donderdag 17 september 2015

Papieren Popjes ***







Jullie zien het wel hé, de tik om iets te maken van papier is nog volop in beweging, deze keer is het een klein popje geworden. Eerst heb ik van dun ijzerdraad een model gemaakt en heb daar wat aluminiumfolie omheen gedaan om een beetje body te krijgen.  Daarna heb ik alles beplakt met kleine stukjes van witte servetten, die dunne van 1 velletje. Steeds stukjes afscheuren en opbouwen. Van dezelfde servetten heb ik drie lagen voor haar jurkje gebruikt, het servet oprollen en flink kreukelen dan krijg je een beetje het effect van een ballet tutu. De haren zijn ook van servetten gemaakt daarvoor heb ik lange dunne stripjes stevig opgerold en vast geplakt, en aan de achterkant van haar hoofdje een soort paardenstaart gemaakt. Dat is te zien op één van de foto's op het zesluik. De handjes die dus veel te GROOT zijn geworden zijn van ijzerdraad gevormd en met borduurgaren omwoelt. Nu ga ik weer verder met het beertje, en Jaaaaaaa, die wordt ook weer van PAPIER, hoe kan het ook anders, hahaha, ***


16 opmerkingen:

  1. Nou,wel een leuke en zeer knappe tik hoor! Ze zien er zo leuk uit ,Groetjes,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oi Josephine!Tudo bem?Trabalho muito criativo o seu .Sua bailarina ficou bonita.Beijo amiga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Così Shabby chic!
    Deliziosa ed elegante.
    La adoro!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van creatief zijn gesproken ... wat een prachtig kunstwerkje van papier, Josephine !
    Het poppetje is wondermooi en zo elegant !
    Toen ik het fotootje in mijn bloglijst zag staan, dacht ik 'Josephine heeft weer knappe werkjes van een artiest ontdekt' ...
    Vandaag wat minder regen en meer zon ... :-)
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine
    Wat een mooie nieuwe creativiteit, ik ben nu al heel erg nieuwsgierig naar jouw beertje.

    Lieve groet Ingrid










    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine, engelengeduld dat heb je, dat kan niet anders. Ik ben eigenlijk een beetje sprakeloos (en daar is heel wat voor nodig) als ik naar je popje kijk en lees hoe je dat hebt gedaan. De handjes, ach, ik vind ze mooi hoor!
    Kortom: wat een geweldige en prachtige prestatie!
    Kan niet wachten om je beertje te zien; veel plezier!
    Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk weer...en zo knap ook!......fijn weekend lieverd x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It's amazing that you make from paper Josephine! I love to see such a beautiful creations coming from simple materials like paper, cotton, or wool. Thank you! Olga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een kunstwerkje is het weer geworden. Met grote bewondering hebt ik er naar gekeken. En die handen het heeft iets. Het deed mij denken aan mijn nichtje die bij haar geboorte hele grote voeten had. Ik vond het zo vertederend. En nu ook het vertederd me. Jr. zou haar bijna onder een mooie glazen stolp zetten. Dat verdient ze. Een fijn weekend
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooh wat een schatje en je veren ik vind ze geweldig!!!
    Fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. BEELDSCHOON, wat een kunstwerkjes en wat moet je daar een geduld voor hebben.IK kan er niet over uit, zo mooi.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het werd een heel leuk popje Josephine.
    Nog een fijne dag,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Josephine,
    Dit document pop is geweldig. Alles is zo goed gedaan en de jurk hangt prachtig. Ik hou vooral haar benen en voeten.
    Goed gedaan. Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wat gaaf zijn deze, wat een kunstwerkjes ben ook heel benieuwd naar je beertje !!
    Lieve groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat kunstig je popje! Creatief hoor!!
    Bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Fijn weekend,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Josephine,
    Wat ontzettend leuk. Echt grappig hoe je dit zo mooi hebt gemaakt.
    Zo zie je wat je vaak met de simpelste materialen kunt doen. Echt super!!
    Jij bent een bezig bijtje Josephine..hihi...!!

    Lieve groetjes en een creatief weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥