zondag 20 oktober 2013

Muisjes Miesje en Mopsie ***











Van de week heb ik me weer eens bezig gehouden met wolvilten zoals jullie kunnen zien. Het is toch eigenlijk wonderbaarlijk dat je met wat plukjes wol en een speciale viltnaald van alles kunt maken. Op internet krijg je echt inspiratie en mijn oog viel daar op muisjes vandaar dat ik MIESJE en MOPSIE twee muizenmensjes heb gemaakt. Kleine Mopsie, de deugniet,  zit lekker te poedelen in een eierdopje, en later sprong ze nog op de nek van Miesje, haha. Ze is zo klein dat ik de naald menig keer in mijn vinger prikte in plaats  van in de wol. Zo'n klein armpje is slechts een paar millimeter. In een aantal eikelhoedjes heb ik ook wat bolletjes gevilt en er eentje aan Miesje's armpje gehangen. Jullie zouden het eigenlijk eens moeten proberen, het is echt een ontzettend leuk om er mee te werken.

Hebben jullie hier ook last van?
Wat me is opgevallen en erg vervelend vind is dat Blogger sinds een maand of zoiets, alle foto's die je plaats in een post van kleur veranderd. Alles ziet er veel harder uit, het zal wel een zogenaamde verbetering zijn maar ik ben er beslist niet blij mee. De foto's uit  deze post bijvoorbeeld hebben zoals ik het gemaakt heb subtiel zacht roze randen maar nu ziet het er veel harder van kleur uit, en ook de foto in z'n totaal zijn iets anders dan ze in werkelijk zijn, erg jammer is dat. En vooral voor mensen die een blog hebben met natuurfoto's is dit natuurlijk een ramp als alles anders wordt weergegeven ***


22 opmerkingen:

  1. hoi Josephine.
    ik was je niet vergeten ,maar tob veel met mijn gezondheid.
    wat blogger aangaat en wat jij beschrijft heb ik geen last van ,maar probeer het eens via google chrome of mozilla firefox.
    dat deed ik ook altijd als ik problemen had met internet explore, die 2 gaan niet vaak goed samen.
    ik had een snelkoppeling van google chrome( dus geen account ) en als blogger weer eens de hik had ging ik via google chrome mijn posten maken.
    nu heb ik een apple imac gekocht en werk met safari, nooit geen last meer van virussen en dus ook geen virusscanner nodig en alles werkt altijd perfect, maar via google chrome werken gaat echt goed.
    wat een lief muisje en knap dat wolvilten van je.
    dat heb ik dus niet in mijn vingertjes.
    en je foto,s zijn echt prachtig hoor.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even nog gauw reageren. Ben vroeg wakker, alles staat klaar om te vertrekken. wat schattig toch die muisjes, als ik terug ben ga ik ook eens naar dat wolvilten kijken. zulke kleine lieverdjes weer, hoe krijg je het voor elkaar.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ton travail de création est vraiment magnifique, surtout fin et très raffiné, précis. Ce sujet de souris est très mignon, j'aime beaucoup l'originalité!
    Bonne semaine à toi! Cath.
    PS: OUI en France des problèmes de 'bug'lors de la créations de publication sur blogger.

    Your work of creation is really splendid, especially fine and is very refined, precise. This subject of mouse is very nice, I like so much the originality!
    Have a nice week! Cath.
    PS: YES in France,the problems of 'bug' during creations of publication on blogger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. BUONGIORNO BEI TOPOLINI,SIETE TANTO BELLI E SIMPATICI E BEN FATTI.
    E MI PIACE MOLTO COME SIETE VESTITI, MI AVETE FATTO SORRIDERE....
    BACI

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Josephine.
    nog even dit:

    je bent volger van mij, maar mijn blog url is veranderd, en is nu
    http://cardsvintageandmore.blogspot.nl
    groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatjes...zo liefff...ik werk met morzilla dus geen last van geloof ik....fijne week liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Josephine, wat een snoezige, schattige muisjes zijn dat !
    Heel mooi gemaakt en de knoop op het truitje vind ik een perfect detail !
    Wat betreft de kleurverandering heb ik niets gemerkt, maar wel als ik portretfoto's erop zet, die zijn soms minder scherp, wat wazig, dat probleem heb ik niet met vierkante en liggende foto's.
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag lieverdje ♥♥♥
    wat een schatje is Miesje met haar leuke jurk aan,en die pittige knoop
    er op zo te zien is ze erg trots,
    ook die eikeltjes zijn zo leuk.
    En Mopsie heeft echt een ondeugend
    koppie die vermaakt zich wel met haar fratsen.
    En jij heb er mooie foto's van
    gemaakt,die laatste vind ik erg leuk
    heel veel iefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Comme ils sont mignons tous les deux ! Un vrai bonheur de les regarder. en tous les cas, les couleurs me semblent ravissantes ! Quelle est la taille du tout petit ? J'imagine qu'effectivement tu as dû te piquer plusieurs fois car il est si petit ! J'aime aussi beaucoup les petits glands. Un vrai bonheur. Le traducteur allemand n'est pas toujours très clair mais j'arrive à comprendre dans les grandes lignes !!!
    Je t'embrasse

    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine..♥
    Ik kom weer eens kijken♥ wat je allemaal♥ hebt gemaakt ..;)
    Ten eerste nog van harte♥ bedankt voor je lieve♥ bericht op mijn post♥ ja het valt niet mee allemaal hé met mij maar mag niet klagen voel me weer fit♥ worden..;)
    Je muizekindjes♥ Miesje en Mopsie zijn weer ienemiene liefffffffffffff♥ gemaakt♥..;))
    Je hebt echt een verslaving♥ erbij hé met dat wolvilten..;))
    Geniet en Nog fijne♥ avond Liefs♥ Knuf Gaby..x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige muizenkindjes heb je weer gefreubelt. En dat eierdopje geeft zo mooi weer HOE klein ze zijn. Wat een pieterpeutertig werkje Josephine! en dan die eikeltjes hihih Zo schattig!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Josephine, je muizenkindjes zijn weer heel mooi gemaakt hoor!
    Met de kleuren op mijn blog valt het nogal mee, maar de vertaler werkt niet altijd via google chrome, en dat kan voor mij wel lastig zijn soms.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. buon fine settimana.....si spera di sole!
    ti abbraccio
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bon week-end à toi et merci de tes commentaires sur mon blog photo!
    Bises, Cath.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Josephine,
    Daar ben ik weer hoor en zie daar jou wolvilt kinders voorbij komen.
    Wat heb je dit knap gedaan, ik weet uit eigen ervaring dat het nog niet zo makkelijk is om van dat "plukje wol"zoals jij zegt en de speciale naald iets moois te kunnen maken, dus mijn( denkbeeldige ) petje gaat hier af.
    Dikke knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Olá josephine!!!!Os teus bichinhos estão cada vez mais bonitinhos,são uns mimos., a cor está ótima.Agradeço a sua visita.Abraço

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Thank you for your comments on my blog! Have a nice day !
    Cath.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. buongiorno mia cara, grazie per il tuo commento!
    spero che stai bene, ma come è il tempo lì in Olanda?
    qui ancora caldo ma tanto umido,sembra di stare in un paese Africano!!!!!
    tanti baci, oggi partirò per il mare(che secondo me è bellissimo anche di inverno!)
    baci
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goedemorgen lieve Josephine,

    Wat zijn jouw muisjes ontzettend leuk geworden, en wat zijn ze lief en super klein!

    Ja het wolvilten is geweldig om te doen...alleen heb ik pas met de wolvilt naald keihard in mijn duim gestoken...dit was pijnlijk daar ik een behoorlijke ontsteking in mijn duim kreeg.

    Ik wens je een heerlijke en mooie dag,
    liefs,Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Josephine.
    Dank je wel voor je leuke berichtje op me blog. Wat zijn dat een leuke muizenkindjes die je gemaakt heb. Echt grappig zo samen. Je zie dat wolvilten wel steeds meer verschijnen. Mischien dat ik het in de toekomst ook eens ga proberen.
    Een hele fijne dag!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heee ik kom eens even kijken maar geen nieuws hier.we hebben het heerlijk lekker warm weer wat wil je nog meer. Veel liefs van rietje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥