woensdag 5 november 2014

Vergane glorie, puur genieten ***







Nu dan toch echt de allerlaatste ROZEN van dit seizoen. Wat hebben we een geweldige bloemenzee gehad dit jaar. En als voor elke keer dat ik mijn neus tussen de rozen hield om de heerlijke geuren tot mij te laten komen mijn neus één millimeter zou groeien, dan zou ik er nu heel raar uit zien, hahaha. Zien jullie het al voor je. De LAMPIONPLANT "Physalis" verkleurt zo prachtig van knaloranje naar groen en later naar beige. In een veel later stadium blijft er alleen nog het fragiele geraamte over. Dit proces neemt behoorlijk wat tijd in beslag want de lampionnen op deze foto's zijn het resultaat van planten van het vorige jaar. En in dit stadium vind ik ze persoonlijk het allermooiste! Geniet allemaal van een fijne week verder ***


9 opmerkingen:

  1. buongiorno cara,
    dopo avere letto il tuo post, con curiosità sono andata a cercare su internet:
    "Ciò che rende queste piante preziose è l’involucro a forma di lanterna rosso o arancione che si sviluppa intorno al seme verso la fine dell’estate. Mano a mano che va a disfarsi ci lascerà intravedere il seme interno attraverso una delicata rete di nervature".
    >MERAVIGLIA DELLA NATURA!!

    OGGI A ROMA PIOGGIA, TUONI, FULMINI....................TERRIBILE!!!
    BUONA GIORNATA UN GRANDE BACIO
    ANNALISA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieverdje ♥♥♥
    prachtige foto's van vergane glorie inderdaad vind ik ze ook zo op zijn mooist.
    Je neus is niet gegroeit maar je hebt wel groene vingers, of zag ik van de week
    toch een groene puntneus HA HA HA. heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahahaa Josephine ik moest even lachen meis, ik zie je al voor me in de tuin met een Pinokkio neus aan je rozen ruiken..hahahaaa. Maar wat hebben jou rozen mooi en lang gestaan. En ik vind de lampion bloemetjes zo ook mooi. Ze maken inderdaad een heel proces door met vele kleurtjes. Ik zie ze hier en daar ook staan als ik weer met mijn hondjes aan de wandel ben. De herfst is ook mooi net zijn warme kleuren. Ik kan daar ook echt van genieten. En zeker van deze temperaturen... hihihi. Je foto,s zijn weer prachtig meis.
    Liefs Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha, je bent net geen Pinokkio geworden! Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt en ja, de allerlaatste van dit seizoen, alhoewel een deel van de bloembollen die ik pakweg 2 weken geleden in de grond heb gezet alweer hun kopjes boven de grond steken en de oxalis bloeit zelfs! Nu maar hopen dat er in het voorjaar nog iets moois over is!

    Fijn weekend!!!! Liefs van Pink!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wondermooi die lampionnetjes, Josephine, precies kant en prachtig ook in combinatie met de kleur van je rozen !
    Grappig van de groeiende neus ... :-)
    Bijna weer weekend ...
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie rozen mijn lievelingskleur wat rozen betreft....mooi !...liefs fijne avond van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze zo ook het mooist! Je hebt het weer heel mooi gefotografeerd!

    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vanitas (Vergane Glorie) zo mooi gefotografeerd, Josephine.

    Je blijft er naar kijken, wat zit de natuur toch mooi in elkaar.

    Fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat een prachtige plaatjes weer Josephine! Gewoon zo mooi! Respect!
    Dikke kus van Marianne XXX

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥