zondag 31 juli 2016

Druk...druk...DRUK ***













Dat kun je wel zeggen inderdaad dat we het DRUK hebben, zoals de meeste van jullie wel weten hebben wij vorig jaar de bovenverdieping, de zolder en het trappenhuis helemaal opgeknapt, al het houtwerk geschilderd, muren gesausd, nieuwe gordijnen gemaakt, enz. Maar de benedenverdieping stond nog steeds te wachten op een flinke opknapbeurt en daar zijn we nu mee bezig. Als een huis leeg is is dat  makkelijk maar waar laat je alle grote kasten en meubelen, dat wordt dus schuiven met alles. Het lijkt net of je aan het verhuizen bent, eerst alle inhoud van de kasten in dozen opbergen, en dan niets meer terug kunnen vinden, haha. Wij hebben een houten vloer en ook die moet flink bijgewerkt worden, schuren en op kale plekken weer wat beits aanbrengen, en dan 2X   aflakken zodat we er voorlopig, [en ik hoop voor lange tijd] geen omkijken meer naar hebben. Maar dat is best lastig met een hond die van buiten naar binnen rent en visa versa. We gaan het dus in  drie delen verdelen zodat we toch nog ergens kunnen lopen. Zie er als een berg tegenop maar denk maar zo, als het eenmaal allemaal klaar is hebben we er weer lang plezier van. Ondertussen ben ik met een klein haakwerkje bezig, als het af is laat ik het jullie zien, niets bijzonders maar even af en toe een ontspan momentje zal ik maar zeggen. Laat ook nog wat foto's zien van de tuin, en zelf één uil kon ik op de foto nemen, hij zat vooraan in het zonnetje te genieten en dat gebeurt niet zo vaak. Meestal zitten ze diep verborgen inde kastanjeboom. Ohhhhh en willen jullie even lachen, weten jullie nog de post over die naaktslakken, nou in twee weken is de hoeveelheid opgelopen tot 1058 stuks. Inmiddels tel ik ze niet meer maar ben nog dagelijks op zoek. Het zoeken heeft zeker geholpen want de aantallen zijn inmiddels veel kleiner. Lieve mensen geniet van de ZOMER ***




17 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Josephine,mooie foto's van je tuin weer en zelfs een uil op de foto . Sterkte met de vloer .
    Fijne week,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine,

    Wauw wat mooi, zijn je foto's weer! Die vlinder zie je hier niet. En uilen ook helaas niet.

    Ik wens je heel veel sterkte met opknappen. Bij ons is het ook nog niet zo lang geleden. Ik heb nog steeds een paar posten op stapel staan daar over! Dus ik weet nog heel goed hoe het voelt!!!

    Ik wens je heel veel sterkte toe!

    Ik ben heel erg benieuwd naar je foto's, die krijgen we toch zeker wel te zien?

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful photos of an outstanding garden! Thanks for sharing Josephine!
    happy new month!
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Josephine, dit zijn weer prachtige foto's van je bloemen!
    Veel succes met je renovatie werken, is altijd weer genieten als het voorbij is hoor...
    groetes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi lieverd,
    wauw, wat een prachtige foto's. Heel bijzonder om ook een uil zomaar in het wild te kunnen fotograferen. Ik heb er nog nooit één in een boom zien zitten, echt geweldig. En ongelofelijk om zoveel naaktslakken te hebben maar gelukkig word het nu minder en heb je er hopelijk minder last van. De hortensia's en hibiscus staan hier ook in volle bloei...zo mooi. Wens je veel succes met het klussen in jullie huis, wat zal het mooi worden. Nu even veel werk maar straks is het heerlijk genieten. Fijne week!
    Liefs, Ingridxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Josephine,
    Wat prachtige foto's. Ik hoop dat de renovaties gaan goed en snel.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat zijn jullie toch dapper om al dat opknapwerk te doen! Ik wens jullie daar weer heel veel sterkte mee en ja, goed plan, een haakwerkje tussendoor. Mooie kleurtjes en een mooie steek en ik ben benieuwd wat het wordt!
    Prachtige foto's Josephine en zo bijzonder dat de uil zich liet fotograferen!
    Nogmaals sterkte!! Liefs van Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi "klusser" Josephine,
    Dat is een flink karweitje daar bij jouw thuis. Maar wel leuk.
    Soms moet je er jezelf gewoon even toe zetten en als je dan aan de gang bent, gaat het wel. Je ziet alles weer mooi opknappen en je kunt er weer een paar jaar tegen.

    Hele mooie foto's van je tuin. En wat super dat je die uil zo hebt gezien. Dan denk ik dat hij toch vaker daar bij jouw in de buurt zit. Je hebt hem in ieder geval schitterend weten te fotograferen.

    Nou Josephine heel veel sterkte met het klussen en let vooral op je hond. Want voor je het weet zit hij in de emmer witkalk of achter het behang geplakt..hihi..!!

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een vlinder kom ik nog wel eens tegen, maar een uil?
    Je hebt weer mooie foto's gemaakt.
    Veel sterkte met de opknapbeurt. Dat zijn niet de leukste dingen om te doen maar als het eenmaal af is, heb je eer van je werk.
    Oh, ik zou je wel eens bezig willen zien met die slakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige tuinfotos....en tak de slakken zoveel ?....maar wat heb je met ze gedaan dan ?......en succes met je benedenverdieping....wat een werk....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik geniet van je prachtige tuinfoto's, Josephine, wat een wondermooie details !
    Zo fijn dat je ook de uil kon fotograferen ...
    Ben benieuwd naar het haakwerkje met al die vrolijke kleurtjes :-)
    Oh, zoveel slakken, toch erg deze zomer, het wordt nog een record aantal !
    Verder nog veel succes met de werkzaamheden ...
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt, ik kan daar met veel plezier naar kijken.
    Het haakwerk ziet er veelbelovend uit.
    Heel veerl succes met de vloer, hopelijk gaat het een beetje snel en kun je je weer richten op het fotograferen van de tuin.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lijkt me dit allemaal heel erg vermoeiend. Heerlijk natuurlijk wanneer het achter de rug is. Maar nu..... Succes en sterkte. Zoveel naaktslakken. OOOOOOOOOOOOOO. Ik zag er 1 en was al nijdig. Maar onze tuin is niet te vergelijken met die van jou. Wij zijn net begonnen het een beetje op te knappen en te planten. Dus veel leger. Maar jou verhaal over de slakken maakt dat ik minder schrik van die ene slak. Prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve meis,

    Tjeetje wat een werk gaan jullie weer verzetten!
    Ik snap helemaal dat je hier als een berg tegenop ziet...
    En jullie hebben al zoveel gedaan..!

    Wat fijn dat je je lekker kunt ontspannen met een haakwerkje,
    en ik ben natuurlijk heel erg benieuwd naar het eindresultaat..
    Ik ben nog steeds omslagdoeken aan het haken, en kleine
    tasjes...het is zalig om te haken he?

    Jemig kremig...zoveel naaktslakken erbij!!!
    Gatsie...het is nu niet meer bij te houden lijkt mij..!

    Lieverd...sterkte met alle drukte...het komt allemaal
    vast goed, alles wordt weer prachtig..

    Liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh...ik ben helemaal vergeten om nog iets over je foto's te zeggen...

    Wat een bloemenpracht...zo mooi!
    En meneer UIL is er ook weer, geweldig dat deze uilen gewoon
    in jouw tuin zitten, hoe bijzonder is dit?

    En jouw haakwerkje ziet er waanzinnig gaaf uit!
    Ben benieuwd naar het eindresultaat..

    Liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I like your approach on the topic. Your article is as interesting as your previous writings. Keep up the good work, thanks a lot.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥