donderdag 1 juni 2023

Art Journal ( 4 ) Een tekening * * *


Voor mijn Art Journal boekje ben ik een tekening van een uil gaan maken. Deze foto geeft een klein detail van het geheel weer.


Op internet kom je zoveel tegen waar je inspiratie van krijgt dus ben ik aan de slag gegaan. Heb deze keer wat dikker glad papier gebruikt waarbij omschreven stond dat je daarop goed met alcohol markers kon werker. Eerst ben ik dus gaan tekenen om het wat vorm te geven.


Meestal in mijn enthousiasme vergeet ik tussendoor foto's te maken maar daar heb ik nu eens speciaal rekening mee gehouden. Het is best grappig om de vorderingen te bekijken.


Het lukt me eigenlijk helemaal niet goed om de kleuren van de markers mooi regelmatig te krijgen, dus ook niet op dit zogenaamde speciale papier daarvoor.


Maar goed, we gaan triomfantelijk verder naar de volgende fase van het geheel.


Uilen spreken mij altijd heel erg aan, en daar wij elk jaar uilen in de Kastanjeboom hebben zitten denk ik dat er nog wel meer uilen uitgewerkt gaan worden. In ieder geval een aquarel met uilen, maar het kan ook zo maar een uil van verschillende stofjes kunnen worden.


En hier zien jullie dus het eindresultaat. De onregelmatigheden van de kleuren zijn hier goed te zien. Wel jammer maar ben toch best wel tevreden over het eindresultaat.
Hoop dat we een heerlijk zonnig weekend krijgen, vandaag leek het n het noorden wel Herfst, brrr

11 opmerkingen:

  1. Wow wat knap gedaan ook ik hou van uilen (vogels hè) maar ik zie ze niet zo vaak 2 jaar geleden de kerkuil en dit jaar voor het eerst de steenuil gevonden de foto was bagger ha ha goed om weer opnieuw te doen ik weet hem nu te zitten. Jij boft aks ze elk haar in je boom zitten. Lijkt me fantastisch. Heb je daar een uilenkast gangen ? Of komen ze alleen buurten :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem prachtig en als je het niet had gezegd had ik geen enkele onregelmatigheid gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige uil is het geworden. De onregelmatigheden van de kleuren vind ik niet storend, ze geven voor mij zelfs iets extra’s. Uilen hebben zo wie zo iets extra’s. Mijn overleden zusje spaarde ze en nu is de collectie bij mij. Een deel staat permanent in de kast in de kamer. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige uil! Het lijkt erop dat het een mooi weekend wordt, qua weer. Het zou fijn zijn als die harde koude noordenwind eens ophield...
    Zonnige groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fraaie tekening weer. Mooie kleuren ook voor deze wijze uil
    Gister idd somber weer maar nu kan de jas wel uit in Groningen! Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige uil heb je gemaakt! Het zou zo maar inspiratie voor een quiltje of borduurwerkje kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie uil. Superknap hoe je hem getekend hebt. Jammer dat we altijd zo kritisch op ons eigen werk zijn, want het is echt een kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig en totaal niet storend die onregelmatigheden in de kleuren.
    Wat is het toch een mooi dier en zo leuk dat jullie uilen zó dichtbij hebben. Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is ie mooi Josephine!
    Wat ben je toch een kunstenaar! Niet te geloven dat zo'n schijnbaar nonchalante krabbel, zomaar een echt kunstwerk wordt.
    Mijn complimenten hoor.
    Dat vlekkerige vind ik juist wel mooi staan, dus helemaal goed.
    Zou je zoiets ook wel in het groot willen/ durven maken?
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De uil ziet er prachtig uit, Josephine, de onregelmatigheden in de kleuren geven een extra accent, vind ik !
    Mooie kleurcombinatie en de stijl is wat Art Deco achtig ... weer een unieke aanwinst voor je Art Journal !
    Ja, we zitten hier ook met die koude noorderwind, toch was het vandaag 25°, ze voorspellen voor het weekend tegen de 30.
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi!! Ik vind het echt knap hoe je het voor elkaar krijgt. Leuk dat je nu extra foto’s hebt kunnen maken, dan zien wij de opbouw van hoe je tot het eindresultaat bent gekomen. De kleurkeuze vind ik ook mooi, net wat Sylvia zegt en waar ik zelf niet oogekomen zou zijn, maar Art Deco achtig. Een zeer mooie aanvulling voor je boekje.
    Groetjes en hopelijk snel beter zomer weer voor jullie. Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥