maandag 27 augustus 2012

Dragonfly and Flowers ***








Dit zijn nu echt van die GELUKSMOMENTJES, zit je buiten heerlijk in de zon de krant te lezen, komt er opeens zo'n prachtige LIBEL om je heen vliegen. Gelukkig zie ik ze hier vaak in allerlei soorten maar op de foto vastleggen is een ander verhaal, dat lukt meestal niet. Maar deze had er wel zin in en ging steeds op de krant en op mijn hand zitten. Na een tijdje deze schoonheid te hebben bewonderd toch maar mijn camera erbij gepakt. Het lukte me niet zo spectaculair als de vorige keer maar de close-ups geven toch een mooi beeld, bijna een engerd te noemen. Zijn oogjes draaide steeds in de rondte en ik zag zelfs een harig kraagje en venijnige tandjes, hihi het leek wel of er robijnen steentjes op zijn rugje zaten. Hier krijg ik nu echt een heerlijk gevoel van, zo'n prachtige libel van zo dichtbij te kunnen bewonderen. Ook heb ik nog wat foto's van de bloemen die op dit moment nog volop in bloei staan vastgelegd. Van één van de knolbegonia's waren door de regen een aantal takken afgebroken en die heb ik op vaas gezet, en dat staat heel erg mooi ***

*** FIJNE WEEK ALLEMAAL ***



15 opmerkingen:

  1. wat ziet hij er eng uit zo uitvergroot,,maar wel mooi op de foto gezet hoor,ook je bloemen,nu gaat het wel snel met het uitbloeien,vooral de hortensia's,
    is je vakantie al voorbij,het was lekker weer he,voor iedereen.
    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige bloemen Josephine!
    En ooo wat doe ik dat ook graag, inzoomen op insecten om dan te ontdekken hoe vernuftig die kleine beestjes toch in elkaar zitten en ook soms wel een beetje te schrikken want schrikwekkend zien ze er uit bij nader inzien ook vaak uit.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige foto,s en een mooie opname van de libel en de bloemen.
    super meisje, en je zou fotograaf moeten worden.
    liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijna ongelooflijk, elk detail van het kleine insectje zie je op de foto loepzuiver.
    Wat een prachtig beestje is dit.
    Ik bewonder de blauwe glans van hun vleugeltjes zo erg als daar net het licht op valt.
    Je bloemen zien er nog steeds stralend uit, praat jij tegen ze?
    Een super fijne week meissie en geniet van je tuintje en de dingen die daarin te beleven zijn.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine, wat een bijzonder moment voor je. Dat je zelfs tijd kon nemen om je camera er bij te pakken!
    Het heeft zich goed laten fotograferen, al vind ik ze met het blote oog mooier, hoor. Ik kan net als jij ook van deze kleine momentjes genieten, zo fijn. Zo vliegen er in onze tuin twee verschillende vlinders, alle dagen zie ik ze. Ik ben natuurlijk weet net zo bijgelovig, als ik weet niet hoe;-) Maar alleen de gedachte al, kan mij ontzettend blij maken. Net als dit beestje om jou heen danst en op je hand gaat zitten, bijzonder toch?

    Je hebt er prachtige foto's van gemaakt. En je bloeiers staan er nog erg mooi bij.

    Een hele fijne dag!

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moet toegeven hij is mooi...maar ook eng hoor...yakkes.......liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto`s heb je gemaakt,heerlijk in de tuin,ik kan zo genieten dan en hier fladderen ze ook met blauw erin,zo mooi,ik wens je een fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd fijn om zo'n kans te krijgen, Josephine, wat een prachtige details heb je kunnen vastleggen van de libel !
    En ik geniet weer van je mooie bloemen in de tuin, alles is hier wat vernield door regen en wind, maar de sedum begint hier te kleuren, heel mooi ...
    Fijne dag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine..♥
    Lief ♥ je berichtje op mijn blog ..;)
    Mis ik ook nog bijna deze mooie post van je ooooooo..;(
    Ik heb echt bewondering voor je hoe jij je inleeft in je mooie tuintje ...en dan ook een libel kan vastleggen zonder angst ...wow.♥ .;)
    Weet je.. als ik er eentje in mijn tuin zie zeg ik meteen er komt weer een helikoptertje aan vliegen ..het lijkt wel zo ja ze hebben prachtige kleuren ...ooit had ik er eentje gezien van wel 20cm groot ..soms wel eng..;)
    je foto's zijn weer SUPER♥
    MOOI..♥ elke keer geniet ik er weer van en kijk weer uit naar je volgende post ..♥
    Liefs en Fijne dag/week Gaby..♥
    Knuf..x;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine. Dat vind ik zo knap, zo'n loepzuivere foto van zo'n petieterig klein beestje. En je bloemetjes staan er nog zo mooi bij en dan die prachtige lijstjes er omheen.
    Ik ben laat met reageren, ben al een paar dagen niet lekker en nou sinds gisteren heeft mijn man gordelroos. Wat een paniek, voorlopig alles af moeten zeggen, ook de vakantie in Spanje. Hij is echt erg ziek.Heeft zware medicijnen dus slaapt voortdurend.
    NOu ja, we houden de moed er maar in.Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ha lieve Josephine, eindelijk weer even een momentje voor mezelf, die ik graag benut door ook even van jouw blog te genieten!
    wat een bijzonder insect is de libel toch eigenlijk.. ondanks dat ik ze ook altijd graag fotografeer, heb ik er niet zulke leuke herinneringen aan.. jaren geleden zat er eentje in mijn eten tijdens een etentje in een restaurant.. ik hoorde het kraken tussen mijn kiezen.. grr.. ik heb heel lang geen spinazie meer gegeten hihi..

    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooh wat mooi! wat scherp en wat bijzonder goed gelukt zeg je macro.
    Vooral de bijzondere plek op het drukwerk maakt het tot een top foto!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. MOOIE GEDAAN HOOR!
    IK WEET HOE MOEILIJK HET IS OM DIT MOOIE BEEST VAST TE LEGGEN.

    FIJNE ,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  14. BUONGIORNO MIA CARA!
    GRAZIE PER LE TUE BELLE PAROLE SULLE MIE CREAZIONI,SEI SEMPRE COSI'DOLCE!
    LA SCALA FA PARTE DELLA TORRE DI RIO MARINA ALL'ISOLA D'ELBA IN ITALIA!
    E'UN POSTO INCANTEVOLE!!!
    BUONA GIORNATA,IN ATTESA DI VEDERE ALTRE TUE BELLE CREAZIONI!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto's!! Zo scherp.
    Helemaal goed, genieten dus.
    Fijne week.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥