maandag 31 juli 2023

Oude Tekeningen ingelijst * * *

 

Eindelijk is het dan zover dat ik deze tekeningen heb ingelijst. Misschien kunnen jullie je nog herinneren dat ik een tijd geleden schreef over deze tekeningen. Het was in deze post KLIK Het kwam natuurlijk omdat ik lang geleden in 1999 was begonnen met dit tweeluik en nummer twee nog maar net geschetst was zoekgeraakt.

En dan eindelijk nu na 23 jaar is het tweeluik voltooid. en ingelijst. Heb de laatste  dus ook op 2022 gezet. De maten van deze lijsten zijn 15 X 20 cm. De blauwe passepartout die ik heb gemaakt is dezelfde kleur blauw als in de tekening maar dat komt eigenlijk niet goed uit op de foto.


11 opmerkingen:

  1. Dat heb je weer prachtig gedaan en die lijsten passen precies, zowel letterlijk als figuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal best voldoening geven; het voelt nu misschien pas eindelijk echt AF.
    Ik vind het tweeluik heel mooi, Josephine... en ik heb vreselijk goed zitten kijken en vergelijken want het is precies een spiegeling van elkaar. Alleen de zwarte ruitjes in de onderste bol lijken niet gespiegeld, maar dat vind ik dan juist wel weer leuk.
    Dat je na zoveel jaren precies dezelfde lijnvoering nog kunt maken, vind ik ook bijzonder. Heb je precies dezelfde markers gebruikt? En ja, je hoeft maar iets meer druk uit te oefenen en je motoriek verandert in de loop van de jaren soms ook...
    Pffffttt, een hele uitdaging hoor! Maar wat fijn dat ze nu prachtig ingelijst aan de muur kunnen hangen en je er elke dag van kunt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Elizabeth, even een antwoord op je vraag. De eerste tekening heb ik gemaakt met Oost Indische inkt, potlood en iets aquarelverf. Bij de twee durfde ik dat niet zo goed meer omdat het papier al oud is en ik niet de juiste pen meer heb voor Oost Indische inkt. En ook wat huiverig dat het vlekkerig ging worden. Dus daar heb ik een heel dunne pigment liner voor gebruikt. Het was inderdaad best een uitdaging om op dezelfde fijne wijze verder te gaan. Ze lijken precies contra te zijn maar toch zijn wel hier en daar wat dikker of dunnere lijnen zichtbaar geworden. Leuk te lezen dat je ze zo aandachtig hebt bestudeerd!!!

      Verwijderen
  3. Het inlijsten maakt het project echt af. De tekeningen hangen heel mooi zo bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo fijn dat je de tweede tekening na al die jaren hebt kunnen afmaken en dat ze nu in mooie lijsten zitten.
    Mooi dat spiegelbeeld, maar het lijkt me zeker erg moeilijk om het zo te krijgen.
    Als ik er naar kijk heb ik het gevoel dat er een bepaalde betekenis achter zit.
    Misschien een bepaalde fase waar je destijds in zat?
    Heb vroeger met mijn mandala tekeningen vaak herkent wat er achter zat, of wat ik er bewust mee wilde uitdrukken.
    Nu maar ophangen en genieten van je kunstwerkjes.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi om je eigen werk in te lijsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn prachtig. Wat moet dat fijn zijn dat ze nu eindelijk aan de muur hangen en je er van kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een werk om ze gelijk gespiegeld te krijgen en de invulling ook gelijk. Maar het is klaar en ze zijn prachtig ingelijst. Een aanwinst aan de muur. Top. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De tekeningen passen perfect, Josephine ... eindelijk genieten van dit prachtige tweeluik !
    De blauwe passepartout vind ik ook heel mooi !
    Hier regen, regen en nog eens regen ... :-(
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥