woensdag 25 september 2013

Een vleugje LILA in de Herfst ***






Ondanks we nu toch echt in de Herfst zijn beland verbaas ik me nog steeds over hoeveel er nog in bloei staat. Van de week heb ik een aantal details genomen van lila kleurige bloemen in de tuin die vrolijk blijven doorbloeien alsof het Zomer is. De VLINDERSTRUIK bloeit nu al voor de vierde keer. Telkens als de bloemen lelijk worden en bruin gaan verkleuren knip ik die bloemen eraf, en je ziet al zeer snel de nieuwe bloemen ontluiken, het blijft maar doorgaan en de vlinders krijgen er geen genoeg van, ze blijven maar op en aan vliegen, werkelijk een lust voor het oog. De CLEMATIS en de HIBISCUS geven wel minder maar nog steeds bloemen. En dan natuurlijk de HORTENSIA struiken, met al die verkleuringen van de bollen zijn een feestje om te zien.Voor de bewerkingen van deze foto's heb ik o.a gebruik gemaakt van een gedeelte van een textuur ontworpen door "Evelyn Flint"  http://evelynflint.blogspot.nl/  [KLIK] Evelyn maakt echt fantastisch mooie texturen, beslist de moeite waard om eens te gaan kijken op haar blog, en zo lief van haar, je mag ze gratis gebruiken, uiteraard wel even onder vermelding ***


16 opmerkingen:

  1. Tjee je hebt er wel beeldschone plaatjes van gemaakt lieve Josephine. Die kleuren zijn zo geweldig. Wat fijn dat er nog van alles in bloei staat in je tuin, daar kan je nog fijn van genieten. Ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt met die textures en zo maar ik ga wel even kijken natuurlijk.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Olá!!!!! Aqui no Brasil, começou a primavera.Estação que mais gosto ,adoro flores Hortênsias,Tulipas, Orquídeas,Rosas.Na verdade gosto de todas as flores Gosto dos teus post tem imagens belíssimas. Beijo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto,s.....mooi gedaan hoor....liefs van mij....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, Josephine, dit is prachtig, wondermooi de lila tinten en zo mooi met Evelyn's textuur !
    Ook hier genieten we nog van warm en zonnig weer, voor het weekend voorspellen ze ook nog zomerse temperaturen ... :-)
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van zulke mooie bloemen die nog in je tuin bloeien kan je niet anders dan blij zijn,en mij maak je blij met de prachtige bewerkingen die jij er van gemaakt hebt.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Josephine,

    Wat een prachtige foto's en zo mooi gestyled.
    We kunnen nog zo heerlijk genieten van de nazomer en al haar moois wat ze geeft.

    Ik wens je vast een heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto bewerking ik neem mijn petje voor je af ik vind dit zo mooi en we kunnen nog heerlijk nagenieten van die mooie kleuren al vind ik de herfst ook schitterend
    maar ik heb weer genoten

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje, wat een prachtige foto's en bewerkingen! Ik verwacht eigenlijk ook niets anders van jou :) Tijd geleden dat ik bij je op bezoek was en wat heb ik een hoop gemist. Mijn inhaal slag was een feestje, ik heb genoten van je creativiteit.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag lieverdje,
    eindelijk kan ik weer naar de computer lopen en zie meteen je lila bloemen pracht.
    Zo mooi weer ingelijst,en die met de vlinder vind ik bizonder.
    Toen het in het begin van het jaar zo'n slecht weer was dacht iedereen hier komt niets meer van te recht, en kijk nu eens eind september!!!
    heel veel liefs Mamske.





    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap gedaan! Prachtige bewerkingen hoor.
    In mijn Franse tuin bloeide ook nog zoveel dat ik met pijn in mijn hart afscheid nam. De rozen zaten nog vol in de knop en er waren nog zoveel vlinders dat het leek of de herfst nog ver weg was.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Josephine, wat heb je weer mooie foto's bewerkt.
    Hopelijk kunnen we nog even genieten van een mooi herfstzonnneke.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's, ik ga zeker eens bij de mevrouw van de link een kijkje nemen, maar of mij dat ook lukt...
    Bij jou zijn ze altijd mooi en ik heb weer even bijgelezen je hebt weer schattige miniatuurtjes gemaakt,
    Groetjes en fijn weekend, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk die kleur nog in de tuin en in de natuur en helemaal heerlijk nu de zon zo lekker schijnt dit weekend, zo kunnen we er nog extra van genieten!
    Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt, ik ga er nog een keertje van genieten!

    fijn weekend lieve Josephine!
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een creativiteit weer Josephine zó mooi die kleuren en bewerkingen. Erg knap hoe je telkens weer de meest prachtige creaties weet neer te zetten!
    Een hele mooie en zonnige zondag :-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Josephine, tes photos sont absolument superes et effectivement j'adore leur texture : on dirait de vrais tableaux. Merci pour le lien je vais aller voir.
    Ici à Paris après quelques jours de temps estivl, nous avons de la tempête.

    xoxo

    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥