woensdag 13 maart 2013

Wilgenkatjes ***








Van de week kwam een vriend van ons een bos wilgentakken brengen die hij plukte tijdens een wandeling. Zo mooi vind ik die altijd, op een of andere manier moet ik altijd alles in detail bekijken, en als je de katjes in dit stadium eens goed bekijkt heeft dat [voor mij althans] een hoog knuffel gehalte, ze zijn zo heerlijk zacht dat je er gewoon steeds even aan wil aaien, hebben jullie dat nu ook of draaf ik nu een beetje door. Op de  grond staat nu een giga bos van deze wilgentakken en een aantal takken heb ik tussen de ranonkels gezet, twee van deze vazen staan op de grote tafel. Waarschijnlijk zijn dit alweer de laatste ranonkels van dit jaar jammer genoeg. Voor het grote bos ben ik allemaal eitjes aan het beplakken met krantenpapier, staat mooi sober in de kleur van de takken, als ze af zijn laat ik ze wel een keertje zien.



17 opmerkingen:

  1. Oi Josephine! Como sempre tuas postagens são magnificas!Bjs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie close-up van de katjes, ze zien er heel aaibaar uit... super shot!

    Jahhh... je prachtige ranonkels, wie wordt daar nu niet verliefd op?!

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee hoor je draaft zeker niet door, ik vind ze ook heel aaibaar en zo mooi! Ranonkels vind ik ook betoverend mooi en de combinatie met de wilgentakken is ook prachtig!
    zijn het alweer de laatste ranonkels? dan vlieg ik vandaag nog even naar de bloemenwinkel:)

    fijne dag Josephine!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine.Ja katjes daar hou ik ook van alhoewel ik ze eigenlijk nooit meer in huis heb. Mooi met die ranonkels en die drie kleine poepies voor de bloemenpot. Beeldschoon.
    veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine
    Ja wat leuk he die katjes, Maar die ranonkels vind ik geweldig die kleur prachtig
    schattig ook die kleine beertjes
    Mijnvriendin Grietje van Mien tuus gaan vanaviond met de kleine beertjes aan de slag
    Lieve groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Katjes, die zijn altijd zo mooi om te zien en aaien!
    Ze laten helaas hier nog even op zich wachten!
    Wat een mooie ranonkels zijn dat!
    Zo fijntjes!
    En natuurlijk heb jij daar weer
    prachtige kiekjes van gemaakt!

    Dikke knuffel uit Noorwegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine..♥
    Ja katjes♥ moet ik steeds aaien♥..;) oeps je hebt het over takken hi hi nee ik maak maar een grapje♥ ik aai♥ ze ook hoor vind ze mooi♥ zoals jij ze♥♫ hebt opgemaakt♫ in de mooie♥ lila pot Prachtig♥..;))
    Ik kijk nu buiten♥ en het sneeuwt♫ weer dikke vlokken♥..ja de winter♥ is er nog steeds en de sneeuw ligt nog steeds 15cm hoog..;)
    Doordat ik nu Lente♥ in Huis♥ heb vind ik het niet erg we weten dat de Lente♥ eraan komt he Josephine♥..;))
    Je beerkes zitten er schattig♥ bij daar... krijg de kriebels om er weer eens eentje♥ te maken wie weet..;)))
    ik heb weer genoten van je♥ Mooie♥ kleurige♥ aai♥knuffel Post♥..;)
    Wens je nog een Fijne dag veel Liefs♥ en Knuf Gaby..x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal leuk !!!..laat het maar gauw lente worden...niet dan ???...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. visitare il tuo blog mette nella mia anima sempre tanta serenità!.....
    un abbraccio forte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, hele mooie foto's, laat de lente maar komen...hier sneeuwd het nu,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Qu'ils sont beaux ces chatons ! Et pour moi qui aime les chats c'est un nom que j'adore en plus ! Jolie fleurs qui nous font rêver au printemps, car ici il a neigé et comme il fait très froid, la neige n'a pas fondu. et le printemps est censé être là la semaine prochaine !
    bisoubisous
    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja,wilgenkatjes zijn zeker aaibaar....en jou schattig gemaakte beertjes natuurlijk ook.
    Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat het verboden is om katjes uit de natuur te plukken omdat het één van de eerste bloeiende voorjaarsboden zijn waar het bijenvolkje wat al uitgevlogen is van kan snoepen.

    Maar kan het mis hebben en is die verordening niet meer aan de orde....

    Je foto's zijn weer echte geniet momentjes in deze koude dagen!!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag lieverdje♥♥♥
    wat heb je weer een aparte entree gemaakt mooi hoor.
    Leuk die kattentakjes,daarom zijn ze zo aaibaar het zijn net poesjes
    miauwwww.
    En de foto met de 3 beertjes die vind ik bizonder leuk,liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die wilgenkatjes, die moet je gewoon aaien, niets aan te doen, zo'n zachte voorjaarsboden als het zijn. En ranonkels, ja, prachtige bloemen hé. De exemplaren die je ons hier laat zien zo met het fijne kleurrandje zijn werkelijk héél mooi!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi josephine,
    jazeker zijn die katjes ) zo noem ik de takken altijd' erg mooi en knuffelig.
    Die gele kleine sliertjes die later komen zijn ook best mooi, maar dit witte watten dotje is hemels mooi.
    Erg gezellig xzo tussen de ranonkels.
    Ik heb trouwens bij de Makro zijden ranonkels gekocht,m heb ik er het hele jaar door plezier van.
    Ze zien er best echt uit, dikke knuffel Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Josephine, wauw ik heb er weer geen ander woord voor, de sfeer die jouw foto's oproept mooi hoor. Echt genieten, ik ben ook erg nieuwsgierig naar je eieren hoe die zijn geworden.
    Fijne week, liefs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik word echt vrolijk van deze post,leuk de wilgentakken,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥