donderdag 19 september 2013

Noisette en Pukkie ***










Zoals jullie zien ben ik nog even door gegaan met wolvilten, ben gewoon in de ban van deze leuke techniek. Voor het wat grotere beertje Brommie, [ die ik al eerder maakte ] heb ik een HEEL KLEIN beertje gemaakt als speelbeertje voor Brommie, daarvoor gebruikte ik ook weer de haren die van Bono af kwamen met trimmen, haha dat is nog eens voordelig hé. Zijn naam is PUKKIE en is niet veel groter dan mijn pink. Het hondje heeft de naam NOISETTE gekregen. Binnenin heb ik van heel dun metaaldraad een frame gemaakt waardoor hij ook wat beweeglijker is geworden en zodoende ook ergens tegenop kan staan. Voor de bewerkingen van deze foto's heb ik deze keer gekozen voor een nostalgische uitstraling, en een sepia kleur. Ik vind het op deze manier bewerkt net plaatjes geworden die zo uit een oud boekje zouden kunnen komen. Dag lieve mensen, we kunnen weer gaan genieten van heerlijke temperaturen als we de weergoden mogen geloven,  geniet er allemaal maar heerlijk van ***



13 opmerkingen:

  1. ohhhhhhh Josephine wat prachtig
    Dat hondje en die beertjes zooo mooi
    En dan die foto's wat kun jij dat zeg knap hoor
    wat voor foto bewerking programma gebruik jij daarvoor??
    Prachtig zoals jij dat doet
    Lieve groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige handwerkjes weer Josephine! Elk figuurtje dat je maakt heeft zo'n eigenheid, en zoals jij ze op foto zet, komen ze ahw tot leven.
    Fijn weekend, geniet van het mooie weer dat voorspeld wordt.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. DAT HONDJE IS TE GEK !
    WAT MOOI GEDAAN.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LIeve Josephine. Hoe krijg je het toch voor elkaar om ze steeds kleiner te maken en allemaal even schattig. Hier weer twee van die lieverdjes en de namen erbij. Noisette, hoe verzin je het toch, prachtig. De foto's zijn geweldig zo.
    Fijn weekend !
    Ik ga morgen eens lekker met mijn kleinzoon naar de stad.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ma così piccolino, meno del tuo dito mignolo?
    ma che brava che sei!mi fanno impazzire i loro occhi!
    buon fine settimana anche a te, saluta con tutto il cuore la tua meravigliosa OLANDA!!!!
    baci
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOh wat is noisette een schatje zeg! en met de prachtige verouderde foto's is het helemaal het juiste sfeertje! Ik vind het net zo'n hondje om van die wieltjes onder te zetten zo lief!
    Misschien nog wel een idee voor een volgend project zo'n nostalgisch speelgoed hondje op wielen.
    Fijne dag
    Yolanda en ja het zou heerlijk zijn om nog een paar mooie dagen te hebben hier regent het al weer!
    Dus verder met mijn woonkamer project! hahaha heb alles omgegooid gister en ben nog niet klaar!
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De deur staat hier de hele dag al open hoor,...het is heerlijk...wat een schatjes zeg !! fijn weekend...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Noisette en Pukkie zijn zo schattig, Josephine !
    Mooi op foto gezet en met de bewerkingen in sepia en de krasjes zijn het inderdaaad net oude foto's, zo nostalgisch !
    Ook hier beloven ze voor het weekend goed weer ... genieten maar :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine..♥
    Fijn♫ om weer even door je mooie♥ posten♥ te wandelen..;)
    Pukkie en Noisette zijn prachtige namen en ook lieve♥ kleine knuffeltjes..!!
    Dat je weer een nieuwe verslaving♥ erbij hebt met wol vilten♥..leuk is dat om te zien♫..!;)
    Ik ben nog niet echt in de stemming begrijpelijk hé ..en bedankt voor je lieve♥ woorden..;(
    Wens je een fijn weekend lieve♥ herfst groetjes Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine,

    Zojuist heb ik je blog weer eens bekeken.... een lust voor het oog! En wat een leuke techniek is dat wolvilten, ik heb al heel wat af geknutseld in mijn leven maar hier had ik echt nog nooit van gehoord. Prachtige hondjes en beertjes heb je hiermee gemaakt, mijn complimenten hoor! ... zó schattig!
    Liefs Wilma (je nicht)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het zo knap wat je allemaal maakt. Ik ben zelf ook gek op knutselen. Maar het zijn van jouw ware kunstwerkjes.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Olá Josephine !Tudo bem?Fiquei feliz com tua gentil . Belo trabalho! com o podes fazer um bichinho tão pequenino. Puggie e Noisette ficaram muito bonitinhos.Boa semana.Beijo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In één woord - prachtig :-) Een echte GENIET post!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥