vrijdag 26 april 2019

Bloemenpracht, binnen en buiten ***

Wat heeft  de natuur een super sprong gemaakt de laatste week, en al helemaal met de buien van gisteren, [ in het noorden ] dat had de natuur beslist nodig, het lijkt wel of de tuin je toelacht. De Bellis Perennes [ Madeliefje ] foto boven zijn altijd de eerste bloemen die ik koop in het voorjaar voor wat potten te vullen, ze zijn ijzersterk en je hebt er heel lang plezier van. Na de bloei zet ik ze in de volle grond en het volgend voorjaar zie je ze weer vrolijk opkomen.
  De bloesem van een Sierappeltje, een Malis boompje, echt genieten om te bekijken.
Deze schoonheden zijn weer Pioentulpen en deze keer hadden ze mijn lievelingskleur.
Kijk eens hoe mooi de seringen al weer bloeien, echt ongelooflijk zo snel het nu gaat.
Al 25 jaar lang komen ze elk voorjaar weer triomfantelijk boven de grond en nog altijd even mooi, het is de " Hyacinthoides non-scripta " [ Boshyacint ]
Dit is de Spaans Jasmijn die ik onlangs kocht, en zie eens hoe prachtig hij in bloei staat, en niet te vergeten de heerlijke geur die deze plant verspreid, menig keer steek ik mijn neus er tussen.


De kastanje boom [ heb er nog geen foto's van gemaakt maar ] ook in slechts één week volop in blad en grote dikke bloemknoppen die op springen staan, wat ben ik toch verliefd op deze tijd van het jaar,
het is puur genieten ***



6 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine,
    Wat staan die er mooi bij.
    Prachtig al die bloemen. En mooi gefotografeerd ook. Mooi die pioentulpen.
    Duidelijk te zien wat een beetje je favoriete kleuren zijn.
    Geniet er van!!

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelofelijk zeg.. wat een mooie bloemen! Ik denk altijd dat jij veel beter voor je planten zorgt dan ik. Wij hebben echt niet van dit mooie spul... Komt ook omdat het een 'onderhoudsarme' tuin is, door de vorige bewoner bewust zo aangelegd.
    En je fotografie talent laat alles prachtig uitkomen natuurlijk...
    Nou, ik snap dat je er van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Josephine, inderdaad eens de plantjes weer ontwaken na de winter, gaat het erg snel en mogen we weer genieten van deze kleurenpracht.
    Je hebt echt prachtige foto's gemaakt van je bloemen !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kleuren pracht in jou tuin Josephine. De jasmijn zo mooi met die tere bloempjes. Echt genieten van al die ontluikende pracht!
    Lieve groetjes en een fijne week,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie bloemen staan er in jou tuin sommige van die soorten probeer ik ook wel eens uit en kom het volgende jaar tot de conclusie dat die niet gedijen op de zeeuwse klei.groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja heerlijk de lente...alleen wel wat koud nu helaas ....wat ziet je tuin er mooi uit Josephine prachtig !!....liefs fijne week Ria 💚🍀💚🍀💚

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥