vrijdag 31 juli 2009

Daar ben ik weer.....




Op deze foto is een gedeelte te zien van een Oleander, bij ons in nederland zijn het meestal struiken in pot, maar daar zijn het gigantische bomen in de volle grond die ongelooflijk mooi en rijk bloeien door de vele zon uren. Het insekt op de foto is een aantal keren op ons balkon geweest en erg mooi. Wat het is weet ik niet, kleiner dan een vlinder ongeveer 3 centimeter. Aan de voorkant zat een dikke angel die er gevaarlijk uitzag, je weet maar nooit.


Deze foto is genomen in het plaatsje "Stresa", zomaar een gedeelte van een park. In dit stadje staan werkelijk schitterende hotels waar je uiteraard wel een dikke portomonnee moet meenemen.
[De tekst blijft hier steeds aan de foto plakken terwijl als ik het schrijf ziet het er goed uit, grrrr weet iemand wat ik fout doe?]




Op een terras waar we regelmatig gingen eten stond aan de zijkant dit pand, het is echt een plaatje met die goed verzorgde Petunia's die dagelijks geplukt werden.









"s Morgens sprong Bono af en toe op bed, thuis gebeurt dat NOOIT maar op vakantie mag dat af en toe. En of hij dat fijn vindt........de foto spreekt voor zich, schattig hé.





Een prachtig vrouwenbeeld, op de sokkel stond alleen een naam en voor de rest geen uitleg. Omdat ik het een prachtig beeld vind heb ik het vast gelegd op foto.





We vertrokken vrijdag 10 Juli met erg veel regen dat duurde tot halverwege de dag. Al verder komend richting het Lago Maggiore liep de temperatuur steeds meer op en op de plek van bestemming was het heerlijk zonnig en 27 graden. Vlak voor de vakantie was de turbo van de auto kapot gegaan en hebben we nog net voor vertrek een nieuwe turbo gekregen, gelukkig dachten wij. Achteraf blijkt het niet zo te werken als het zou moeten want we hadden steeds problemen. Na een heleboel tunnels nemen we bij de Gotthard pas ook altijd daadwerkelijk de pas omdat de 17 kilometer lange tunnel met 1 buis en heen en weer verkeer nu niet echt mijn favoriet is. Maar o jeee wat had de auto het moeilijk, duidelijk zijn er een aantal dingen niet goed op elkaar afgesteld en moesten we om niet te veel snelheid te verliezen de leuke [brrr] S bochten met behoorlijke snelheid nemen, nu is mijn man een toppertje hoor wat autorijden betreft, maar echt comfortabel was het niet. Jakkes, in Amsterdam zouden ze zeggen daar krijg je klotsende oksels van, en die had ik dan ook. Heel fijn.....grrrr. Ach ja je bent wel meteen een paar kilo's kwijt en dat is dan weer mooi mee genomen. We hebben een paar heerlijke weken gehad met overwegend PRACHTIG weer en behoorlijk warm, dagelijks oplopend tot boven de dertig graden. "s Avonds kwam er steeds een heerlijk verkoelend windje opzetten en dat was zeer aangenaam. Twee nachten en één dag hebben we werkelijk NOODWEER gehad, wat kan het daar tekeer gaan, hele straten en hoge muren om tuinen heen werden compleet weggespoeld door de enorme druk van al het hemelwater. Stortbuien ongelooflijk, tussen de wegen en het meer was geen verschil meer zichtbaar. Al rijdende zag je overal watervallen de weg op stromen. Overigens wel een prachtig gezicht hoor. We hebben allerlei mooie steden bezocht, dagelijks heerlijk [en lekker] op terrasjes gegeten. Natuurlijk kan ik nog veel en veel meer schrijven over deze vakantie, maar om het nog redelijk kort te houden, het was een SUPER vakantie! En ik hoop mede door de foto's dat jullie de sfeer een beetje kunnen proeven.
Dit weekend heb ik het HEEL druk dus geen tijd om al jullie berichten te lezen en te reageren, maar dat ga ik snel doen want ik loop behoorlijk achter.
Heerlijk weekend allemaal,
Groetjes Josephine

6 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine,

    Zo te lezen heb je een leuke vakantie gehad. Erg mooie foto's hoor. Wat gaat het dan snel voorbij he? Wij gaan morgen. Wij gaan naar Zuid Zwitserland, vlakbij Italië. Ik hoop dat wij ook van dat heerlijke weer hebben. Heb je blog wel een beetje gemist. Je maakt er altijd iets moois van. Geniet nog lekker na van de vakantie. Nu gaan wij genieten.

    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben volgens mij een heerlijke vakantie gehad !! je hebt prachtige foto's gemaakt !!
    en wat een schattig hondje hebben jullie, die moet het nu weer missen dat hij lekker op bed mag :-)
    Leuk dat we met je mee mogen genieten van de mooie foto's !!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was een heerlijke vakantie, dat kan bijna niet anders. Maar je kan toch nog wel iets langer genieten van alles mag en niet moet? Ik hoop het voor je, juist dat zomergevoel nog een beetje laten na-ebben is heerlijk.

    Ik ga niet op vakantie maar geniet wel van de momentjes met mooi weer, een gezellig huisje en mijn man!

    Groet,
    Lavender

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Leuk dat je even langskwam op fluitenkruid.
    Het ziet er gezellig bij je uit en je vakantie foto's spreken boekdelen. Lief hondje die Bono, vertel m maar niet dat mijn mopsen altijd in bed mogen maar ze zijn dan ook bejaard.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kwam via een andere blog bij jouw terecht en het ziet er zo sfeervol uit, je foto,s zijn prachtig, groetjes Irma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hoor Josephine, ik heb je gevonden! Wat een prachtige site heb je!! en wat maak je een mooie dingen! Ik heb al even rondgeneusd maar ik ben nog lang niet uitgekeken, ik moet er eens even voor gaan zitten!

    Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie gehad en nu nog lekker even nazomeren!

    Leuk ook om je weer eens gesproken te hebben!

    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥