woensdag 17 april 2019

Allemaal haasjes ***


Dit patroontje kwam ik op internet tegen om zelf een trekpopje te maken en dat heb ik dus gedaan, het doet me zo aan vroeger denken, als kind was ik gek op trekpopjes en heb er al veel gemaakt. 
Dit leuke haasje past mooi bij de paasdagen.






Op een kleine tafel heb ik een grote schaal van porselein gevuld met paas versieringen, er liggen een aantal zelfgemaakte eieren, een zelfgemaakt haasje, allerlei kleine eitje en houten paasfiguurtjes. Ook ligt er een sliert met haasjes waar een lichtje in brand op batterijen. Wel wat kitscherig natuurlijk maar het staat wel heel erg leuk. Je ziet nu al weer overal die lieflijke kleine pinksterbloempjes verschijnen, een teer bloempje in een mooie zacht lila kleur, elk jaar kan ik het niet laten om er foto's van te nemen en die heb ik verwerkt in een collage. Ben ook nog bezig met haasjes borduren maar die zijn nog niet af, dus die laat ik een andere keer zien. Tijdens het borduren kreeg ik de indruk dat ik het minder goed kon zien dan voorheen dus gisteren ben ik naar de opticien geweest om een oogmeting te laten doen en inderdaad moet ik voor beide ogen meer sterkte hebben,  over twee weken is mijn nieuwe leesbril klaar. Een beetje vroeg misschien maar wens iedereen alvast gezellige paasdagen toe en vooral heerlijk genieten van elkaar en het PRACHTIGE weer ***



10 opmerkingen:

  1. Je bent al helemaal in de paassferen... ziet er gezellig uit hoor!
    Maar zo'n trekpopje vind ik helemaal te gek... lang geleden dat ik zoiets maakte. Als je daar eenmaal de smaak van te pakken hebt...
    Er gaan er vast nog meer komen!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine,

    Niks te vroeg hoor! Hier zitten we al heel lang in de Paassferen! Kan wat mij betreft, niet vroeg genoeg!
    Leuk die spulletjes zo bij elkaar! Gezellig ook!

    Wat krijgen we een heerlijk weertje,niet? Dat gaat genieten worden met Pasen!

    Ik wens jou ook heerlijke Paasdagen toe!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Wat ben je weer creatief bezig geweest. Altijd leuk om weer je nieuwe ideetjes en gemaakte creaties te zien.
    Grappig die trekpop. Inderdaad iets van vroeger, heel herkenbaar!!
    Ook je paas versiersels zijn erg mooi en zijn ook op een mooie manier gefotografeerd. Grappig ook dat haasje op foto 4.
    Komende dagen zullen ook vrij zonnig zijn, dus dat beloofd een mooi paasweekend te worden.

    Hele fijne paasdagen en geniet van het mooie weer.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe schattig je paasversiering, Josephine !
    Het trekpopje vind ik geweldig, heb het ook altijd leuk gevonden en heb er zelf ook eentje, een beertje, wel niet zelf gemaakt :-)
    De pinksterbloemetjes zijn zo lieflijk, mooie collage heb je ervan gemaakt !
    Wens je een heel fijn paasweekend !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die trekpoppetjes spaarden we vroeger bij de slager (of was het bakker) Je had dan op een gegeven moment een harlequin.
    Leuk om alles bij elkaar te zetten.
    En voor pinksterbloemen zal ik toch eens goed om me heen kijken want ze zijn me nog niet opgevallen.
    Jij ook fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat schattig het trekpopje haasje 🐰 gezellig hoor al je paas freubels...lekker van genieten ....fijne dagen lieverd 🐣🍀🌼💛🧡🌞🐥🐰

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk die nostagie trekpoppetje speelde er vroeger ook veel mee en met aankleed poppetjes waar blijft de tijd het is alweer pasen een paar weken geleden begonnen met paaseieren maken wat er allemaal tussen door kwam weet ik niet de eieren liggen er nog dit jaar geen versiering.
    Geniet van het mooie weer fijne paasdagen groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Josephine, hopelijk hebben jullie ook een fijne paastijd gehad, aan je versieringen zal het niet liegen, die zijn super .
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥