten schrijven of mooie plaatjes erin plakken, zelf koos voor mini abstracte tekeningetjes te maken.



Bij de driehoeken heb ik bewust het midden zwart gelaten zo zie je beter de 16 vakjes die dit boekje heeft. Gaan jullie het ook eens proberen ???

12 opmerkingen:

  1. Ik niet maar heel erg leuk hoe je dit gemaakt hebt. En 3,5 bij 3,5 dat lijkt me echt priegelig werk. Mooie tekeningetjes geb je genaakt allemaal kleine kunstwerkjes.
    Ik pak mn gaakwerkje nog even op goed ??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je een derde boekje hebt gemaakt.
    Het maken van een explosieboekje vind ik net zo leuk als het kijken erin. In het verleden heb ik ook eens zo'n boekje gemaakt en daarin kinderfoto's geplakt van ons gezin toen we nog klein waren.
    Maar mijn boekje is wel groter dan de jouwe hoor; het is altijd weer leuk om te lezen en te zien hoe klein je iets maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk weer…jij bent zo creatief hè…gaaf hoor !…even een vraagje…lees jij met bloglovin? Of niet want ik zie mijn nieuwe post van gisteren niet nl…en ben benieuwd of andere hem wel zien …fijne zondag liefs Ria 🍀💗🍀🐾

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk boekje weer, Josephine ... ze zien er alle drie zo mooi uit !
    En zo klein, lijkt me fijn om mee bezig te zijn !
    Fijn dat je laat zien hoe, maar voorlopig ga ik het toch niet proberen :-)
    Fijne zondag en nieuwe week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk boekje. Heerlijk om zo een beetje te rommelen en dan zo’n mooi resultaat. Ik bewaar het in mijn to do map. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een beeldig boekje heb je weer gemaakt.
    Zo kunstig om die mooie tekeningetjes te maken, en zo klein!
    Niet te geloven wat een prutswerkje.
    Je moet daar heel veel geduld voor hebben denk ik.
    Je kunt het inderdaad voor van alles gebruiken.
    Wat Marjan heeft gedaan met foto's van haar gezin, dat is ook erg leuk.
    Er zijn vele mogelijkheden te bedenken.
    Maar zelf doen.... ik ben zo lekker bezig met naald en draad, dat vind ik toch het leukst.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het echt prachtig! Ik weet nog niet of ik het ga uitproberen, maar vind het ontzettend leuk dat je alle uitleg en links deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig boekje, oh en die kleine tekeningen die je als versiering gebruikt. Geweldig. Wat een creativiteit. Ik ga in ieder geval kijken naar het filmpjes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig heb je dit weer gemaakt.
    Ik zou het eigenlijk ook eens willen proberen, misschien in de Kerstvakantie samen met kleindochter. Ben vandaag net aan een nieuw project begonnen een tas voor haar skateboard en dat heeft weer prioriteit natuurlijk 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er wel er-rug leuk uit en ik krijg ook wel zin om zoiets te proberen. Maar dan misschien tóch iets minder klein...
    Je hebt het goed uitgelegd, dus moet het voor mij te doen zijn!
    Ik vind je kleurkeuze en het contrast dat het oplevert heel gaaf...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou het bijna willen proberen, zo mooi vind ik het. Echt superleuk. Maar helaas weet ik al bij voorbaat dat het niks zal worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dit een mooi boekje geworden! Ik heb ook een aantal squasbooks gemaakt, maar slechts 2 daarvan zijn gevuld. De kleintjes liggen nog te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥