woensdag 6 juli 2016

2016 "Lago Maggiore" ***

















Lieve mensen, hier laat ik een klein deel zien van de foto's die ik heb gemaakt tijdens onze vakantie in dat prachtige land Italië. Het voelt voor mij altijd als thuiskomen als ik daar ben, misschien komt dat toch omdat mijn overgrootvader een Italiaan was en ik daar iets van mee gekregen heb. Ook is het natuurlijk mogelijk dat mijn fantasie weer eens op hol slaat, haha. Wij hebben fantastische weersomstandigheden gehad, elke dag zon, wel erg warm vaak zo'n 35 graden maar een week voordat wij vertrokken was het daar 16 graden en veel regen dus hadden wij niets te klagen. We hadden een appartement in een klein plaatsje aan de kust "OGGEBBIO"" [ zo'n 20 km vanaf Zwitserland, ] aan het "LAGO MAGGIORE" het lag tegen de rotsen aan gebouwd en had als extra als je de weg overstak een heerlijke plek waar je kon zwemmen in het meer of eventueel zonnen. Dat laatste hebben wij niet gedaan want we gaan liever op pad om van alles te bekijken. Ben zo stom geweest om het zonnekapje van mijn camera te vergeten waardoor er veel foto's niet echt fraai zijn geworden, jammer maar dit zijn er al genoeg toch, hahaha. Op de heenweg zijn we over de St. Gotthard-Pass gegaan, 2.106 meter het is daar prachtig, kronkelend klimmend naar boven zoals jullie op de 4e foto kunnen zien. Op de weg naar ons verblijf kom je ook heel veel tunnels lang en kort tegen. Knap werk omdat allemaal uit en in de rotsen tot stand te brengen. Onderweg zie je overal gigantische Agave planten in de kale rotsen groeien, heel bijzonder om te zien en ik snap niet waar ze de voeding vandaan halen. Bono vond alles prachtig, af en toe even afkoelen in het meer en overal languit op de tegelvloeren lag hij steeds wat af te koelen. Op zo'n lange rit zit hij in een bench op de achterbank en geeft geen kik, ongelooflijk. Wel gaan we regelmatig er even uit natuurlijk. We hebben veel plaatsen bezocht en zijn heerlijk dagelijks uit eten gegaan. En rijden zo rondom het meer is echt oogverblindend mooi !!! Op de terugweg hebben we de St. Gotthardtunnel genomen, 17 kilometer lang, Pfff  ben helemaal niet ze gek op tunnels maar het schiet wel lekker op. Hoop dat jullie een klein beetje een beeld hebben gekregen van onze vakantie, en dat de rits foto's niet slaapverwekkend zijn geweest. Wij genieten nog even na van alle belevenissen ***



17 opmerkingen:

  1. Ach ,Italie, zo mooi en prachtige foto's om bij weg te dromen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ervan meegenoten hoor. Wij reden vorig jaar ook 2 keer de pas, maar zaten allebei de keren helemaal in de wolken. Dus geen uitzicht. Heel herkenbaar de foto's van het meer. Zo schitterend. De cultuur staat mij ook wel aan. Hele mooie beelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal je genoten hebben daar in dat mooie Italië. Je foto,s zijn prachtig . En wat een mooi plekje hadden jullie gevonden. En de warmte, och ,een kniesoor die daar op let. , toch! Haha
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine, wat prachtig allemaal en wat beschrijf je het allemaal mooi. Zelf heb ik ook een sterke band met Italië en de Italianen. Waar jullie zijn geweest is een gebied dat ik niet ken. Prachtige natuur en ja, de foto's van beelden en ornamenten, helemaal mijn ding.
    Lieve Bono stilletjes achterin..... maar lekker op de koele tegels chillen!

    Fijn dat jullie zo hebben genoten! Die tunnel, er is een nieuwe en geen idee of jullie daar dan doorheen zijn gegaan maar de tunnel die ik me herinner was ook eindeloos lang voor mijn gevoel en ik weet nog dat ik op een gegeven moment dacht: ik kom we wel weer uit.

    Dat jullie de bergpas hebben gereden, wow! Mij niet gezien!

    Geniet lekker na van al het moois dat jullie hebben gezien en gegeten!

    Fijn weekend! Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine,
    Ik hoop dat je had een prachtige reis. De foto's zijn spectaculair. Je zag echt enkele ongelooflijke en mooie bezienswaardigheden.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt geweldig !!!.....superrrrr wat een mooi land leuk dat je het laat zien....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Josephine, dit zijn alweer prachtige foto's geworden .
    Bedankt voor het bezoek aan mijn blog.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Italiaanse schoonheid,

    Ja dat Italiaanse zit natuurlijk in je bloed...wat fijn dat het voelt als thuis komen, wat zul je dan toch van alles genieten meis.

    En ja dan die mooie foto's, wat hebben jullie veel gezien...en het weer was helemaal geweldig, jullie hebben echt geboft!

    Wat is jullie beesie toch een kanjer, gewoon achterin de bench en geen kik geven..ongelofelijk wat een enorme schat is Bono toch...en wat leuk dat jullie hem altijd overal zo mee naar toe nemen.

    Ja en dan die lange tunnel nog...gatsie wat eng is dat in zo'n tunnel he?
    En dan zo lange tunnel..nee daar hou ik ook absoluut niet van...

    Maar gelukkig zijn jullie weer thuis, en kunnen wij weer genieten van al het moois je ons laat zien, ik zit hier zo te genieten van die mooie foto's en jouw kostelijke verhaal..

    Geniet nog maar lekker na van jullie vakantie...
    liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik geniet hier van al deze prachtige foto's ... en denk terug aan onze reis naar Italië, alweer een hele tijd geleden, heerlijke tijd was dat ...
    Fijn dat jullie zo genoten hebben, Josephine, en dat het zo'n prachtig weer was !
    En Bono, die lieverd, zo fijn dat hij ook mee kon !

    De café au lait ...
    ik denk dat ik er wat teveel melk ingedaan had :-)
    Wat betreft de recents posts, ik ga de website opzoeken en mail je dan.
    Bijna weekend ... geniet ervan,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat was genieten wat is het daar prachtig zo aan de foto's te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. bellissimo reportage delle tue vacanze italiane!
    che spettacolo, tutto bellissimo!
    brava

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine,
    wat een prachtige vakantiefoto's, jullie hebben het echt heerlijk gehad zo te zien. En wauw...die St Gotthard-pass, lijkt me heel bijzonder maar ook een beetje eng om daar te rijden. Ik ben een beetje bang voor dieptes en zo te zien is het daar best hoog...brrrr. Maar ik ben blij dat jullie en Bono het daar zo fijn hebben gehad en nu nog lekker nagenieten van het prachtige Italië.
    Fijn weekend lieverd,Ingridxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Josephine♥..♥
      WAuw Wauw wat prachtige foto,s♥ heb je gemaakt ..en heerlijk dat je op vakantie♥ bent geweest nu kan je heerlijk weg mijmeren en nagenieten van de mooie tijd in Italie♥..ben er zelf vaak geweest..toen mijn kids♥ jong waren..een prachtig♥ land!!
      en ook de temperatuur♥ ...hier is nog niet veel zon geweest helaas de zomer♥ laat zich hier nog niet echt zien..het noodweer hier heeft veel schade toe gebracht in mijn tuin en om het huis dat was eng geweest brrrr...we hopen dat het komende tijd beter word maar als ik naar de weergoden luister en het maar 19gr word volgende week grrr..;(
      Bono ziet zo relaxed uit hihi lieffffff..hihi
      Lieverd♥ wens je een mooi weekend en heel veel Liefsssss en knuf Gaby..♥x♥x♥x♥

      Verwijderen
  13. Hoi Josephine,
    Wat een mooie foto's!! Een schitterend gedeelte met die bergen en dat water. Fantastisch om te zien en te fotograferen. Jij moet inderdaad een prima vakantie hebben gehad Josephine!!
    Nou ik ga nu maar effe aan de Cappuccino om zo in deze Italiaanse sferen te blijven...hihi...!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad, prachtige foto's heb je gemaakt, zelfs zonder zonnekapje😎
    Ook de cappuccino ziet er lekker uit!
    Fijn weekend.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is genieten met een grote G ....!
    Je foto's zijn al schitterend, laat staan al die dingen die je hebt gezien. Italië is een prachtig land, maar in de zomer vind ik het toch te warm.
    Jullie waren misschien nog nèt voor de grote drukte in de schitterende omgeving. Een beetje toerisme is wel leuk, maar die grote massa's trekken me nooit zo aan.
    Wat een schat van een hond heb je!

    Lieve groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Josephine,

    Sorry, helemaal vergeten om terug te komen en een reactie te plaatsen.
    Ik had je foto's wel gezien en bewonderd. Maar toen had ik echt geen tijd om te reageren. Later ben ik het door de drukte vergeten.

    Heerlijk dat jullie zo'n fijne vakantie hadden.En prachtige foto's heb je weer gemaakt.Die van de ondergaande zon kan goed als schilderij gebruikt worden. Of op een kalender!
    Zo mooi!
    Wel lang in de auto zitten niet?
    Wij zijn pas een keer in Italie geweest. Maar wel met het vliegtuig. Wel hadden we een huurauto.

    Het was er mooi, vooral Venetie.
    Maar het is toch niet echt ons land. Spanje en Portugal liggen ons beter!!

    Och ja,zo heeft ieder zijn ding!
    Maakt ook niet uit, zolang je maar plezier hebt.
    Wij zijn ook geen strand mensen. Lekker met de voeten door het water lopen, dat wel. Overal alles bekijken en wat van de cultuur opsnuiven. Dat doen wij ook zo graag.

    Geniet nog maar even heerlijk na van al dat mooi's!!

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥