maandag 9 januari 2012

White ROSES***











Hier niet ver vandaan is een tuincentrum met een aparte bloemenshop waar ik meestal mijn bloemen haal. De laatste tijd val ik steeds op WITTE ROZEN, waarschijnlijk door het oplichtende effect van wit  dat een beetje licht geeft aan het somber getinte weer van deze periode van het jaar. Het is een prachtig soort roos en zo mooi lang van steel, meestal staan ze wel twee weken. Ben echt een truffeltje die het niet kan laten om dagelijk even mijn neus erin te steken en ze goed van dichtbij te bewonderen, het is echt een continu genieten. Er staan op dit moment drie grote vazen met deze schoonheden. Heb er een paar close-ups van genomen. De onderste foto is een een roos uit de tuin die gewoon door blijft bloeien en zelfs weer knoppen vormt. Trouwens alle rozenstruiken lopen al weer behoorlijk uit. Het gras blijft groeien en de madeliefjes lachen mij vriendelijk toe alsof ze willen zeggen., JIPPIE.....de lente is in aantocht. Het zal bij jullie natuurlijk niet anders zijn maar voor deze periode van het jaar toch wel bijzonder te noemen. Ben blij dat ik de bloembollen nog steeds niet in de grond heb gezet, het maakt toch niets uit is mijn ervaring want ze bloeien wanneer de tijd daarvoor is, dat regelt de natuur allemaal perfect***



26 opmerkingen:

  1. je rozen zijn prachtig lieve Josephine! heerlijk om er je neus in te steken en de heerlijke geur diep op te snuiven, dat doe ik ook altijd met lavendel, zo heerlijk!
    ja heerlijk hè dat het voorjaar langzamerhand toch steeds dichterbij komt, ik liep vanmiddag een rondje door de tuin en zag ook al van alles uitlopen, heerlijk gevoel geeft dat.. nieuw leven!
    nu maar hopen dat er niet al te strenge vorst meer komt..

    lekker slapen (en dromen van de lente) dat gaat vast lukken als je eerst nog een snuifje rozengeur tot je neemt:)

    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige rozen!!
    Maar nog mooier wat je er weer mee gedaan hebt...supermooi!!
    Tja..het lijkt idd wel Lente....maar ben bang dat we nog wel wat ellende krijgen, het schuift alleen op...denk dat maart er april nog wel wat narigheid brengen.
    Maar...hoop zó dat ik het fout heb!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag lieverdje♥♥♥
    wat zijn ze mooi jou roosjes maar pas op met je neus er in te stoppen straks blijft er nog een dorentje aan hangen ha,ha,ha, die van mij staan ook nog te pronken.
    Je heb er weer een aardige post van gemaakt en wat een apart parel snoertje met dat zilveren kleine roosje als sluiting.
    Die 2 dames hadden we al eerder gezien maar nu als entree beeldschoon,veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een prachtige blog.
    De foto's zijn super! Helemaal mijn ding.
    Ik ga je volgen om meer te zien van zulke foto's.
    Lieve gr Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wondermooie foto's van deze prachtige witte rozen, Josephine !
    Ja, het lijkt wel of we een ander seizoen hebben dan de winter ...
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOOOOOH die zijn mooi lieve Josephine. Daar blijf je naar kijken en ik kan me voorstellen steeds even aan ruiken ook. En ze staan ook weer zo mooi gestyled op de foto's, SCHITTEREND.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto;s weer....heerlijk genieten bij je weer vandaag...truste slaap lekker ...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik kan je rozen hier helemaal ruiken,mmmmm.wat lekker.en het zijn mooie plaatjes geworden.

    bij mij komen de vergeetmijnietjes al in bloei,de sneeuwklokjes en de knoppen van mijn rodondendron komen bijna uit,ja het is vroeg dit jaar
    wilde vanmorgen een fles limo uit de kelder halen(ja ik heb een kelder onder het hele huis lopen)
    stapte ik zomaar in het water,echt mijn hele voet tot aan mijn enkel.heb de hele kelder leeg moeten halen heel veel natte dozen kerst spullen,veel,heel veel,wat een werk,kon niet achter elkaar werken en moest veel zitten,daarna dwijlen,ik was echt op,maar nu is hij gelukkig droog,maar ik zet er niets meer in,
    lieve Josephine voor straks welterusten greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een schitterende foto,s josephine.
    ik vind ze zo mooi en heerlijk hoe jij het weet te vertellen.
    ik wens je nog een fantastisch 2012 en dat we weer veel van je prachtige foto,s mogen genieten.
    liefs an

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Natuurlijk bloeien de rozen bij jou prachtig, ze krijgen superveel aandacht. Heerlijk om er aan te ruiken, ze ook écht te zien. De natuur werkt zo volgens mij, als je iets voed dan krijg je daar waardering voor terug :)
    Ik geniet van je prachtige rozenreportage, wat mooi....
    Fijne week, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen lieve Josephine,

    Meis wat zoet je blog er beeldschoom uit...
    De achtergrond met je header zijn prachtig!

    Ja en de bewerkingen van jouw rozen zijn fantastisch!Ik snap heel goed dat dit jouw lievelings bloemen zijn...en dat rozen jouw inspireren om zulke mooie kunstwerkjes te maken.
    En vooral witte rozen hebbben mijn voorkeur..

    Wie oog heeft voor de schoonheid van de natuur is een gezegend mens..

    Dag meisie...fijne week!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Rozen & lelies zijn mijn lievelings bloemen,ze ruiken zo heerlijk!!!!!
    Je foto's zijn weer prachtig Josephine,kan ik niet een snel cursus volgen bij je,hihi.
    Ook een fijne week toegewenst & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooo werd het maar lente maar we kunnen nog het ergste weer krijgen. Genieten van mooie witte rozen kan gelukkig het hele jaar door.
    Fijne dag vandaag, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ja, ik ben ook gek op witte rozen en de lente! Van mij mag het alvast zo ver zijn en hier en daar krijgen we inderdaad al voorproefjes. Heerlijk! Je foto's zijn weer heel mooi!

    Een fijne dag,

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi wat mooie rozen het is mooi om te zien hoe je die foto`s weer zo voor elkaar krijgt super mooi liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi, mooier, mooist...!
    Prachtig wit.

    Fijne dag, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig gedaan hoor! Rozenliefhebster!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat mooi...heerlijke witte rozen!! geniet ervan!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dear Josephine,
    I know you from Marijke and I also know you have helped her with her book. As, have I.
    I have a question for you:
    How did you make the clock you have here on your blog??? I like it very much since you have used a picture with a victorian girl as a clock.
    Would like to make something equal.
    Grotje Eva Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow wat heb je deze wonderschone roos prachtig vastgelegd. Euh ... en drie vazen !!!! Dat is een weelderige aanblik lieve Josephine. Gelijk heb je om met dit grijze weer wat kleur en schoonheid binnen te halen ;-)
    Fijne avond !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig je rozen.......je hebt er mooie kaarten van gemaakt zeg...deze zou je zo kunnen versturen.
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hello Josphine,
    thank you so much for the link to myscape where I made clock. You can see it on my blog http://romantikgrafik.blogspot.com
    I only have to work with the colours and size a little.
    Thank you again!
    Eva Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig bewerkte foto's weer van één van mijn lievelingsbloemen....de Roos Josephine.
    Wat zal het mooi staan al die met Rozen gevulde vazen bij jou thuis.
    Hier bloeit de Roos ook steeds maar door in de tuin, ik kan mij hier zo over verwonderen. Ze zijn gewoon onuitputtelijk.
    Ik wens je een fijne dag en bedankt voor dit mooie genietmomentje.

    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Witte rozen zijn/waren voor mij altijd een symbool van 'zuivere' liefde.
    Ook als afscheid heb ik ze ooit gegeven....
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. JE ROZEN POST HEB JE WEER GEWELDIG MOOI BEWERKT!

    FIJNE WEEK,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi lieve Josephine,

    Het zal niet door vrijdag de 13de komen dat ik niet kan reageren op je laatste post want gisteren wilden het ook al niet lukken na vele pogingen.....helaas.(alles loopt vast en je achtergrond blijft zwart met enkel tekst,
    heb dat bij enkele andere websites ook de laatste dagen)
    Tja.....probeer nu maar wat uit in deze prachtige rozenpost waar ik net zoveel van geniet als van de sprankelende werken van Stehane Heurion.

    En je vraagje over de thee:nee geen cranberrie's,
    maar wel,hibiskus,rozenbottel,kaneel,appel,speculaaskruiden,sinaasappelschil,bramenblad,jeneverbessen,citroenschil en kruidnagel.
    Winterzeit thee van TEEKANNE seit 1882,ik haal die in Duitse supermarkt, smaakt voortreffelijk en ik vind ook de kleur,zakjes en doosje een lust voor het oog.

    Fijn weekeind en liefs!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥