woensdag 30 oktober 2013

Tiffanie en Thomas ***











Toen van de week de dakpannen van ons huis vlogen vanwege de zuidwesterstorm zat ik heerlijk binnen te werken aan deze twee berenkindjes. Het was hier echt bar en boos, gewoon beangstigend, brrrrrr. Hier in het dorp zijn heel wat zeer oude bomen omver gewaaid en een aantal boerderijen zijn daardoor flink beschadigd, zo jammer allemaal. Het grootste beertje van de twee kleintjes is TIFFANIE, ze is een extravagant dametje geworden. Het is zo leuk om van alles uit te proberen. In eerste instantie heb ik kleine THOMAS gemaakt, zonder patroontje gewoon uit een lapje vilt de onderdeeltjes geknipt en toevallig waren de verhoudingen goed. Ik heb het aan de buitenkant met een matras steekje aan elkaar gezet en later opgevuld. Alles is dan ook bij dit minibeertje beweegbaar. Toen ik Tiffanie ging maken heb ik dat eigenlijk op de zelfde manier gedaan. Op een simpel lapje geknipt uit een oud truitje dat ik weg wilde gooien heb ik kant gespannen en ook dit beertje heb ik aan de buitenkant genaaid, dat is ook wel te zien aan de wat rafelige randjes bij de naden maar dat vind ik juist wel charme geven. En nu maar afwachten of extravagante Tiffanie wel tussen de andere beertjes wil zitten, hahaha, in ieder geval is ze dikke vriendjes met kleine Thomas ***


17 opmerkingen:

  1. Och gussie, wat een schatjes weer. Hoe krijg je het toch voor elkaar om ze zo klein te maken.. Schitterend.
    Ik kan helaas op mijn ipad niet lezen wat je erbij geschreven hebt, dat was vanaf het begin al zo.
    We relaxen heerlijk, de pijn van jan wordt niet minder hier! jammer maar. Hij vermaakt zich gelukkig heel goed,
    Veel,liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine,

    Wat een heerlijke schatjes heb je weer gemaakt zeg..
    En wat leuk die matrassteek, het heeft inderdaad wel iets...grappig die puntmutsjes en die kraagjes....
    Geweldig zijn ook je foto's weer iedere keer, leuk met dat paardje erbij...

    Lieve groet,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sempre così fantastico pensare che queste creature sono così piccole e fatte tutte a mano da te!che bello vederli giocare con il cavallo!!!baci dal mare Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sempre così fantastico pensare che queste creature sono così piccole e fatte tutte a mano da te!che bello vederli giocare con il cavallo!!!baci dal mare Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You are so good to create these treasures!They are adorable!I know about the storm, It's so pity when there are damages.I'm glad you are safe and creative!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat je nog een keer gevraagd wordt voor een tentoonstelling.....wat zijn ze gaaf geworden,
    Groetjes en fijn weekend, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De storm is dus flink te keer gegaan bij jou, hier in het zuiden viel de schade gelukkig mee.

    Wat kunnen ze prachtig poseren, de kusjes foto steelt mijn hart!

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag lieverdje♥♥♥
    wat zijn de foto's schattig en wat een mooie namen heb je ze gegeven.
    Tiffanie en de super kleine Thomas
    ze zien er weer bijzonder leuk uit
    met hun kraagjes en hoofd versierselen.
    En de foto, de knuffel met het paard enig is die.
    En zo leuk dat ze ook alle houdingen kunnen aan nemen alles is beweegbaar knap hoor!!!
    Heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Josephine, ze zijn weer prachtig gemaakt, vooral het extravagantje met kant, een schatje!

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook hier hebben we zo'n stormweer gehad, Josephine, altijd spijtig als er schade is ... gelukkig viel het hier nogal mee.
    Wat een lieverds heb je weer gemaakt, mooi in kantpatroon en ik vind het punthoedje van Thomas zo schattig !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je suis désolée pour le toit de ta maison, et j'espère que tout va être réparé le plus rapidement possible. C'est toujours triste de voir des arbres plus que centenaires abattus par la tempête.
    J'adore tes petits ours avec les coutures apparentes en France nous disons point de couverture. Ils sont trop mignons et tu arrives parfaitement à leur faire exprimer des sentiments de tendresse et d'amour. C'est trop mignon !
    xoxo

    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grotegrutjes Josephine, dat vind ik nou zou gigantisch knap van jou he.
    Je doet gewoon maar even wat deeltjes knippen en hoplakee er is zowaar een super gaaf beertje geboren.
    Ik ben echt stinkend jaloers op je.
    Ze zijn van een super grote klasse en ik ben gewoon flieft.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn weer heel leuk geworden Josephine.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine.
    Ik wil je bedanken voor je reactie met je tip om volgers te krijgen. Het is gelukt meis. Dankzij jou. Ik hoop dat jij me eerste volger word. Ik zie hier ook weer heel veel moois. Prachtig die beertjes met kant. Vind het kunstig hoe je dat maakt. Nog een hele fijne zondag. Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. j'adore ! c'est vraiment magnifique !
    Merci de tes visites sur mes pages de blog, tu sais que j'en ai 3!
    Belle journée à toi, bises, Cath.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooooooooooooh wat heb ik hier veel mooie posten gemist.
    Wat een mooie beertjes heb je gemaakt, ik kijk mijn ogen uit. Zo bijzonder als je ziet zitten op je hand want dan zie je eigenlijk pas hoe mooi fijntjes ze gemaakt zijn. Wat een werk lieverd, jij hebt er een passie bij. Heerlijk hè ;)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een prachtige post weer Joesphine en wat een leuke namen heb je ze gegeven.
    hoe krijg je het toch altijd weer voor elkaar, want je hebt gouden handen meisje.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥