zondag 5 juli 2009

Zoete kleurtjes tussen lila, paars en wit.....



Zo mooi, deze Hortensiasoort.....



Het altijd vlijtige liesje.....[onuitputtelijk]



Twee van de vele Geraniumsoorten.....



Knolbegonia.....





In de tuin werk ik meestal met lila, paars en witte tinten, maar zo af en toe er tussendoor gebruik ik ook deze zoete kleurtjes. Vooral als het zich door de uitbundige groei wat door elkaar gaat mengen geven deze zoete kleurtjes een extra dimensie aan het geheel. Tja.....je moet er van houden natuurlijk maar ik vind het wel een speels effect geven. Gelukkig heb ik deze foto's gisterenmiddag nog net genomen voordat het werkelijk noodweer werd. De tuin was na een uur een grote ravage. Stortregens en windhosen, ongelooflijk. Gelukkig na vandaag ziet het er al weer wat beter uit. Zo jammer altijd als er zoveel kapot gaat, maar gelukkig hersteld de natuur
ook weer snel.

4 opmerkingen:

  1. O heerlijk zeg en nog wel in mijn lievelingskleuren........die 1e hortensia is echt een plaatje om te zien. Ik heb er ook 1 in mijn tuin, een kleintje.
    Grappig zeg wij hebben geen spat regen en geen zucht wind gehad.......apart.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij jou dus wel noodweer? hier ook geen spat gehad, een klein beetje gerommel in de lucht en wat bewolkt, meer niet...
    vind je zoete rose kleurtjes erg mooi !!!
    Lila, paars en wit zijn ook (samen met de vele beuken en buxusheggetjes)mijn favoriet, maar in de voortuin is het nu 1 bloemenzee aan zoet rose, van de fairyroosjes.
    Ik houd dus ook van dit zoete :-)
    Prachtige foto's heb je ervan gemaakt!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Crea,Crea wat een weelde aan kleuren, deze kleur bij lila en paars beeld schoon.
    Daar kanje alleen maar blij van worden,alleen jammer dat het zo'n nood weer is geweest bij jullie,
    Ik leg het hier nog steeds af van de hitte,van mij mag het even gaan sneeuwen ha,ha,ha.
    liefs Spinneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine, wat een heerlijke genietplaatjes, ik ben gek op hortensia's en heb niet alleen wit in de tuin, maar ook zachte rose en paars. Jammer dat alles zo verwaaid is na dat slechte weer, we mogen hier nog niet mopperen, want er is slecht een klein beetje regen gevallen.
    Ik heb genoten van je mooie foto's.

    Fijne dag.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥