donderdag 28 maart 2013

Werk van "Daniel Merriam" ***








Het leek me leuk om jullie een aantal werken van "DANIEL MERRIAM" te laten zien. Daniel is een hedendaagse SURREALIST, geboren in 1963. Zijn schilderijen zijn eigenlijk Dromen in Kleur. Hij neemt je mee in een fantasiewereld, realiteit en fantasie botsen in een explosie van kleur, vormen en symboliek. Zijn unieke stijl is het product van solide vaardigheden. Merriam schildert om te laten zien wie hij is en hoe hij zich voelt. Allerlei emotie's zoals angst, pijn, vreugde, plezier enz. kom je in zijn werk tegen. Een klein aantal  van zijn werk laat ik hier zien, ben benieuwd wat jullie er van vinden. Zelf vind ik zijn werken stuk voor stuk JUWEELTJES ***


15 opmerkingen:

  1. Dag lieve schatteke♥♥♥
    dit zijn gewoon juweeltjes en wat zijn ook die kleuren mooi hè???
    Het zijn net beeltjes van porselijn
    hier moet ook weer eindeloos vele uren werk aan besteed zijn, ook de omlijsting ziet er zo mooi uit.
    Ik ga nu gouw naar mijn mandje trusten heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij neemt je zeker mee in een droomwereld. Prachtige dromerige kleuren.
    Ik wil je ook nog bedanken voor je lieve reaktie op mijn blog.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is wel heel erg mooi en wat een schitterende kleuren echt mooie dromen en dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog
    Wens je hele fijne paasdagen

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh what a wonderful job ! I didn't know anything about this painter, but I am going to look for. I am addicted to cats (I even have a blog where I drwaw humoristics cats) and I collect thm : antique ones old art books children books and so on.
    Happy Easter sweetie
    xoxo
    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief Josje,

    Wat heerlijk een post over Kunst!
    Deze mag ik zo graag bij je bekijken en lezen.

    En ja deze post met de Kunstwerken van deze
    meneer is helemaal mijn smaak.

    Hoe mooi is het niet om met iemand mee te gaan
    in zijn of haar dromen...

    En deze kunstwerk dromen zijn werkelijk van grote
    klasse...die aangeklede beestjes in mooie zachtgekleurde kostuums...

    Het is een lust voor mijn oog om hier naar te kijken,
    en de bovenste poes heeft mijn voorkeur.

    Josje hoe vindt je toch altijd die prachtige Kunstwerken...jij hebt daar een goed neusje voor hahaha....

    Meisje ik wens jullie een heerlijke Paasdagen, met hopelijk een stralend warm zonnetje..

    Liefs
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh...Josje...hebben jullie nog geschaatst?
    En heeft Frans nog schaatsjes voor Bono gemaakt haha?
    Marijke
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. non conoscevo questo meraviglioso e bravo artista.
    grazie per avermi fatto conoscere queste opere così originali e veramente uniche!
    un abbraccio e mille auguri di Pasqua!
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh Josephine
    Wat een beauty's en die kleuren prachtig
    Ja heel mooi , heerlijk om bij weg te dromen
    Groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kon zijn werk niet, maar wat is dit prachtig!!
    Ik wens je hele fijne paasdagen!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel speciale creaties, Josephine, 'dromen in kleur', heel toepasselijk vind ik, mooie dromen in prachtige kleuren !
    Wens je fijne Paasdagen !
    Misschien wordt het hier wel een witte Pasen, deze morgen toen ik opstond lag er weer een laagje sneeuw ...
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine.
    Dat zijn inderdaad JUWEELTJES. Wat schitterend. Ik ga eens googelen of ik nog meer van hem kan vinden.
    Ik heb al twee dagen ruzie met mijn computer. Ik ben de bloglijst van mijn favoriete blogs aan de zijkant van mijn blad kwijt. Ik kan ze nergens meer vinden, daar word ik nou gek van. Ik kan wel die hele lijst vinden van zo.n driehonderd blogs die ik volg maar ik heb natuurlijk mijn favorieten. Ik zit maar te prakkizeren hoe ik hem weer kan vinden. Heb jij een idee? Gelukkig sta jij boven aan de lijst van minstens driehonders dus jou had ik gauw gevonden, nou de rest nog. Nou, ik ga weer verder zoeken.
    Liefs van Rietje en prettige Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine..♥
    Ja deze Kuns♥ is gewoon in een woord Prachtig♥ om te zien..;)
    Als je er lang naar kijkt♥ zie je al die bijzondere details♥ maar ook bijzondere krullen♥ en de kleuren♥ hier kan ik ook weer zo van Genieten♥..;))
    Wens jou ook Fijne♥ Vrolijke♥ Paasdagen♫ toe en Geniet♥ Liefs♥ en Knuffel♥ Gaby..♥x♥

    Nog bedankt♥ voor je mailtje♫ en tips♥!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, wat mooi. De eerste en de laatste spreken mij het meest aan. Wat lijkt me het heerlijk als je zo prachtig kunt schilderen.
    Hoe heb je hem ontdekt?

    Fijne paasdagen en een lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oi!Achei muito linda a obra deste artista.Eu gosto deste tipo de arte. Te desejo uma PÁSCOA MUITO FELIZ .BJS

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In één woord: juweeltjes!
    Wat een rijkdom als je dit zo weet vast te leggen.
    KUNST
    Wens jullie hele fijne paasdagen.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥