woensdag 29 oktober 2014

Embroidery, Broddellapje [ 2 ] ***







Heerlijk dat broddelen lieve mensen, een aantal dagen heb ik eraan gewerkt en dit is mijn tweede
Broddellapje geworden. Het is zo leuk om allerlei steekjes uit te proberen. Soms ontdek je zelf een leuke steek maar uiteraard ben ik ook op internet gaan zoeken naar voorbeelden van steken. Op een
gegeven moment kwam ik op de site van "MARY CORBET", en voor de mensen die daar weleens een kijkje willen gaan nemen is hier de link naar haar site, http://www.needlenthread.com/videos Mary Corbet borduurt al vanaf haar tiende jaar, ze maakt werkelijk de mooiste dingen, je kijkt je ogen uit op haar site. Maar wat vooral bijzonder is dat deze dame zoveel plezier in het handwerken heeft dat ze dat heel graag anderen wil leren. Dus van ongelooflijk veel steken en technieken geeft zij uitleg en daarbij filmpjes waarin je kan zien hoe dat allemaal in z'n werk gaat, werkelijk fantastisch. In mijn broddellapje heb ik o.a de French Knot, Cast-On Stitch en de Woven Picot gebruikt, en nog de nodige andere simpele steekjes. De Woven Picot steek daar heb ik de zonnebloem van gemaakt. Met behulp van een speld weef je de blaadjes stuk voor stuk, het hart van de bloem zit vast in de stof en de blaadjes liggen er dan los bovenop waardoor het werkje diepte krijgt, zo grappig om te maken. Hier en daar heb ik er een klein stukje lint in verwerkt. De detailfoto's geven een wat grof beeld maar op het negenluik zie je eigenlijk de ware grootte van het broddellapje en dus ook de fijnheid van de steken. Op naar mijn derde broddellapje, maar eerst ga ik weer iets anders maken, wordt vervolgd ***



13 opmerkingen:

  1. PRACHTIG GEDAAN ZEG!
    IK GA EVEN KIJKEN OP DIE SITE.

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Buongiorno a te mia cara!
    ehi, sei proprio brava nel ricamo, molto precisa e i punti sono davvero ben fatti.
    Sarebbe bello fare un bel vestito tutto ricamato per uno dei tuoi meravigliosi orsi!
    baci xxxoooo
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Josephine,
    Uw borduurwerk is zo fijn en delicaat. Het ontwerp is absoluut prachtig. Ik ben erg onder de indruk van je werk.
    Dikke knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gemaakt Josephine, daar moet je wel veel geduld voor hebben denk ik !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Josephine! Twee woorden........wat mooi! Kanjer! Wat heb je een geduld om zoiets moois te maken en wat zal je broddellap geweldig zijn aan het eind. Goh! Het is gewoon een plezier om er naar te kijken. Bedankt ook voor de link en ik ga zeker kijken als ik even tijd heb want daar moet ik echt even rustig naar kijken en van genieten.

    Je gaat nu eerst iets anders maken.......ik kan weer bijna niet wachten op het resultaat!

    Geniet er van en ook van je weekend!!!!

    Liefs!!!!! Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine.Wat heb je daar weer wat moois van gemaakt. Broddelen noemt ze dat, haha. Kunstwerkjes maken noem ik dat.
    Borduren doe ik denk ik ook al wel vanaf mijn tiende jaar maar mijn hart gaat toch het meeste uit naar kruissteekborduren. Ik wijk zo nu en dan af van het borduren naar een andere hobby zoals quilten, of haken of weet ik wat maar ik kom altijd weer terug bij borduren. Er ligt nog van alles wat ik nog moet maken en afmaken. Ik moet wel 150 worden om dat allemaal klaar te krijgen,haha.
    veel liefs van Rietje
    Ik ben benieuwd wat je nou weer gaat maken, hihi
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi Josephine, echt knap, ik ga daar ook eens een kijkje nemen. Nog een fijne avond! Liefs Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een broddellapje? Het lijkt meer op een kunstwerkje, zo mooi.

    Heb een kijkje genomen op de site van Mary Corbet en heb haar direct bij mijn favoriete geplaatst, dank je voor het delen Josephine.

    Fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, Josephine, wat een kunstwerkje ... ik dacht bij het zien van je eerste foto
    dat je dit borduurwerkje op een brocante of zo gevonden had ...
    prachtig gedaan !
    Ben even naar die site gaan kijken, wat een inspiratie !
    19° hier vandaag en morgen ook nog ...
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag lieverdje ♥♥♥
    noem jij dit een broddellapje ik vind het heel mooi echt om in een ovaal lijstje te plaaatsen
    ik hou het nu maar even kort,want al twee keer was mijn mailtje weg gevallen
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Josephine
    You have made such a wonderful work...this is a real piece of art !
    I love that type of embroidery.
    I made some projects like that. But I'm still in the progress of learning.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vindt het prachtig Josephine! Knap hoor. Ik heb even op het blog van Mary gekeken, maar dat is een heel gefriemel!
    Dikke kus van Marianne XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha ... wat zeg je HOE noem je zoiets "een broddellapje" :-)
    Menslief het is een waar kunstwerk!
    Ik zou geen geduld hebben voor dat gefreubel. Echt, je zou wat moeten doen met die creatieve handjes van je #talent
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥