woensdag 14 juni 2023

Oude tekening terug gevonden * * *


Al vaker heb ik er naar naar gezocht maar dacht dat ik deze tekeningen waarschijnlijk  ook in de prullenbak  had laten verdwijnen? Van de week kwam ik het opeens weer tegen en besloot dat ik ze nu maar eens moest inlijsten. En ze zijn ook al heel oud, jullie zien het wel getekend in 1998. Pentekening met aquarel in gekleurd en met grafietstift wat accenten aan gebracht.


Het is een tweeluik, het zijn maar kleine werkjes. Heb er een passepartout omheen gemaakt en ingelijst. De lijstmaat is 13 X 18 CM. iedereen kan er natuurlijk in zien wat hij/zij wil maar ik heb deze twee werken de naam " LEVEN " gegeven.  


En zoals altijd vind ik het leuk wat details uit te vergroten.



In mijn fantasie zijn het twee harten die iedere seconde van de dag druk kloppend ons in leven houden.



En dan nog even ingelijst laten zien,  de schaduwranden krijg je omdat het glas dieper in de lijst ligt. Een kniesoor die daar op let.


11 opmerkingen:

  1. Ik vind ze prachtig. En zo samen en ingelijst helemaal. Gelukje dat je ze terug vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn idd mooi, fijn dat je ze nog niet had weggegooid en nu mooi in kon lijsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je de tekeningen hebt teruggevonden.
    Je gooit je tekeningen vast niet zo snel weg, maar ja waar liggen ze?
    Soms berg je iets zo goed op, dat je niet meer weet waar.
    Dan roep ik de heilige Johannes aan, en die helpt me dan om het terug te vinden :-)
    Je tekeningetjes zijn prachtig, en ook zo'n mooie betekenis.
    Mooi ingelijst en nu genieten, want ze zijn echt de moeite waard om gezien te worden.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je de tekeningen terug vond. Want ze zijn hartstikke mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zou inderdaad jammer zijn geweest wanneer deze 2 tekeningen in de prullenbak waren beland. Prachtig 2 luik. Met de titel Leven, zie ik er veel in. Het inlijsten waard. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad lang geleden gemaakt, gelukkig had je ze nog en te mooi om niks mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zo samen ingelijst !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je deze tekeningen teruggevonden hebt, Josephine, ze brengen weer herinneringen mee !
    Treffende vergelijking met kloppende harten ... prachtige details en mooi samen ingelijst !
    Geniet van een zonnig, veel te warm hier :-) weekend !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je deze mooie tekeningen weer hebt teruggevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat je de tekeningen hebt terug gevonden. Dat je er speciaal naar gezocht hebt betekend volgens mij dat ze dierbaar voor je waren. Ze zijn mooi, goed dat je de tekeningen hebt ingelijst, krijgen ze vast ook meteen een mooi plekje :) Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Josephine weer even al jou mooie creaties en tuin posten bekeken…..heb geen tijd voor bloggen gehad …ben verhuist althans mijn spullen staan in een opslag en ik woon tijdelijk bij een vriendin…druk zoekende naar een plekje voor mij en Leaf en dat valt niet mee…..lieve groetjes van ons🍀 🐾🙏💗🍀

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥