woensdag 1 november 2023

Subtiel wat kleur in de tuin * * *


Na alle wind en regen en af en toe ook zonnige momenten  ben ik weer even door de tuin gaan struinen op zoek naar wat kleur.  De Callicarpa struik is  dan een dankbaar object. 


E staan nog een aantal rozen in bloei, een gele en een aantal witte en deze rode  dan. Aan het blad is wel goed te zien dat we verder in het jaar zijn beland.


Inmiddels is de kastanjeboom helemaal bruin en dor geworden en met de komende windstoten die ze verwachten zal er wel veel naar benden dwarrelen. Alle kastanjes zijn al gevallen en heb een aantal potten daarmee gevuld. Het  geeft altijd zo'n mooie herfstsfeer.


Een aantal weken geleden had ik een Bolchrysant gekocht, elke keer plukte ik de uitgebloeide bloemen weg en bleef er een frisgroene bol over. Inmiddels lopen alle kleine knopjes die verstopt zaten in de bol weer helemaal uit.


Ben even de naam van deze plant kwijt maar kocht er   een paar vroeg in het voorjaar die zeer rijkelijk gebloeid hebben, en nu door de zachte temperaturen beginnen die ook weer te bloeien.


Aan de zijkant van het huis staat een Bonte Hulst die inmiddels is uitgegroeid tot een boom, en in deze periode van het jaar dus vol met deze prachtige bessen.


Dit is een bloem van een Hebe heester die vrij groot is en vol bloemen staat, echt prachtig.


Kijk dit is die Bolchrysant waarover ik hier boven schreef, leuk toch dat die weer helemaal in bloei gaat komen.

En nog twee kerstkaarten die ik gemaakt heb.


De twee zijkanten lijken wel twee statige abstracte poezen met de oren gespitst, nou ja * * * in mijn fantasie dan natuurlijk.

12 opmerkingen:

  1. Je hebt nog mooie plekjes in je tuin.
    Hier zit de Hulst ook vol met bessen, mooi is dat.
    Maar tegen de tijd dat ik ze wil gebruiken in een kerststuk zijn ze meestal opgegeten door de vogels.
    Nou ja, heeft er toch iemand plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je nog lekker veel kleur in de tuin. De gevulde kastanjepot doet het trouwens ook erg goed.
    En die abstracte katten? Ik zag ze meteen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tuin heb je toch! Die struik met de paarse besjes, zo mooi!
    Ja, ik zie het ook, die statige katten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat er nog zoveel kleurige objecten in je tuin te vinden zijn. Het worden al snel van die fletse kleuren, maar bij jou niet!
    Het is fijn om naar te kijken, heel wat anders dan onze groene tuin met als uitschieter een grote bos pimpelpaarse salvia's...:)
    In huis liggen de kleurtjes ook op tafel bij het kerstkaarten maken. Je hebt het zwaar te pakken van deze mooie techniek hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi nog zoveel kleur in de tuin, hier bloeit de lavendel weer. Ik zal binnenkort ook eens een rondje doen. De katten zag ik meteen, grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog best veel kleur in jouw tuin. Echte herfstkleuren/bloemen. Elke keer toch even leuk om te neuzen. Voor de snoeischaar erin gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig die twee "poezen" op je kerstkaart :-)
    Je hebt best nog een fleurige tuin ondanks al die regen.
    Vooral die roos is nog zo mooi. Meestal kunnen die slecht tegen regen.
    Zo mooi die bolchrysant. Bij mij blijven ze niet goed. De knopjes komen gewoon niet uit, ook niet als ik hem pas gekocht heb.
    Daarna komen de slakken en eten alle knopjes op en daarna de bladeren.
    Als het zo zacht blijft zullen sommige bloemen vast nog wel doorbloeien of gewoon opnieuw beginnen.
    Heb ook al Madeliefjes zien bloeien, heerlijk!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk weer de kerstkaarten ... en de statige poezen ! :-)
    Prachtige kleuren nog in je tuin, Josephine !
    Ik vind de rode roos wondermooi ... en ook de pot met de
    kastanjes !
    Magere oogst bij onze okkernotenboom, door alle regen het ganse jaar door waren alle noten zwart en hebben we drie volle emmers van 10 liter moeten weggooien ... er waren zeven goede noten :-(
    Vandaag hier rukwinden tot 80-90 km/u !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk, zoveel kleur nog in de tuin. De eerste vind ik altijd bijzonder, prachtige felle kleur. En de kerstkaarten zijn goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dat er nog zoveel bloeit in de tuin en kleur geeft. Ik dacht bij mij is het groen en herfstkleuren, maar ik keek net even door het keukenkraan. Grote bos Salvia Hotlips nog met wit en rood, een paar rosé Anemonen, roze roosjes, rode Persicaria, blauwe geranium, dus nog best veel kleur. Helaas zal de Hotlips over 2 weken gesnoeid worden omdat ze gesplitst moeten worden, volgens de hovenier is dat nu de beste tijd.
    Bij de kerstkaart dacht ik ook aan katten. Wat is ook is, ze geven de kaart wel weer iets aparts mee. Mooi papier, motief en kleuren heb je gebruikt. Goed weekend alvast. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Josephine, nu is het nog mooi in de tuinen, hier ook veel rode en paarse kleuren. Genieten nu het nog kan is de boodschap !
    Groetjes van Simonne's fantasiestudio...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat bloeit er nog veel moois in jouw tuin Josephine! Mooie foto's. Ik zou ook zo graag zo'n callicarpa struikje willen hebben, maar heb echt geen plaats meer in mijn tuintje. Nou dan geniet ik maar met jou mee. Hier bloeit ook nog aardig wat en is het fijn om even een rondje te doen in de tuin. Als het droog is. Heeft jouw tuin de storm goed doorstaan? En wat betreft de kerstkaarten, ik zag die poezen er ook meteen in. Twee van die eigenwijze, beetje hautaine siamezen. Je kaarten zijn leuk! Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥