woensdag 30 juni 2010

Pioenen parade...














Dit jaar heb ik echt een beetje pech met de Pioenen, heb twee mooie pollen in de tuin staan....nou ja....mooi??? Ja mooi  en veel blad wel, maar heb dit jaar niet één bloem gezien. Nou ja dan af en toe maar een mooi bos kopen, en ook dat was geen succes, tot drie maal toe, steeds gingen de bladeren uitdrogen en de bolletjes bleven bolletjes en gingen niet verder open, verdorie....
Twee dagen geleden nog maar eens een mooi bos gekocht en YES!!! Deze doen het geweldig goed, vind ze zo prachtig en kan mijn ogen er niet vanaf houden, en ze geuren ook zo goddelijk...mmmmm
En ondanks ik ze al bij velen ben tegen gekomen kan ik het toch niet laten  om er ook even een post van te maken. Kan ik nog eens terug kijken en genieten...

"Carpe Diem"


22 opmerkingen:

  1. Ze blijven echt prachtig hè!!
    Ik heb drie pollen staan...maar twee heb ik verleden jaar verpoot, dus daar verwachte ik dit jaar ook niks van.
    In één pol kwam zeggen en schrijven 1 bloem.
    Mijn eigen grote pol heeft vol gezeten...maar die is nu ook op, ik heb gisteren alle dode bloemen er maar maar af geknipt.

    fijne dag...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijna een 17e eeuwse uitstraling, mooi en zacht als een schilderij!
    Verder hoop ik dat het goed met je gaat...
    Knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat pas ook gehad, de bolletjes bleven bolletjes en waren nog bolletjes toen ik ze weggooide.
    Maar deze zijn mooi hoor.leuk hoor.

    fijne dag, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit verveeld nooit lieve Josephine, ik ben dol op bloemen. Jammer dat het n je tuin niet wilde met de Pioenen. Hier heb ik menig boeket in de knop weg kunnen doen, omdat ze maar niet open wilde gaan.
    Maar ik kan nu hier volop genieten van je prachtige foto's.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de mooie pioenen. Bij mij het ze helaas ook nooit iets "uitgespookt". Misschien dat ik ook nog 'ns polletje koop voor volgend jaar? Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig!Ik ben dol op pioenen posten,ze zien er super uit,ik heb er 1 gedroogd,haha stond ik iedere dag te blazen in de bloem om ze zo open mogelijk te laten drogen en de bloem ruikt nog steeds,volgend jaar hoop ik er meer te drogen,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja,pioenen,schitterend,jammer dat het in de tuin niet gelukt is met de pioenen,wie weet volgend jaar beter.

    Kan geen genoeg krijgen,hoor van pioenenposten,echt schitterend

    Mooie foto’s,echt genieten.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's zijn dit hoor, hier krijg je inderdaad nooit voldoende van, zooo mooi,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je foto´s zijn prachtig Josephine, en ik krijg er nooit genoeg van! Had zelf inderdaad ook een paar keer pech, vraag me af waar het van komt!
    Gaat het weer een beetje met je, en heb je al wat duidelijkheid?
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn prachtig je pioenen! Ik heb 't zelfde probleem gehad...ook van die opgedroogde bollen en geen geur geroken (maar dat was ook een beetje de hooikoorts ;)
    Ik heb in totaal een bos of 8 gekocht in de afgelopen periode en 3 waren er echt mooi, gek he? Nouja...daar hebben we dan in ieder geval van genoten, toch?

    Je foto's zijn prachtig!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je wel Joséphine. De pioenen zijn prachtig. De zalm/oranje achtige vind ik heel bijzonder.
    Pioenen zijn een van mijn lievelingsbloemen. Dag, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze pioenen zijn echt prachtig, Josephine !
    In mijn tuin heb ik er geen, maar ik geniet als ik ze op blogs tegenkom.
    Je foto's zijn mooi met de donkere achtergrond, geeft iets extra aan de kleur van de bloemen !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer dat je pech met de pioenen hebt,maar deze staan er in ieder geval erg mooi op.
    Fijne dag.
    groeytjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lievertje ♥♥♥
    wat een juwelen zijn dit geworden,en ook weer zo mooi ingelijst.
    Ik had een bos enkele die waren ook zo weelderig open gegaan en hebben veertien dagen gestaan,heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige pioenen en foto's Josephine. Zo mooi. Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige pioenen lieverd....leuk hoor!! je foto's weer!! gaat het weer een beetje met je??? warm he??? ... lieve groetjes Ria.....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey meisie,

    Wauw...wat een knoerten van pioenen...zo ontzettend mooi!
    En je foto's ervan zijn zo geweldig..ik kan ze zowat door mijn schermpje heen ruiken hihihihi..
    Dit is toch echt zomer hé..heerlijk!

    Zonnige groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn dan ook wel heel erg mooi , kan bijna de geur ruiken !
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Josephine,
    Prachtige bloemen he de Sarah Bernhardt pioenen,en de geur is zo heerlijk veel beter dan de meeste parfums.
    Grappig dat we beiden deze wonderbare bloemen fotogrfeerde :-)
    Groetjes Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  20. They smell so good! My favorites flowers. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. OH, that`s beautiful!

    Greetings from Austria!

    Nora

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥