zaterdag 14 september 2013

Beertje Minus ***







Dit kleine bruine beertje "MINUS" doet haar naam wel eer aan, ze is namelijk minuscule klein en heeft het formaat van mijn duim. Het kan natuurlijk nog kleiner hoor maar voor mij is dit tot op heden de kleinste. Ook dit beertje is door wol te vilten vervaardigd. Haar kraagje en bloempje op haar bolletje heb ik gemaakt door te haken met naaigaren. Normale kantjes zijn veel te grof voor dit kleine lijfje. Deze keer heb ik de ledematen en het hoofdje allemaal apart bevestigd zodat alles draaibaar is en Minus kan zitten en staan. Schapenwol weegt bijna niets en zo'n beestje is bijna niet voelbaar in de hand. Op het ogenblik ben ik met een hondje bezig,  jullie zien het wel ik heb echt even de smaak te pakken van het wolvilten, het is ook zo leuk om te doen ***

13 opmerkingen:

  1. oh josephine wat een droppie
    zo klein knap hoor
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje zeg !!!...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een klein schattig beertje is Minus, Josephine !
    Zo mooi met het kraagje en bloemetje op haar guitig kopje :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine.
    Ooooooh wat een snoepie weer en zoooo klein. Hoe krijg je het toch voor elkaar. En haken met naaigaren dat is wel zo speciaal, jij bent echt van alle markten thuis hè, petje af.
    Wolvilten , wat een leuke techniek, ik ga toch weer eens kijken hoe dat moet.
    Je hebt minus ook weer prachtig op de foto gezet en zo leuk met die vlinders ingelijst.Geweldig.
    Veel liefs van Rietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi!!! En zo klein! Het kraagje en bloempje met naaigaren gehaakt, ongelooflijk, net kant.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hey Josephine, wat een knap werkje !
    het beertje ziet er heel nieuwsgierig uit.
    Dat wolvilten, doe je dat droog of met zeep ? Ziet er inderdaad heel tof uit .
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! echt een dotje,echt knap dat je dit kunt maken,liefs van Musje,fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend creatief!
    Ik begrijp niet hoe je dat "pietepeuterige werk" voor elkaar krijgt :-))
    Prachtig is ze! en dan het kraagje haken met naaigaren, heel bijzonder!
    Een hele fijne zondag! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAT MAAK JE TOCH VAN DE BEELD SCHONE BEERTJES!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lovely images ~ they have a great vintage feel to them!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ma che piccolo!certo ci vuole tanta pazienza per fare un esserino così mini!
    ma è peloso!!!e morbido!
    oggi qui a Roma giornata di sole e nuvole, ieri tanta pioggia....vorrei fosse sempre estate,sono stata al mare ed era così bello ancora.....poi oggi di nuovo a lavoro....sigh!
    baci e abbracci
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje!!
    Leuk is dat he...dat wolvilten...ik heb hier een muis gemaakt...ook zo schattig.

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mon dieu qu'il est mignon ce petit ours, on a envie de le tenir de le caresser de l'embrasser... Je l'imagine tout doux tout tendre...

    Bravo Josephine !!!

    xoxo

    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥