woensdag 15 november 2023

Een Blizzard boekje vouwen * * *


Ze noemen het een Blizzard boekje maar waarom is mij een raadsel. Het is eigenlijk de Origami techniek die je moet gebruiken. Vooral scherpe vouwen maken twee kanten op. Klik om een filmpje te bekijken. Je kunt het met allerlei verschillende maten papier maken. Het is wel een erg leuke manier om een boekje te maken.


Eerst ben ik wat proef gaan vouwen, per maat krijg je aan de binnenkant steeds verschillende maten  hoeken waar je papier tussen kan schuiven. Het filmpje laat grote hoeken zien en mijn vouwsels  hebben kleine hoeken, waar je de losse bladzijde tussenschuift.


Het is vooral leuk om het te fotograferen, je hebt er dus dubbel plezier van. Je ziet hier dat de achterkant van het boekje gesloten  is. 


En zo ziet het er aan de binnenkant uit, heb hier al extra vellen papier er tussen gestoken.




Ntuurlijk moest er nog een kaftje om het boekje komen en daarvoor heb ik eerst een vel papier met acrylverf beschilderd.


De kaft is inmiddels voltooid en heb er met een marker nog wat vluchtige bloemachtige krabbeltjes op getekend.


Op de achterkant van het boekje heb ik inmiddels ook wat op getekend op deze foto nog niet te zien. De maat van het boekje is 8½ X 12½ cm.

Vandaag heb ik het boekje nog even op de foto gezet, het was toevallig een beetje zonnig, nu komt de kaft een stuk beter over zoals het in werkelijkheid is.

14 opmerkingen:

  1. Enig! Wat heb je dat weer mooi gemaakt. Inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk boekje! Toevallig hebben wij gisteren met ons groepje ook boekjes gemaakt, maar net weer anders dan deze. Ik zal het binnenkort op mijn blog zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtig en fleurig boekje geworden Josephine.
    Daar ga de dan waarschijnlijk leuke tekeningetjes in maken, of dingetjes in plakken. Mooie spreuken er in schrijven is misschien ook een idee.
    Maar zo is het ook al leuk. Kan je ook prima kado geven aan iemand die van zulke mooie zelfgemaakte dingen houdt.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk boekje om te maken! De voor- en achterkant vind ik erg mooi geworden; de gedoodelde (bestaat dit woord eigenlijk??) doen het heel erg goed op de ondergrond! Nu het boekje nog vullen, maar dat gaat je vast lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk boekje! Ik vraag me af of de bladzijdes wel goed blijven zitten, of heb je ze vastgeplakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig wat heb je dat weer kunstig in elkaar gezet. En je jkaft is zo mooi . Dan is het echt af. En gelijk heel persoonlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, zoveel creativiteit in een klein boekje. De kaft is echt prachtig. Wat ga je erin bewaren en zitten de bladzijden nu vast of schuif je ze er later tussen? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi en kleurrijk boekje heb je gemaakt. Fijn ook om een linkje te plaatsen zodat we het zelf ook kunnen maken. Maar eerst eens genieten van jouw mooie boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig boekje heb je gemaakt, Josephine ... en het kaftje erom is ook zo mooi !
    Leuk de link en hoe je alles toont !
    Alvast een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig, fotogeniek boekje. Leuk om te maken en te fotograferen. Kaften van de voor- en achterkant zijn goed gelukt. Wat ziet het er weer anders uit door er een tekening op te maken. Ik ga straks het filmpje nog bekijken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een voor mij totaal nieuwe manier om een boekje te maken... Het filmpje laat goed zien hoe het moet. Ik vind het erg mooi gedaan.
    Het vouwsel waar de pagina's mee bij elkaar gehouden worden, geeft elke bladzijde allure.
    De voorkant van een boekje vind ik altijd lastig, maar deze is prachtig door jou gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is weer prachtig werkstuk, kleurrijk en mooi beschilderd.
    De tekening op de kaft voegt écht wat toe.
    Schitteren, maar dat zijn we wel van je gewend :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥