woensdag 31 augustus 2011

????? Raadselplant [2]






ELKE week als ik met mijn moeder de stad in ga boodschappen halen parkeren wij de auto op een parkeerplaats vlak naast een bedrijf.  Al vaker viel mij een klein struikje op dat tegen een hek staat en er een beetje doorheen groeit. Op een afstand mooi van kleur. Vorige week ben ik er eens naar toe gelopen en verbaasde mijn over dit aparte struikje. Het is beslist niet speciaal aangelegd  door dat bedrijf  want voor de rest liggen er allemaal tegels en hekwerk en geen spoor van ander groen te bekennen. Het lijkt wel of het blad en bloem, [zo noem ik het tenminste] in elkaar over gaan, en het groeit niet snel. Heb er toen een paar stukjes vanaf geplukt en thuis in dat kleine witte schaaltje op de vensterbank in de keuken gezet, het bleef lang mooi dus kon er echt van genieten. Natuurlijk ben ik al zoekende geweest maar kom er niet achter wat het is, en dat wil ik wel heel graag weten. Ben heel benieuwd of een van jullie weet om welke [voor mij mysterieuse] plant het hier gaat.
Grappig hé die bloempjes alhoewel ik het idee krijg dat het eigenlijk blad is wat op deze wijze uitgroeit ***


22 opmerkingen:

  1. Oh dat is een schattig plantje JOsephine. IK ben niet zo goed in plantennamen dus ik heb geen idee,
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou deze bloemen vrouw heeft geen idee,,......schaam schaam.......maar hij is mooi !!....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als Ria het al niet weet... :-)
    Wat een bijzondere, een beetje orchidee achtig. Ik hoop dat je er nog achter komt.
    Fijne dag en lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou het ook niet weten! wat een prachtige kleuren!
    Ik hoop voor je dat onze Ger langs komt want ik heb zo'n vermoeden dat zij je van het raadsel kan verlossen.
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het lijkt een klein beetje op "belle de jour" met kleinere bloemblaadjes. prachtige foto's! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rodochiton??
    Google even of ik het goed heb.
    Ik twijfel omdat het een 1 jarige plant is.

    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen idee...maar wel mooi!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ook geen flauw idee maar het ziet er wel mooi uit,

    fijne dag vandaag
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Josephine,

    Jemig wat een mooie bloem met blad is dit.
    Ik zou niet weten wat dit voor soort plant is, ja dat is me een raadsel.
    Wat ik wel weet is dat ik het deze bloem met blad een geweldige kleur vind hebben, en dat ik de vorm ook zo mooi vind.
    Misschien dat Ger het weet...en dat het raadsel dan wordt opgelost...want ik zou het wel graag willen weten!
    De naam horen we misschien deze post..of de andere post...ben wel benieuwd wie dit raadsel gaat oplossen.

    Voor nu wens ik je een mooie dag,
    Marijkexx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi ik kan je niet helpen aan de naam van je bloem maar wil je wel even bedanken voor je lieve woorden op mijn blog liefs rommy mooie foto`s super

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie bloem, ik dacht eerst aan een orchidee maar er zijn toch te veel verschillen, maar mssch hoort ze wel thuis in die familie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er prachtig uit, Josephine, maar ik heb het nog nooit gezien !
    Het lijkt wat op de bloemblaadjes van Helleboris ...
    Mooie foto's en leuk met de muzieknoten op de achtergrond !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Merkwaardig, ken hem niet, maar ziet er wél mooi uit. Pas op dat weet ik wel, paarse en blauwe bloemen zijn vaak giftig.

    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha,lieve Josephine,

    Jaha......Ger was er vannacht wel....en ze was ook zoekende op de voor haar bekende website met afbeeldingen en info over bloemen.
    Ik schut de bloemen namen ook niet zo uit de bekende mouw,en deze prachtige bloem had ik nog nooit eerder gezien,zelfs niet op afbeeldingen ergens.
    En dan ga ik ''gewoon'' heel het alfabet af met bekijken van plaatjes net zolang tot ik de gezochte bloem,boom of plant tegenkom.
    Het was al erg laat/vroeg vannacht en ik kwam tot letter C.......toen vielen mijn luiken dicht.

    Nou ging ik eerst even kijken bij jou post of een ander het soms wel wist, en jawel Claudia heeft het helemaal goed het is idd Rhodochiton!!!
    Van nachtrust zou niet veel meer gekomen zijn als ik door was gegaan met zoeken de C is nog een eind weg van de R, niet in het alfabet maar wel met duizende foto's ertussen;-)

    Raadsel weer helder dankzij Claudia!!!Leuk!

    Fijne zonnige dag en liefs!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De plant is prachtig, maar ik heb geen idee wat de naam is.
    Mocht je erachter komen, dan hoor ik het graag van je.

    Je hebt er weer een prachtig plaatje van gemaakt.

    Lieve groet,]

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig prachtig...je hebt echt oog voor detail.
    Super genieten.
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hij is mooi,hè?
    niet te geloven, dat hij familie is van de bescheiden dovenetel:))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. No se su nombre pero es hermosa y elegante, parece una variante de las orquídeas......Las fotografías son muy bonitas

    Un abrazo.
    Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi, hier ben ik weer.
    Je kunt op dit moment wel zoeken, maar de kans dat je hem vind is vrij klein.
    Als je hem wil hebben, ik zou zeggen mei / juni volgend jaar.
    Kortom een aantekening in je agenda zetten bij volgend jaar.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hay lieve Joephine,

    Ik heb nog even gekeken of het raadsel is opgelost over de mooi plant met zijn prachtige bloem en blad...en het raadsel is opgelost, hihihi..
    Zelfs ik ben nog even op google geweest, en heb gekeken, maar al snel heb ik dat opgegeven, zag wel hele mooie planten en bloemen,maar zag door de bomen het bos niet meer.
    Fijn dat Ger en Claudia het wisten, een Rodochiton, wat leuk dat deze blogsisters de raadselplant hebben weten te vinden.

    Leuk dat jouw berichtje ons zo aan het werk heeft gezet...geweldig zijn jouw raadsels, volgens mij komen er nog meer raadsels die onze gemoederen bezig houden.
    Ik ben over het algemeen niet zo slim, maar ik zal deze raadsels toch proberen op te lossen hahahaha..

    Lieve meis, wil je hierbij nog heel hartelijk bedanken voor je oorstrelende woorden op mijn post over mijn tere schepseltjes..
    Dit te mogen horen doet me heel erg goed, en streelt mijn ziel!

    Josephine, geniet vandaag en morgen maar van het weer, want volgens mij wordt het een zonovergoten dag.
    Wens je een heerlijk week-end,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik zou het niet weten josephine.
    het ziet er tropisch uit en prachtige kleuren.
    en je foto,s zijn weer super.
    fijn weekend meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bloem of blad?
    Wat maakt het uit.
    Je hebt het prachtig in beeld gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥