zondag 20 december 2015

Merry Christmas ***




Lieve mensen, graag wil ik iedereen heel fijne en warme Kerstdagen toewensen, misschien wel een beetje jammer dat we geen witte Kerst hebben dit jaar en heb daarom maar een paar animatie's gemaakt zodat we toch wat vlokjes sneeuw zien vallen. Het geeft toch altijd een extra dimensie aan deze periode. De Kerstengels op de tweede foto en op de laatste foto zijn al heel oude exemplaren die ik tegenkwam tussen de spulletjes van mijn moeder. En op deze manier is mijn lieve mamske toch een beetje aanwezig met de kerstdagen. Het voelt zo vreemd nu voor de eerste keer van mijn leven de Kerstdagen door te brengen zonder de aanwezigheid van mijn moeder die inmiddels al bijna een jaar geleden is overleden.
Geniet allemaal van harmonieuze Kerstdagen in welke vorm dan ook. In Tsjechie is het gebruikelijk om op 24 december vis met koude aardappelsalade en compote te eten, en dat doen we dan ook jaarlijks. En dit jaar gaan we de twee Kerstdagen 25 en 26 december buiten de deur eten en laten ons eens heerlijk verwennen, de eerste keer dat we dit doen maar kijk er al enorm naar uit ***


16 opmerkingen:

  1. Mooi de animatie met de sneeuwvlokjes, zo voelt het inderdaad een beetje winter ... 15 ° hier vandaag, lijkt eerder nazomerweer :-)
    Zo fijn dat je de engeltjes nog hebt van je lieve moeder, Josephine, dierbare herinneringen ...
    Ik wens jullie fijne Kerstdagen en geniet van de etentjes !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Josephine, bij het posten van een reactie op je vorige bericht, merkte ik dat je klokje in de zijbalk ook niet meer actief is zonder erop te klikken ... bij mij is het al weken zo.
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, een witte kerst zal het niet worden, eerder een lenteachtige kerst.
    Wat een mooie dierbaren herinnering. Op zulke dagen spreekt het gemis toch extra.
    Jij ook goede dagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine!!
    Hele fijne kerstdagen toegewenst!!
    En veel plezier tijdens je etentjes.

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Josephine
    Ik wens u een vrolijk geen witte kerst en al het beste voor het nieuwe jaar. De liefde die we mogen niet in leven te staan naast ons, maar ik weet zeker dat ze bij je is, vieren en vol liefde, voor altijd.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine. Dank je wel voor je mooie kerstkaart. Lekker uit eten twee dagen, ja dat is verwennerij en heerlijk.
    Ik wens jullie fijne Kerstdagen .
    Veel liefs van Rietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens je ook heel fijne dagen toe....

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. un grande abbraccio,tanta Pace e Serenità...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moeilijk he meis zo zonder je moeder...het is voor mij de vierde keer al...maar vind er niks aan hoor het went nooit.......ik geef je even een dikke knuffel....geniet van de dagen....ook al zal het niet meevallen...liefs Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi Josephine en ja het zal vreemd zijn zo zonder je moeder. Mooi de speciale Kerstengel van je moeder.........

    Wat grappig het eten in Tsjechië en eerlijk gezegd lijkt het me erg lekker! Leuk dat jullie je laten verwennen met de Kerst, geniet er maar van!!!

    Bedankt voor al je mooie berichten en foto's en kunstwerken! Ik heb er heel erg van genoten!!!

    Hou je haaks en liefs van Pink! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Josphine, het is goed dat je de mooi herinneringen blijft koesteren.
    Ik wens je mooie en aangename feestdagen !!
    Bedankt voor je regelmatige bezoeken aan mijn blogs,
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine, ik wens jullie ook het allerbeste voor het nieuwe jaar en hele fijne feestdagen. Leuk hé met de Kerst je eens laten verwennen, geniet ervan. Wat een leuke en mooie Kerstfoto's heb je er weer opgezet. Lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Josephine,

    Wens je fijne Kerstdagen en een gezond en liefdevol 2016!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goede en fijne Kerstdagen en een gezond en creatief 2016 gewenst,
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥