dinsdag 2 april 2019

Voorjaarsbloemen in de tuin***











Wat is het de laatste dagen heerlijk weer hé, puur genieten, een strak blauwe hemel en de zon is al weer zo aangenaam warm, uitstekend weer om eens een rondje door de tuin te maken en wat foto's te nemen van de voorjaarsbloemen die de tuin al opvrolijken. Op de eerste en derde foto zien jullie de Rhodanthenum Cassablanca [ Marokaanse Magriet ] Een winterharde plant met wat grijsgroenig blad en werkelijk prachtige bloemen die van het vroege voorjaar tot laat in de zomer volop in bloei staat. Van de week heb ik er nog eentje gekocht voor in mijn oude zinken vuilnisemmer. De eerste die ik drie jaar geleden kocht staat nu ook al weer vol knopjes, heb ze natuurlijk niet geteld maar het zijn er zeker wel 100. De derde foto vanaf de onderkant die kocht ik ook van de week, het is een Jasminum Grandiflorum [ Spaanse Jasmijn ] en ook die plant zit al vol in de knop, ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien. De twee foto's met gele bloem en knopjes is een Kerria Japonica [ Ranonkelstruik ] echt een prachtige struik die al 25 jaar bij ons jaarlijks volop staat te bloeien. Na de bloei snoei je hem kort en alle stengels die dat jaar groeien bloeien het volgende voorjaar weer, echt een dankbare struik. Verder zien jullie nog een Saxifraga [ Steenbreek ]  en wat bekende bloeiers. Jammer hoor dat het weer nu even omslaat maar gelukkig kunnen we nagenieten van de foto's die ik gisteren nam ***


12 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine,
    Mooie foto's van al je prachtige bloemen. Staan al lekker in bloei.
    Die ranonkels vind ik erg mooi en ook die fleurig gekleurde bloemen op foto 6 zijn prachtig. Mooi hoor dat alles weer groen wordt en gaat bloeien.
    Geniet van de mooie dagen!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Deze foto's zijn prachtig! Je bent zo getalenteerd met een camera en de bloemen uit je tuin zijn prachtig. Het is een heerlijke zonnestraal op een grijze dag.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk voorjaar genieten van alles wat weer uit bot of in bloei staat dank je wel dat ik weer mocht genieten van de mooie bloemen in jou tuin groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er valt al veel bloeiends in de tuin bij jullie te vinden! Ik houd daar van en mis het wel bij ons in de tuin.
    De Marokkaanse Margriet vind ik heel mooi! Spaanse Margriet is toch eenjarig? Ik heb liever vaste planten in de tuin.
    Nou, de bloemenpracht wordt alleen maar mooier de komende maanden. Ik vind het altijd weer prachtig om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Elizabeth, de Spaanse Margriet is een eenjarige plant, de Spaanse Jasmijn die ik laat zien beschrijven ze ook als een vaste plant maar wel matig winterhard, 🌼🌼🌼

      Verwijderen
  5. Mooi hoor...heerlijk al dat bloeiende spul...genieten van het mooie weer ...lentekriebels ....en Oja Hemmes vind het nog steeds leuk hoor!...het servies hihihihihi.....liefs van mij fijne week verder 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal het er bij jou mooi uitzien. Dat van de margriet moet ik eens onthouden. Ik zoek nog vaste planten die lang bloeien.
    Ik heb weer genoten van al het moois bij je. Hopelijk hebben de buien van vanavond niet al teveel schade aangericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!...Vooral jij... >@@@< ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Josephine..��ja ik loop erg achter in de blog wereld..toch vergeet ik jou niet..kom even kijken ..en zie heel veel moois van jou...altijd genieten bij jou posten en het is nooit saai..van deze bloemetjes wordt ik vrolijk..geef je dikke knuffel en pootje van mijn Dionne ..liefs!!��������XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's weer, prachtig, Ben helemaal weg van de Marokkaanse margriet, daar ga ik naar op zoek, ziet er erg mooi uit.
    Genieten nu in de tuin he, je ziet alles zo wat groeien, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Josephine, het is inderdaad steeds weer genieten, van de bloemen en planten in de tuin, als de lente in het land is !
    Ik wens je nog een fijn en zonnig weekend,
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Josephine,

    Ook hier nog even reageren.
    We zijn superdruk met heel veel verjaardagen en anders feesten! Ook verschillende theater bezoeken en concerten.
    Druk druk druk!
    Mooie foto's weer! Erg mooi!
    Tussendoor nog veel achter de naaimachine,en ook nog heel veel geknutseld!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥