zaterdag 2 maart 2013

Fladderende Vlinders ***





Grappig hé, bij ons fladderen de vlindertjes al door de kamer.  Je ziet zoveel leuke ideetjes op internet voorbijkomen, onlangs zag ik papieren vlindertjes gemaakt van papieren taart kleedjes, dit zijn die kleintjes die je kan gebruiken voor Petit Fours of  om onder een kopje te leggen. Dat ideetje vond ik zo grappig dat ik ook een paar vlindertjes heb gemaakt. Het is eigenlijk helemaal niets en ook in een handomdraai gemaakt, en toch geeft het een heerlijk lenteachtig gevoel waar we allemaal zo naar verlangen. Je knipt van zo'n kleedje gewoon een vlindertje en die van mij zijn heel simpel zoals jullie zien, en dan met ijzerdraad een soort van lijfje en voelsprietjes. Aan de achterkant laat ik een langer stukje ijzerdraad zodat je ze ergens aan kan hangen. Zelf heb ik een glazen bokaal gevuld met wat eitjes en aan de rand hangen dan de vlindertjes ***

*** Heel fijn weekend ***



19 opmerkingen:

  1. Wat een mooi vlinders heb je gemaakt en leuk idee van die kanten kleedjes ik velang ook zo naar het voorjaar weer genieten in de tuin en al het moois van de natuur ik heb weer genoeten van je mooie post

    Heel veel liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hay lieve Josephine,

    Wat een beeldschone vlindertjes..zo
    schattig met hun vleugeltjes van kant..

    Geweldig dat je hier een papieren kanten
    kleedje voor hebt gebruikt..wat een tof idee!

    Heerlijk dat er bij jou al vlindertjes vliegen,
    daar wordt je dan toch wel heel vrolijk van haha..
    nog even en dan begint het voorjaar...

    Meisje ik wil je nog heel hartelijk bedanken voor
    de uitleg, zodra ik even tijd heb, zal ik het gaan
    veranderen...

    Liefs en een geniet van een heerlijk week-end,
    maar ik weet zeker dat het gaat lukken....als
    er bij jou al vlindertjes vliegen haha...

    Dikke knuffel,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vlindertjes!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig......wanneer je toevallig door het geperforeerde patroontje knipt van de taartrandjes beginnen de vlindertjes aardig op de gehakkelde aurelia te lijken met haar grillige vleugelranden.

    Fijn weekeind en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Telkens als ik op visite kom heb je weer iets gemaakt waardoor de Ohhhh's en ahhhh's uit mijn mond komen. Beeldschoon zijn je vlinders.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat prachtig gemaakt Josephine, ik krijg er een heerlijk Lente-gevoel van.
    Wat leuk hè al die inspiratie die je op het www opdoet. Ik kom haast tijd tekort hihi.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn die mooi geworden en dat van taart onderleggers
    Ik heb het nog nier eerder gezien wel een heel leuk idee
    Fijn weekend
    Groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. per fare le tue farfalle forse non ci vuole molto ......ma l'effetto è molto shabby e delicato......come te!
    w la primavera, w le farfalle, w il sole,w il vento caldo....
    buona domenica!
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat! ga ik vandaag eens doen.Wat een superidee.
    Misschien wel zachtroze maken.
    Wie weet.
    Dank je voor je inspiratie!
    Super!
    Fijn weekend.
    Lieve groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi gedaan !!!..fijn weekend...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel goed idee en.... wat zijn ze mooi. Je bent ook zo handig.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine. Wat een schitterend idee. Ik heb zoveel van die onderzettertjes,d at ga ik eens proberen. Het `iet er gelijk uit als lente. Je hebt ze ook weer zo mooi op de foto gezet
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog hartelijk bedankt voor je reaktie op mijn blog. Ik kan nu wel handmatig de berichten op mijn blog zetten het is niet anders. Maar wat een leuk idee die vlindertjes. Zo eenvoudig maar zo mooi. Een fijne zondag
    Liefs Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dit is een leuk idee is dit,zal nog wel een poosje duren voor de echte komen,dus is dit een mooi alternatief,heb even wat postjes gemist,maar lees het wel bij,
    bedankt voor je lieve berichtje,breien doe ik snachts,want slapen gaat niet,dus ben ik een nachtvlinder.(goeie he)

    lieve groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He Josephine, wat een leuk idee.
    Dit is weer eens heel iets anders.

    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi idee, Josephine, de vlindertjes zien er prachtig uit !
    Inderdaad een lentegevoel ... ze voorspellen hier voor midden deze week zo'n 16° ... :-)
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whaha wat een geweldig ideetje!
    enne ze staan zo lief :-)
    Bedankt voor je TIP dit moet zelfs ik nog kunnen hihi
    Een hele mooie LENTE achtige week.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat heb je weer heel knap gemaakt.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. J'adore cette idée que je trouve très romantique. Merci Josephine pour ce joli partage à un moment ou nous rêvons tous au printemps.
    Je t'embrasse
    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥