donderdag 9 augustus 2012

Sprookjesachtige Schoonheden ***








De omvang van mijn KNOLBEGONIA'S totaal op de foto zetten geeft niet het resultaat van wat je in werkelijkheid ziet. Vandaar dat ik weer wat detail foto's heb genomen van deze sprookjesachtige schoonheden. Twee exemplaren hebben inmiddels een doorsnee van 100 cm. met bloemen van 20 cm. doorsnee echt ongelooflijk mooi. Vraag me niet wat ik nu precies doe want ook al staat er op de verpakking dat een soort 35 cm. hoog kan worden bij mij is dat al 90 cm.??? Aan het einde van de Zomer eigenlijk als de vorst zijn intrede doet staan ze nog altijd volop te bloeien. Wel even een klusje om de knollen dan te rooien en te laten drogen om ze vervolgens het volgend jaar zo eind Februari weer in potten, te doen en op te kweken tot nieuwe planten die een lange zomer weer volop gigantische bloemen zullen geven. Eerder schreef ik er al eens over, slakken houden NIET van deze planten, en of ze nu droog of [te] nat staan het maakt niet uit ze doen het altijd fantastisch, alleen mogen ze niet de hele dag in de volle zon staan. Dus ochtend of middag zon is een prima plekje. Zeker een aanrader om eens te proberen, ben er bijna zeker van dat je helemaal verliefd zal worden op deze prachtig bloeiende planten. Velen heb ik inmiddels al besmet met het heerlijke  "KNOLBEGONIA" virus. Ook de "Hydrangea Paniculata "BRUSSELS LACE" een soort PLUIMHORTENSIA staat volop in bloei. En op heel veel plekjes staan grote pollen "OREGANO" heerlijk in gerechten te gebruiken  maar vooral prachtig nu ze in bloei staan, en zeer geliefd bij vlinders ***


14 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig he??..ik heb ook een witte staan lekker ouderwets.....liefs fijn weekend van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. twee jaar geleden had ik ze in een pot staan.....inderdaad ook MEGA grote bloemen...geweldig zijn ze!!
    Dit jaar maar weinig bloeiend in de tuin staan eigenlijk.
    Volgend jaar de herkansing ((-;

    fijne dag meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,

    Het is zeker als in een sprookje, prachtige foto's!

    Begonia's, knolbegonia's, doet mij direct aan mijn moeder denken, ze had ze altijd in haar tuintje staan, de één nog mooier dan de ander.
    Maarja, zij had dan ook van die 'groene vingers' volgens mij heb jij ze ook!

    Heel fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige detailfoto's, Josephine !
    Zo'n mooie layouts, die met het gele hartje is wondermooi !
    Fijne dag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige close-ups! Ook mijn favoriete manier om bloemen in beeld te brengen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige foto's ... zo'n pluimhortensia is een echt hebbeding! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine. Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt. Ze zien er zo mooi ingelijst uit. Schitterend. Ik hou ook van knolbegonia's maar heb helaas geen tuin meer, dus ga ik maar blogs bekijken en tuinen bezoeken dan heb ik toch wat om te fotograferen hihi.
    Ik ben een beetje laat hier maar dat komt omdat ik gisteravond je verhaal niet kon lezen . Ik heb sinds een paar weken een Ipad, zo heerlijk, maar die gaf je verhaal niet weer, wel je prachtige foto's Met je vorige post was het netzo. Nou ben ik niet voor één gat te vangen natuurlijk dus ben ik hier gewoon met mijn computer. hihihi.
    Liefs van Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, je mooie blog! I loved it!
    Hugs
    Amara

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo, je mooie blog! I loved it!
    Hugs
    Amara

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Olá !!!Que lindas fotos .Amei !bjos

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine...♥.
    ooohhh Prachtig ..;)))
    Wat heb je de foto's weer mooi bewerkt ...♥.
    Ja die bloemen zijn echt een als in een sprookje als je ze zo bekijkt....♥.
    En dat ze ook nog in jou tuin staan dat is dubbel genieten..;))
    Wens je nog een fijne Zonnige Zondag hier schijnt de zon ook heerlijk warm...♥.

    Geniet en Liefs Gaby...♥.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo, Ik ben gekomen om zijn liefde terug te keren! Ik volg je ook!
    Een knuffel
    amara

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele mooie post!
    Ik ga het volgend jaar ook eens doen begonia bollen.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moest even wat positieve energie opdoen, dus even tijd genomen om hier en daar een bezoekje te brengen.

    Wat een heerlijke plaatjes, Josephine.

    Ik heb genoten én postieve energie opgedaan, dankjewel!

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥