dinsdag 1 oktober 2013

Beertje Evelia ***










Ohhh lieve mensen, het was weer een heerlijke bezigheid om dit lieve kleine beertje te ontwerpen en te vervaardigen. Ze heeft de mooie naam EVELIA gekregen. Ze is gemaakt van een juteachtig stofje en dat werkt helemaal niet prettig, maar ik vond het een leuk stofje om eens uit te proberen op een klein beertje. De details zijn op de foto's niet zo goed zichtbaar jammer genoeg. Het kraagje is gemaakt van een katoenen bandje met stippeltjes en daaroverheen kreukellint en dat samen heel strak gerimpeld. Van beide bandjes gebruikte ik 60 cm. voor dat kleine halsje, en dat zie je dus niet op de foto, haha. De armen en beentjes heb ik met ijzerdraad bevestigd. Evelia is  geheel met de hand genaaid, en het zou ook niet anders kunnen eigenlijk, alle onderdelen zijn zo klein dat als je een armpje onder de naaivoet zou leggen dan zou het daar helemaal onder verdwijnen.  Haar buikje is  verzwaard met granulaat ***

17 opmerkingen:

  1. Och gut, wat een lieverdje weer. Ik zie op je hand hoe klein ze is. Zo knap hoe je dat toch in elkaar krijgt en wat een lieve naam, Evelia. Nou moet je nog hele kleine huisjes gaan maken waar ze allemaal kunnen wonen, is dat wat? Lekker prutsen is toch zo leuk.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De laatste tijd voelt mijn buikje ook zo aan! Jullie ook een heel fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat is ze mooi, ik weet dat werken met jute heel moeilijk is maar dat ruwe materiaal maakt deze kleine schoonheid wel heel bijzondere, mooie combinatie vind ik het!
    Geniet van het zonnetje wat we nog krijgen,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik raak helemaal vertederd, wat een liefie! Echt een aanwinst voor je collectie. Lijkt me wel heel moeilijk om te werken met jutte.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig beertje, Josephine, ze heeft zo'n lief snoetje !
    Mooi met het kraagje en het punthoedje !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAT EEN DOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Schattig in 1 woord,
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag lieverdje♥♥♥
    wat ziet Evelia er schattig uit met haar punt muts en haar gerimpelde kraagje,en wat is ze leuk geworden. Ook de omlijsting ziet er prachtig uit met die roosjes en kantjes en de foto van haar broertje of zusje???
    Heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje.......liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. buongiorno mia cara, è nata un'altra dolcissima creatura!che brava che sei, mi piace tutto ciò che fai!
    sono tornata da Lourdes, è stata una bellissima esperienza per me!
    baci

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een schattig beertje Josephine, heel mooi gemaakt hoor. Zie in vorige posten dat je heel veel moois hebt gemaakt met naald en draad, echt heel mooi allemaal.
    Fijne avond, lieve groet Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig beertje Josephine!
    Schattig maar tegelijk ook een tikje stoer door die jute-achtige stof. Zo mooi wat er allemaal uit jou handen komt; crea bea ;-))
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Evelia ziet er weer beeldschoon uit, Josephine.

    Ik vind het allemaal heel kunstig wat je maakt en ook nog zo klein.

    Prachtig hoor!

    Ik wens je een fijne dag morgen!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Josephine ..♥
    Wat een lief♥ beertje is Eveline zo klein♥ en schattig♥ om te zien..;)
    Ik word er weer kriebelig♥ van.. maar.. kom ook tijd te kort nu om creatief te zijn heel jammer..;(
    Zelfs iedereen♥ wil ik een reactie sturen ook dat is nu zo moeilijk..;)
    Het is zeker moeilijk met jute te werken maar een tipje.. je kan voorzichtig dunne vlieseline links strijken maar je weet het wel Knap♥ gedaan!!..;)
    Ach dit is genieten♥ Josephine♥ en bedankt ook voor je lieve♥ bericht op mijn post ..;)
    Fijne zonnige☼ dag♥ en lieve♥ herfst groetjes Knuf..
    Gaby..X♥X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Josephine cara, grazie!
    oggi qui tempo bello, ma per il fine settimana avremo pioggia e vento....per me va bene, me ne starò a casa a creare!!!sto preparando la mostra per Natale!
    un bacio forte
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tina is just so so sweet ! did you realize also the little little fellow near Tina ? so cute

    xoxo from Paris

    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ces créations sont magnifiques j'aime beaucoup!!
    Cath.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oui, j'aime énormément tes créations!
    (j'ai changé ma photo de profil! mais c'est la même Cath. hahahaha )
    BIses, Cath.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥