zaterdag 7 september 2013

Poesje van Wolvilt ***









Kijk nu toch eens lieve mensen van de week heb ik een poesje gemaakt met wol en een viltnaald. Lange tijd geleden had ik al eens een aantal viltnaalden gekocht maar er nog nooit iets mee gedaan. Nu was ik onlangs Bono aan het trimmen en de haren die daar vanaf kwamen wilde ik net in de vuilnisemmer gooien toen ik me bedacht, heeeee *** dit is eigenlijk ook mooie wol. Dus hup de viltnaald erbij gepakt en aan de slag gegaan. De hoeveelheid haar die van Bono af kwam was precies genoeg om het hoofdje van dit poesje te maken, de rest heb ik gemaakt van een streng wol die ik eens had gekocht bij een tuincentra voor decoratie. Je had dat koppie van Bono eens moeten zien toen ik het poesje voor zijn snuitje hield, hij was driftig aan het snuffelen en in mijn fantasie dacht hij, hoe kan dat nu dit ben ik zelf, zien jullie het al voor je, zo grappig. Wolvilten is al een oeroude techniek van wel meer dan 2000 jaar oud en waarschijnlijk de eerste methode om textiel te vervaardigen. Het is toch eigenlijk bijzonder dat je zonder naaigerei of lijm, en met alleen maar plukjes wol en een viltnaald zulke leuke dingen kan maken. Het poesje heb ik de naam BONELETTA gegeven vanwege het haar van Bono dat er in  verwerkt is. En ondanks er voor mij nog een hoop te leren is op dit gebied ben ik best tevreden met mijn eerste werkje, dit kleine poezenkindje. Heb inmiddels al mooie Merinowol gekocht en ben ook al met een beertje en een hondje bezig maar die laat ik weer eens zien als ze voltooid zijn. En ik vrees dat ik er weer een verslaving bij heb, haha. Maar ik kan jullie verzekeren dat het heel erg leuk is om er mee bezig te zijn, ondanks ik menig keer de naald naast het wol rechtstreeks in mijn vingers prikte, AUWwww ***

Deze post had ik gisteren al geplaatst maar op een of andere manier komt hij niet zichtbaar op andere blogs, snap daar helemaal niets van. Vandaar dat ik nu een poging doe om deze post opnieuw te plaatsen in de hoop dat het nu wel gaat lukken. Hebben jullie dat ongemak ook weleens ???


14 opmerkingen:

  1. Wat een schatje...zo liefff...truste liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine..♥
    Ooooooooooooooooohhh wat een lieverdje♥ Boneletta♥ heb je weer gemaakt en dat ook nog van de vacht van Bono♥ je meent het niet ..;)
    Echt waar..?
    Dit hoor ik voor het eerst en dan te bedenken wat ik bij Dionne♥ van haar vacht al heb weg gedaan.. poehh daar kon een hele beer van maken, maar wat een leuk idee van je♥ ..;)
    Hopelijk bijt Bono♥ het niet kapot of ziet het voor een puppy aan hihi..;)
    Echt wel grappig♫ dit zeg..;)
    En zeer geslaagd ook..!!!
    Je hebt er weer een fantastische♥ verslaving bij gekregen hihi..;))
    Ben dus zeer benieuwd naar je volgende lieve beestjes♥..;)

    Maar ik♥ heb nog niet mee gemaakt van de problemen van jou post wel vervelend hé ..;0
    Gelukkig♥ is het nu opgelost en kunnen we jou♥ mooie♫ post♥ lezen..;)
    Nog fijne zondag♥ en week♫ goedenacht♥ en Liefs♥ Gaby..X♥X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het een lief poesje geworden, Josephine !
    En een goed idee om Bono's haartjes te gebruiken ... ik had zijn reactie wel willen zien als hij eraan snuffelde :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oi Josephine! Lindo trabalho,lindas fotos.Bjs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oi Josephine! Lindo trabalho,lindas fotos.Bjs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig beestje heb je weer gemaakt en dan met de vacht van Bono, hoe heb je dit voor elkaar gekregen, met water?

    Josephine, prachtig!

    Vorig jaar een workshop vilten gedaan met wol, als mijn Dino
    geknipt wordt zal ik vragen of ze zijn haren in een zakje willen doen, dit wil ik zeker een keer proberen.

    Ik wens je een hele fijne zondag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat bijzonder zeg om zo een schatje te maken van het haar van die lieve Bono! Zal wel zijn dat die hevig zat te snuffelen,leuk zeg!
    Blogger doet hier ook verschrikkelijk moeilijk,pfff, krijg ook mijn reacties niet meer via mail, foto's uploaden duurt eeuwen, niks aan maar het zal wel wéér zo een tijdelijke kuur zijn, hoop ik.
    Fijne zondag, veel plezier met je nieuwe hobby,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. LIeve Josephine.
    Wat een schatje die Boneletta en wat heb je dit nou weer mooi gedaan. Ik kan er niet over uit dat je iedere keer weer wat anders verzint om te maken. En nou weer bezig met meer van die lieverdjes, heerlijk.
    Ik heb inderdaad gisteren niet gezien dat je gepost had want dan was ik wel op visite geweest. Fijn dat hij er nou wel is. Dat heb ik nog niet meegemaakt, wel dat het soms uren duurde voordat hij ergens te zien was.
    IK wens je weer een fijne Zondag.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat weer een prachtige èn bijzondere creatie. Bijzonder omdat er plukjes vacht van Bono in zijn verwerkt.
    Fijne avond Josephine.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och wat een dotje zeg,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Josephin

    It was so sweet of you to leave such a nice comment on my blog.

    What a great idea.....pussy is very cute!

    I like your beautiful teddybears also.

    Greetings,
    Ewa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Josephine, wat een geweldig idee is het om de haren van je hondje te gebruiken.
    groetjes
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ciaoooo Olanda!!!sto partendo ora dall'aereo porto di Roterdam....❤😘viaggio bellissimo in questo elegante paese !sono stata a Gouda,Amsterdam ,e altri posti bellissimi!che bello questo Teddy e i suoi occhi!!!un abbraccio domani metterò foto sul mio blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥