donderdag 27 juli 2023

UPDATE en Zeeland, de laatste * * *

Even een kleine update, gelukkig begin ik me weer een mens te voelen, het begon allemaal heel vervelend, ik werd misselijk en wilde naar het toilet lopen om te gaan spugen maar kwam niet verder dan de vloer tussen de hal en het toilet. Gelukkig kwam mijn man kijken en zag mij daar tussen et toilet en muur hangen en schrok zich wild natuurlijk. Was mijn bewustzijn verloren en er kwam een heleboel schuim uit mijn mond, hij heeft meteen 112 gebeld en toen ik weer een beetje bij mijn positieve kwam stond twee minuten later de ambulance voor de deur. Zal jullie verdere details besparen maar gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter, kan weer normaal wat eten. En heb weer zin om bij jullie langs te komen.


We hebben het die week in Zeeland heel erg getroffen met het weer, veel zon en rond de 30 graden. De dag dat we naar Vlissingen gingen stond er behoorlijk veel wind. Ondanks de temperaturen was ik blij dat er een dik vest in de auto lag want die had ik echt wel nodig. Niet in de stad zelf maar wel op de boulevard. Echt genieten zo heerlijk uitwaaien en onderweg een terrasje te pakken.


Dit is een bronzenbeeld van een zeevaartscholier, het beeld staat op de boulevard precies voor het pand van de Zeevaartschool. Zijn pet en leerboeken liggen naast hem.


Vind het een mooi beeld, mooi ook de dromerige uitstraling in het gelaat, het turen over het water.


Het standbeeld van Michiel de Ruyter, geboren in 1607 in Vlissingen Gestorven in 1676 in Italië, Baai van Seracuse. Mooie stad is het ook waar we de nodige uren hebben genoten van alles.


Mooie Kerkdeur, de kleur springt er echt uit tussen over het algemeen sobere kleuren van huizen.


Dit is het beeld boven de Rode deur even wat groter gemaakt zodat je goed kunt zien dat het best een mooi beeld is.


We zijn ook een  middag naar Veere gegaan, voor ons de eerste keer, wat is het daar prachtig zeg. Mijn camera had ik vergeten, heel dom van me en mijn mobiel lag in de auto die elders geparkeerd stond. Kwam o.a de leuke bloempot hoofden tegen die Bettie (klik) al een keer bij een zeeland post had geplaatst. Toen we weer verder gingen rijden heb ik even een foto van de boten gemaakt.


Op de laatste dag van de vakantie zijn we naar Zierikzee gegaan, ook zeer de moeite waard. De foto hierboven is de Zuidhavenpoort,  als je daar doorheen loopt zie je een beeld staan van Aad Braat. Het is een rampmonument.


Het is een moeder met achter zich haar kind verscholen. Er onder staat de sobere tekst : Beproefd maar niet gebroken. Het herinnert aan de waternoodramp in 1953. Schouwen Duivenland was het zwaarst  getroffen eiland, 531 mensen verloren het leven.


Hier de achterkant van het beeld.


Er zijn veel prachtige panden te bewonderen, werkelijk schitterend.


Even een detail van de deze prachtige deur, ben er gewoon verliefd op.


Mooi ook altijd die oude beelden op oude panden. Dacht eerst dat dit vishallen waren maar het was ook een oude kerk.



De brug vlakbij de Zuidhavenpoort, een heerlijke dag en we hadden prachtig weer.

13 opmerkingen:

  1. Hallo Josephine,
    Oeps, dat klinkt niet zo goed! Moest je mee naar het ziekenhuis?
    Maar nu weer alles goed?
    Ik ben al lang niet meer bij je langs geweest! Ik had het erg druk met tassen maken. Ik zal er eens een logje over schrijven, dan kun je zien wat ik behalve de planten water geven, nog meer gedaan heb.!
    Leuke foto's van Zeeland. Hadden jullie een leuk hotel daar? Wij zijn nog nergens geweest. Mijn man had vroeg in het voorjaar vakantie. Maar hij had het erg in de rug. Toen een tennisarm erbij en daarna weer in de rug. Bleef uiteindelijk meer 2 weken over om wat aan de aanleg van de tuin te doen. Dus nog lang niet klaar. Ach loopt niet weg!

    Ik hoop echt dat het nu goed gaat met je. Dikke knuffel van mij.
    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee, dat was echt heftig, dat zelfs de ambulance erbij moest komen. Fijn dat je weer wat opknapt.
    En wat een mooie plaatjes van jullie vakantie in Zeeland. Zeer geslaagd, zo te zien en zo te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dat was niet niks. Ik hoop dat je weer snel helemaal hersteld bent. Jullie hadden een leuke vakantie. Zeeland is echt heel mooi hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer een blogje kon schrijven.
    Je had wel geschreven dat jullie Corona hadden, maar dit klinkt toch wel heel anders.
    Hopelijk hoefde je niet naar het ziekenhuis en ben je nu weer helemaal beter.
    Mooie vakantie hebben jullie gehad, wat is Zeeland toch prachtig! Mooie stadjes, dorpen en huizen.
    Die rode kerkdeur spreekt me erg aan.
    Nu maar rustig bijkomen van het ziek zijn, want zoiets kost meestal veel energie.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schrik dat je niet goed werd. Hopelijk weet je nu wat er is en kan er iets aan gedaan worden. Sterkte daarmee! Ik herken bewerk op je foto's. Wij waren in juni in Zeeland. Ik kende het eigenlijk ook niet. Mooie stadjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmm overheen gelezen: bewerk moet zijn: veel.( Ik heb nogal eens ruzie met de autocorrectie)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jee, wat schrikken. Dat was een heftig moment voor jullie. Gelukkig ben je aan de beterende hand, fijn. Zeeland heeft ook veel moois om te bekijken. Maar dat vind ik wel van meer delen van NL. Onverwachte mooie gevels, gebouwen op plekken waar je het niet verwacht. Rustig aan en goed herstellen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, Josephine, dat moet schrikken geweest zijn voor jullie ...
    ik ben zo blij dat het beter gaat ! Jullie waren allebei ziek, gaat het ook beter met je man ?

    Wat een mooie beelden van je vakantie in Zeeland !
    Ziet er allemaal prachtig uit !
    Alvast een fijn weekend, zorg goed voor jezelf ...
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent er weer! Fijn om weer bij je te lezen..., en vooral fijn om te horen dat het beter met je gaat. Tjonge, dat was even heftig hoor..., maar goed dat je niet alleen thuis was!
    Heerlijk om nog even terug te kijken op jullie vakantie met zoveel mooie plekjes. Je weet ze ook wel te vinden!
    Zo'n beeld heeft zoveel zeggingskracht hè... En mooi dat iedereen er op zijn eigen manier gedachten over naar boven kan laten borrelen.
    Veere is bijna popperig mooi, maar ook toeristisch. Je kunt er je hart ophalen aan brocante en antiekwinkeltjes hè...
    Kerken en bruggen blijven ook altijd weer mooi om te zien en te fotograferen!
    Ik wens je een goed weekend en beterschap voor de restant-ziekte-verschijnselen...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje…eng hè….ik hoop dat het weer helemaal goed gaat met jou…liefs van mij en Leaf 💗🍀🐾🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou zeg, dat is niet niks wat jullie mee hebben gemaakt.
    Heftig hoor, wat een schrik.
    Gelukkig gaat het nu een stuk beter en kun je al wat eten, dan sterk je ook weer aan. Gaat het ook weer de goede kant op met je man ?

    Wat een mooie vakantie hadden jullie en ook het weer werkte mee.
    Het beeld van de vrouw met het kind achter haar, vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou zeg, dat zal schrikken geweest zijn. Pfff. Fijn dat het weer gaat. En Zeeland... ja wat zal ik zeggen. Die boulevard in Vlissingen, daar heb ik nog eens twee weken 'gewoond'. Geruild van huis met de ouders van mijn vriendin. onvergetelijk hoe die schepen daar langs vaarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is wel even schrikken!! Gelukkig gaat het nu weer beter met je, dat is goed nieuws:-) Zeeland is prachtig, fijn dat jullie mooi weer hadden. Als je op dit moment vakantie viert in Nederland dan is het halen en brengen :( Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥