donderdag 16 juni 2016

Simpel Lappenpopje ***









Dag lieve mensen daar ben ik weer eens een keer, de tijd vliegt gewoon voorbij en voor je het weet ben je zomaar een paar weken verder. We zijn erg veel in de tuin bezig, veel snoeiwerk en alle rozen vragen ook altijd veel aandacht als je wil dat ze volop gaan en blijven bloeien. En wat is het toch jammer nu de laatste week er zoveel stortbuien waren, vanochtend ook nog en daardoor is er al heel wat vernield in de tuin. Wel heb ik tussendoor al weer de nodige foto's genomen van andere rozen die inmiddels ook in de bloei staan, maar dat laat ik later een keer zien. Onlangs kocht ik een mooi lapje linnen stof en daar heb ik dit lappenpopje van de week van gemaakt. Nu schrijf ik bovenaan wel "Simpel Lappenpopje" maar het is een stuk minder simpel om te maken dan het lijkt, althans voor mij wel. Ze heeft lange slungel beentjes gekregen en een lange nek, haar pruikje is ook van lapjes en lint gemaakt. Ze staat grappig in mijn beren en poppenkast naast allerlei naturel popjes. De gedroogde plant die ik jullie laat zien is een berenklauw die is samengevouwen tot een bol, grappig hé. Geniet allemaal van een fijne week verder ***


18 opmerkingen:

  1. Wat een mooi apart popje. Noem het maar simpel. Ik vind het knap werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, de weken vliegen voorbij ... Je hebt anders maar weer iets mooi van een "simpel "stofje gemaakt ! Een heel fijn weekend,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine, wat een bijzonder popje en zo te zien ook klein. Priegel priegel priegel!
    Wat heb je dat knap gemaakt en zo leuk ook van linnen. Prachtige decoratie op het hoofdje en dan ook al de kleine details aan het popje zelf. Echt heel bijzonder!

    Mooi ook de foto van de berenklauw!

    Ik wil je niet ontmoedigen maar de 1e stortbui kwam hier vanmorgen alweer voorbij.......

    Heel fijn weekend Josephine en als het nou echt te hard regent maak dan maar wat moois.... ben je goed in!

    Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kunstwerk lieve Josephine, dat kleine gepriegel en zeker met linnen stof is geen lachertje!
    Een heel mooie aanwinst!
    Er is droog weer op komst na morgen, dan kan het genieten in de tuin van start!
    Heel fijn weekend alvast, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is die weer enig geworden. Op de eerste foto ligt hij zo beschermend z'n armen om de 2beertjes echt een moedertje voor die twee. Ik geloof je direct dat het niet zal meevallen om het popje te maken. De berenklauw is ook leuk bedacht zo. De rozen waar he over schreef vind ik zo knap. Ik krijg het maar niet voor elkaar om zoveel rozen te krijgen. Hooguit 3 a 4. Ik wens je een fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, Josephine, ik dacht al 'simpel' ... voor mij lijkt het toch wat moeilijker :-)
    Hoe mooi is deze lappenpop geworden, fijn dat je ook laat zien hoe je ze gemaakt hebt.
    En samen met de lieve beertjes !
    Speciaal hoe de berenklauw gedroogd is ...
    Ja, de weken vliegen voorbij ... alweer over de helft juni en nog meer onweersbuien ... ook wij waren daarnet in de tuin bezig toen het begon, ik ben nog tot op de het terras geraakt, Eddy moest in het tuinhuis wachten en Moesj zag ik nog wegrennen tussen de planten ... :-)
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liefffff...tijd vliegt inderdaad kom er net achter dat ik geen verjaardags post heb gemaakt voor hemmes...dat is morgen al....pfff heb er ook echt geen zin in.....dus sla maar over dit jaar.....hihihihihi....verder gaat het goed met hem hoor...hij loopt weer harder dan ik....hihihihihi.....maar is er ng niet komt vast goed allemaal...fijn weekend liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend leuke pop heb je gemaakt.
    Heel erg leuk bij je beren.
    Het is zo jammer dat de stortregens alles vernielen in de tuin maar planten zijn sterk en na een paar dagen zon herstellen ze weer!
    Volgende week word het weer beter.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine,

    Even een testje...net ging het niet!
    Ik had een berichtje getypt, en ineens was het weg!
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja gelukkig ik kan een berichtje achter laten, tenminste als het me nu lukt...

    Meis wat een prachtig popje heb je gemaakt...en eenvoudig is het helemaal niet, dat kun je zo zien...Wat een prachtig lijf heb je dit popje gegeven, dat is een werk geweest! Maar het resultaat is geweldig.
    Ik vind haar nekje zo schattig, hierdoor zit ze zo statig...
    Ja ze staat zo leuk bij jouw berenkindjes...het is een plaatje meis...

    Wat jammer van al die regen he?
    Ik ben het zo zat...we willen gewoon zon en zomer...
    Hopelijk knapt het snel op..en dan herstellen je planten ook weer snel,
    maar jammer is het wel natuurlijk.

    Meisje ik wens je een fijne weekend en liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig popje en simpel, nou dat lijkt mij niet hoor.
    Als ik naar de foto's op je blog kijk, zie ik een behoorlijke grote tuin, dus veel werk.... maar wel een hele mooie tuin.
    Waar elders in Nederland veel regen is gevallen, was het hier behoorlijk droog, dus ben ik blij met een paar regenbuien en zie ik alles groeien en bloeien.

    Wens je een heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. LIeve Josephine.
    Wat heb je een statige dame gemaakt en wat is ze lief met haar beertjes. Weer zo knap gemaakt.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Josephine,

    Nee, zo simpel als je zegt zal dat echt niet zijn.Het is een heel apart popje geworden.Knap gedaan. Ik zit net naar de romp te kijken. Wat heb je er in gedaan op de plek waar je de benen gaat bevestigen? Zo mooi rond.Niet dat ik het na ga maken hoor! Het is niet helemaal mijn smaak. Maar ik bewonder je om hoe je het doet!
    Dat is juist zo leuk aan het bloggen, je ziet zoveel creativiteit! Prachtig!
    En overal leer je wel wat van!Ik snap eigenlijk niet dat ik het bloggen een tijdlang niet echt leuk meer vond. Daar ben ik nu weer helemaal terug van gekomen!!

    Hihi...niks zo veranderlijk als een mens!

    Ik wens je een heel fijne Zondag verder.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Josephine, dank je wel voor je leuke en lieve reactie. Ja, de regenbuien hebben inderdaad heel veel vernield, zodoende was ik net op tijd met de pioenroos. Maar wat een werk zeg je lappenpopje, maar zij is wel erg mooi geworden. Ik bewonder je om je geduld, eer je het vulsel op de goede plek hebt zitten, leuk hoor. Ik blog de laatste tijd eigenlijk ook niet vaak meer, tijd genoeg maar het komt er niet van, een tijdje uit de running geweest, maar alles gaat weer goed. lieve groetjes, Joke xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Josephine,

    Bedankt voor je snelle reactie!! Het viel mij op dat het zo'n supermooi rondje was! Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
    Slim van je om dat zo te doen!!
    Leuk he, om zulke dingen te verzinnen.Ik hou daar ook zo van. In gedachten is het dan al helemaal klaar!
    Ook voor jou een heel fijne week. Ik geloof dat het weer een beetje beter gaat worden! Zou fijn zijn!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Simpel of niet wel heel mooi wat een leuk idee die bereklauw zal het onthouden bij ons in de buurt staan er een heleboel daar is vast iets moois mee temaken alleen oppassen bij het plukken denk ik zo. Groetje Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ongelooflijk wat jij tevoorschijn tovert. Zo mooi weer! Echt een geduldwerkje en de liefde waarmee je dit maakt straalt van je creaties af. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig zeg dit lappenpopje en net als de reacties hiervoor dacht ik ook dat is zo makkelijk niet maar je schreef het zelf ook al er zitten pittige details in maar wat een lieffie zo met de beertjes.
    Helaas valt het weer toch deze week ook tegen het lijkt op dit moment of er weer iets heftigs aan zit te komen, gelukkig hebben wij onze hobby's en kunnen ons ook prima binnen vermaken, het is niet anders ;-)
    Lieve groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥